Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan dit kloppen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan dit kloppen ?

Ik heb vandaag een Sandisk Ultra II 1 gig kaart gekocht. Werkt perfect , maar heb er toch een vraagje over m.b.t. mijn toestel , de 300D.
    ALs ik de bestandsgrootte zet op L op de hoogste compressie , kan ik nu 314 foto's maken. Echter zet ik hem een tandje lager dus L en de iets lagere compressie , kan ik er 533 trekken. Is dit verschil niet een beetje groot ?

Ik herinner me namelijk dat dit verschil niet zo heel erg groot was met een 512 MB kaart ......

Misschien een stomme vraag , maar ik gok het erop
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Re: Kan dit kloppen ?

Het verschil zal het dubbele zijn zeker, aangezien de kaart nu dubbel zo groot is ??
    natwork.be

Comment

De waarden die ik noteerde voor mijn Sandisk Ultra II 1.0GB zijn de volgende

OPGELET: de waarden verschillen naargelang het gekozen programma:

A) instelling Auto + programma Portret, Landschap, Close up, Sport, Nacht en Flitser uit

1) instelling L(arge)/Fine : 256 foto's
      2) instelling M(edium)/Fine : 443 foto's
      3) instelling S(mall)/Fine : 780 foto's

4) instelling L(arge)/Normal : 501 foto's
      5) instelling M(edium)/Normal : 868 foto's
      6) instelling S(mall)/Normal : 999 foto's

B) instelling programma P, Tv, Av, M en A-DEP

1) instelling L(arge)/Fine : 287 foto's
      2) instelling M(edium)/Fine : 485 foto's
      3) instelling S(mall)/Fine : 822 foto's

4) instelling L(arge)/Normal : 550 foto's
      5) instelling M(edium)/Normal : 920 foto's
      6) instelling S(mall)/Normal : 999 foto's

Enkel in deze programma's kun je ook instellen:

7) Raw: 115 foto's
      8) Raw + L(arge)/Fine : 82 foto's

En alsof dat nog niet genoeg is, kun je nog gaan combineren ook:

Stel het programmawiel in op Auto (groene markering), verander de kwaliteit naar bv. Medium, stel nu het programmawiel in op P (of in de omgekeerde richting op Portret) verander de kwaliteit naar bv. Large, alle programma's naar beneden inclusief de stand Auto staan nu op Meduim kwaliteit, de andere boven de stand Auto op Large. Voor de reeks van programma's die je wil wijzigen, altijd boven de stand Auto (P of hoger) of onder (Portret of lager) gaan staan, en zo kun je dus tal van keren combineren met de verschillende kwaliteitswaarden. 't lijkt op het eerste zicht wat moeilijke uitleg, maar eenmaal proberen en dan ist al wat simpeler.

groeten,

Comment

Henk : Dank je voor de uitleg
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II

Comment

Feit is ook dat de cam de waardes berekent naar de gemiddelde grootte van de foto's...

Uiteindelijk gaan er dus meer foto's opkunnen hoor! Maar de camera weet nog niet hoeveel info er per foto in het geheugen gaat komen. (witte of volledige zwarte foto's zijn kleiner dan volledig in kleur).

Dus naarmate de cam meer foto's opslaat gaat het aantal juister worden...hij past dus aan...

Comment

En je moet de ISO waarde maar eens verhogen, dan gaat het aantal verkleinen ... bij de D30 toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
              En je moet de ISO waarde maar eens verhogen, dan gaat het aantal verkleinen ... bij de D30 toch
              Dat was me idd al bekend

Comment

Working...
              X