Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Wat is het beste statief dat jullie kunnen aanraden voor een Nikon D70? Welke kop?
Het beste statief is een Gitzo of een Manfrotto of iets anders
Met andere woorden: als je vraag niet wat specifieker is (Wat fotografeer je? Hoe groot is je budget? Welk gewicht wil je nog rondsleuren?...) kan je je ook niet aan echt specifieke antwoorden verwachten....
En daarnaast is die vraag al 100-en keren gesteld en zou een eenvoudige zoek-opdracht je denkelijk ook al verder helpen.
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
D70 of iets anders, maakt niet uit - 't is allemaal dezelfde vijs
En om op de vraag te antwoorden: het beste statief is waarschijnlijk iets als een carbon Sachtler met Arca Swiss B2 balhoofd. Als het minder dan 2500 euro moet kosten er was hier onlangs een thread over. Samengevat vinden veel mensen (ook ik) dat een Manfrotto 190 met een midrange Manfrotto balhoofd heel goed is prijs-kwaliteit. Of proberen om in okkazie op iets te botsen... succes ermee Kris.
trekt zo'n Walimex statief of Vivanco op iets? Die zijn op ebay te koop voor bijna geen geld! Ik weet ook wel dat Gitzo en Manfrotto stukken beter zijn, maar voor dat prijsverschil? Ik zou het statief mee op reis nemen ( rugzak) naar Myanmar en verder zou het een degelijk all round statief moeten zijn
Comment