Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gepaste hoes voor 20d + battery grip?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gepaste hoes voor 20d + battery grip?

Ik heb dus recent een eos 20d gekocht en was van plan uiteindelijk de battery grip ervoor te kopen. Nu zit ik met het probleem dat ik nu reeds een beschermhoes voor mijn toestel nodig heb, maar niet weet of die achteraf nog gaat passen met battery grip op mijn camera.

Bij een grote schoudertas vormt dit natuurlijk niet zo'n probleem, maar ik ben eerder op zoek naar iets compacters zoals bv. de toploader bags van lowepro ( http://www.lowepro.com/Products/Toploading/ ). Anders had ik de originele canon 20d hoes in gedachten (EH17-L), waarvan ik ook vermoed dat dit niet gaat passen.

Ik vind overigens geen specificaties met precieze afmetingen van de 20d grip (serienummer BG-2E).

Nu vroeg ik mij af of iemand hier mij de specificaties van deze batterygrip kan geven of zijn persoonlijke ervaring delen.

Mijn '"standaard" lens is trouwens de canon 17-85mm, dus deze moet zeker passen in de hoes.

Ik hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen

EDIT: na nog wat zoeken ben ik uitgekomen op de tamrac pro digital zoom 7 en 9. Deze lijken perfect voor een 20d met 17-85mm en grip. Jammer genoeg vind ik ze niet zo meteen in een belgische online winkel (op de tamrac site staat dat het nieuwe modellen zijn). Weet iemand soms een adres waar dezen te krijgen zijn? Alvast bedankt
    Last edited by Furrikain; 26 januari 2005, 04:15.

Re: gepaste hoes voor 20d + battery grip?

Ik vind ook niet veel informatie over deze battery grip. Kunnen er ook gewone penlite-batterijen in?
    No money , no honey

Canon EOS 20D - EFS 18 - 55 mm / ES 90 - 300 mm / Sigma EX ASP 24 - 70 mm 2.8 / Canon 50 mm 1.8 / Tamron SP 90 Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stormtrooper
      Ik vind ook niet veel informatie over deze battery grip. Kunnen er ook gewone penlite-batterijen in?
      Kijk hier eens onder specifications en features... google is my friend
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Zelf gebruik ok een Lowepro AW 75 Toploader. Daar past de camera emt ene lange lens zonder problemen in. Aande voorkant kan ik dan nog een convertor of korte lens meenemen.

Ook de CF kaartjes vinden nog een plaats in de tas. Voor mij was dit een mooi compromis om alles wat nodig is mee te kunnen nemen. Een paraat tas is natuurlijk ook handig, maar je bent m.i. toch wat beperkt in mogelijkheden om meerdere zaken mee te nemen naar evenementen etc.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
        X