Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MP3-jukebox

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MP3-jukebox

Volgende week opnieuw een MP3-jukebox in den Aldi:

• 20 GB harde schijf, slaat afhankelijk van de bitrate tot

5000 nummers op
    • Afspelen van MP3, WMA en WMA-DRM-muziekbestanden
    • Via de geďntegreerde interfaces (SD, MMC & USB 2.0) kunt u uw digitale afbeeldingen eenvoudig op de MD 95200 opslaan (bv. in de vakantie)
    • Ook te gebruiken als mobiele harde schijf
    • Tot 8 uur afspelen door geďntegreerde en verwisselbare 900 mAh Li-Ion accu
    • Innovatieve mogelijkheden voor opladen: Laad de speler op via USB of via de netadapter
    • Geďntegreerde microfoon en hoofdtelefoon, (mp3, wma)
    • Ook geschikt voor andere data (pdf, jpeg,...)

199 Euro

Iemand ervaring met de vorige, vooral ivm het opslaan van foto's ??? Ik gebruik enkel CF kan ik dan via een USB card-reader mijn CF afladen ?

link: ALDI-SITE
    www.daviddesign.be

Re: MP3-jukebox

[QUOTE=daf] Ik gebruik enkel CF kan ik dan via een USB card-reader mijn CF afladen ?
    [QUOTE]

Dat denkik niet. Daarvoor moet de jukebox zich als 'USB host' kunnen gedragen, = net zoals een PC. Normaal gedragen deze jukeboxen (en printers, cardreaders,..) zich enkel als 'USB device'. Apparaten die beschikken over 'USB-On The Go' (USB-OTG) kunnen beide rollen aan. En dan verwacht ik die kreet ook terug te zien in de reklame.

Comment

Volgens deze review wel...
      er staat zelfs een fotoke bij van hoe dat gedaan werd. (wel tegen usb 1.1 snelheden)

Begint interessant te worden.
      Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_v
      Dat denkik niet. Daarvoor moet de jukebox zich als 'USB host' kunnen gedragen, = net zoals een PC. Normaal gedragen deze jukeboxen (en printers, cardreaders,..) zich enkel als 'USB device'. Apparaten die beschikken over 'USB-On The Go' (USB-OTG) kunnen beide rollen aan. En dan verwacht ik die kreet ook terug te zien in de reklame.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
        Volgens deze review wel...
        er staat zelfs een fotoke bij van hoe dat gedaan werd. (wel tegen usb 1.1 snelheden)

Begint interessant te worden.
        Jo.

Inderdaad heeft volgens die review het apparaat wel USB-OTG en de gevraagde functionaliteit. Wel vreemd dat de foto's op de twee websites totaal verschillend zijn.

Comment

lijkt me een goede combinatie van imagetank en muziekmachien.
          jammer dat je je foto's niet kan reviewen maar voor die prijs is dat
          wel begrijpelijk!

Comment

In december heeft die bij Aldi blijkbaar ook al te koop gestaan: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=60446

Je moet ook eens kijken naar bv een X's Drive Pro VP3310 (http://www.xs-drive.com/#_prods). Deze is ook een MP3 Jukebox music player.
            Op Cameranu.nl staat deze, het een HDD van 40 Gb, te koop voor 189 eur!
            Nikon D80 + Tokina 12-24 + Tamron 28-75 f2.8 + Sigma 105 f2.8 macro + Nikkor ED 80-200 f2.8 + SB-600

Comment

GEVE, PAS OP.

dit is een mp3-speler, die ook ENKELE kaartjes kan lezen. de vp3310 is een echte image tank, die mp3 kan afspelen. daar zit een verschil tussen he. batterij die lang moet meegaan <-> intervalgebruik, etc.

it is niet bedoeld als image tank, zie maar naar de weinige slots ie heeft... hopelijk kan ie met een cardreader werken (pas op, want er zijn vele uitvoeringen, en aldi zet er niet bij welk type het is!!!), maar dan zit je al met twee zaken die je mee moet nemen. dan moet je je afvragen waar je prioriteit ligt: muziek, of opslag......koop anders een goedkope image tank, en een goedkope mp3-speler !!!!! beide waar ze voor gebruikt zullen worden

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                GEVE, PAS OP.

dit is een mp3-speler, die ook ENKELE kaartjes kan lezen. de vp3310 is een echte image tank, die mp3 kan afspelen. daar zit een verschil tussen he. batterij die lang moet meegaan <-> intervalgebruik, etc.

