Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser Nikon - Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser Nikon - Sigma

Zijn er hier gebruikers die deze flits Nikon SB-800 en Sigma EF 500 DG Super
    in hun bezit hebben. (dat zal wel domme vraag zijn )
    Maar kunnen zij mij ook vertellen dat zij de juiste keuze hebben gemaakt...
    BV: iemand met een SB-800 die toch maar beter de EF 500 DG of de SB-600 had gekocht.

Ik vraag mij eigenlijk af of ik zo'n dure flits van Nikon wel nodig moet hebben.
    Portret of model fotografie doe ik niet.
    Ook las ik bij de Sigma EF 500 DG super dat men deze flits overdag buiten kan gebruiken. is dit dan nodig

Wie kan mij helpen om de juiste keuze van een flits aan te schaffen.
    wie van de 4: Nikon SB-600 of SB-800 of Sigma EF 500 ST II of EF 500 DG Super
    Last edited by Aiki; 1 mei 2005, 09:45.
    Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
    Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

Re: Flitser Nikon - Sigma

Oorspronkelijk geplaatst door Aiki
    Ook las ik bij de Sigma EF 500 DG super dat men deze flits overdag buiten kan gebruiken. is dit dan nodig
    Het is soms wel degelijk nodig om overdag de flitser te gebruiken, maar dat kan wel met elke flitser.

Gisteren heb ik een serie groepsfoto's gemaakt, en om alle gezichten toch zeker goed belicht te krijgen heb ik de flitser gebruikt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Het is soms wel degelijk nodig om overdag de flitser te gebruiken, maar dat kan wel met elke flitser.

Gisteren heb ik een serie groepsfoto's gemaakt, en om alle gezichten toch zeker goed belicht te krijgen heb ik de flitser gebruikt.
      Dan was het toch mooie buiten (het zonnetje)
      Weeral dat ik iets weet.
      En nu dat je het zegt, op TV zie ik soms inderdaad persfotografen buiten met hun flits op foto maken.

Maar kan je mij ook adviseren wat de beste flits is voor mij ...
      Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB

Comment

Ik heb de SB800.
        Sommige noemen het 'overkill', ik zal (nog) niet alle mogelijkheden van de flits gebruiken, dat geldt ook (nog) voor mijn camera.
        Maar ik wil leren, groeien ... en dan vind ik het fijn te weten dat er nog heel wat mogelijkheden in zitten. 't Is idd een investering .
        | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Comment

als eerste flits zou ik nog altijd voor de sb-600 gaan.

en wel voor deze reden http://users.skynet.be/immage/flitsers.html

Comment

Indeed, 'k heb ook de sb-800.... 'k heb ze nog maar 1 week.... maar 't zal me tijd kosten, om te leren omgaan met die flits... jongens ge moet gestudeerd hebben om met die handel te kunnen omgaan..... Maar dat zal wel voor de sb-600 ook gelden.
            Met het gebruik van die flits, en te lezen erover komt ik nu bij aspecten van de fotographie waar ik nog nooit van gehoord had, of nog nooit aan gedacht had

Wat overkill kan nooit kwaad.... beter te zeggen van dat heb ik nog nooit gebruikt...ipv van damned, waarom zit er dat nu weer niet op....

(ik heb de sb800 wel in occasie gekocht)
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
              als eerste flits zou ik nog altijd voor de sb-600 gaan.

en wel voor deze reden http://users.skynet.be/immage/flitsers.html
              dit help me al een stuk dichter voor mijn beslissing.

Comment

hangt er vanaf wat je wilt hee.

voor 150 euro heb je de simpele sigma, voor rond de 200 heb je de super.
                dat is flitsen voor geen geld.

voor 200 euro wil ik binne 3 jaar wel een andere flits kopen als ik dan een andere body heb. tegen die tijd heb je andere, geadvanceerde flitsers.

de 'super sigma' heeft voor dezelfde prijs van de sb600 extra functies. dat mag je niet vergeten. (ook hoger richtgetal)
                je moet mss ook rekening met je budget houden. persoonlijk wil ik wat meer in lenzen steken en niet in flitsen. de sigma kan ook via infrarood en met groepen flitsen maar als je echt met 3 flitsen wilt werken dan kan je toch mss beter voor nikon gaan... ware het niet dat je dan een bom geld kwijt bent.
                Last edited by parakiet; 1 mei 2005, 11:47.
                foto als spiegel of als venster?

Comment

En hoe zit het met de Metz 54 AF1 Digital...???

Heeft daar iemand ervaring mee? Lijkt me ook een mooi ding...

Comment

Working...
                  X