it is niet bedoeld als image tank, zie maar naar de weinige slots ie heeft... hopelijk kan ie met een cardreader werken (pas op, want er zijn vele uitvoeringen, en aldi zet er niet bij welk type het is!!!), maar dan zit je al met twee zaken die je mee moet nemen. dan moet je je afvragen waar je prioriteit ligt: muziek, of opslag......koop anders een goedkope image tank, en een goedkope mp3-speler !!!!! beide waar ze voor gebruikt zullen worden

Je kan het toch eerst een paar dagen testen, en dan terug brengen ....
                Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

via usb ont hte go is eenderwelk type kaart uitleesbaar.
                  Wat batterijen betreft, in de test waarvan ik hierboven de link heb gegeven zetten ze volgens specificaties 8 uur, in de praktijk 6 uur. (waarschijnlijk als mp3 speler, maar de harddisk, die toch het meeste stroom verbruikt, draait dan toch ook continue, net zoals bij het kopieren van een geheugenkaart)

In de specs van de vp3310 lees ik 1.6 uur

Kan iemand dit toelichten? als ik moet kiezen ts 1.6 of 6 uur dan weet ik het wel...

Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
                    (waarschijnlijk als mp3 speler, maar de harddisk, die toch het meeste stroom verbruikt, draait dan toch ook continue, net zoals bij het kopieren van een geheugenkaart)
                    Bij het afspelen van MP3 files wordt normalerwijze de file gedeeltelijk in RAM ingelezen en dan de hard disk stilgelegd. Bv met een buffergeheugen van 7.5 MB kan zo (voor een MP3 van 128 Kbps) telkens voor 1 minuut ineens ingelezen worden, waarna de hard disk weer stilgelegd kan worden voor de resterende 55 seconden van die 1 minuut. De hard disk zou in dit geval maar een 10% van de tijd draaien.

Comment

Makes sense.

Jo.

Bij het afspelen van MP3 files wordt normalerwijze de file gedeeltelijk in RAM ingelezen en dan de hard disk stilgelegd. Bv met een buffergeheugen van 7.5 MB kan zo (voor een MP3 van 128 Kbps) telkens voor 1 minuut ineens ingelezen worden, waarna de hard disk weer stilgelegd kan worden voor de resterende 55 seconden van die 1 minuut. De hard disk zou in dit geval maar een 10% van de tijd draaien.
                      Nikon stuff

Comment

voila, daarom bedoel ik dus dat je moet oppassen. het is niet dat ie 8 uur werkt op mp3, dat ie 8 uur zware fotogegevens kan wegschrijven op die harde schijf. gebruik de zaken waarvoor ze gemaakt zijn, hier voor mp3. kies je voor de vp3310, kies je voor foto-opslag, ook niet voor de mp3-stand (hoewel sommigen die gekocht hebben omwille van de zeer goedkope koop voor mp3 )

stroomverbruik bij een cd lezen en een cd beschrijven, ligt toch ook volledig anders. dus hier net hetzelfde me dunkt. laat je dus niet zomaar leiden, maar wees kritisch !!!

@ xentro: kopen en testen en terugbrengen: misschien telt dit enkel voor mij, maar dat vind ik niet. ik speur eerst heel de markt af, kies dan een type, en ga dan op zoek naar de goedkoopste. het feit dat je koopt om te proberen, geeft blijk dat je geen onderzoek hebt gedaan !! hoeft niet, maar het toont zijn nut wel, zo'n onderzoek. doe ik dus altijd, en mic ook (tft-onderzoek). en op zo'n week tijd, heb je ook niet alle tijd om dat volledig te testen. ik raad aan om eerst heel de markt af te speuren, te kijken wat je allemaal wil, en dat beslissen en de goedkoopste verkoper vinden.

wat ik zou doen: koop een echte image tank van 20 gb, wat toch maar 120 EUR kost of zo (40 gb kost 160). en koop met die 80 EUR een mp3-playerke, of besteed iets meer. maar dan heb je alles waarvoor je het gbruikt, en zal je het je zeker niet beklagen

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

[QUOTE=ajuin
                          @ xentro: kopen en testen en terugbrengen: misschien telt dit enkel voor mij, maar dat vind ik niet. ik speur eerst heel de markt af, kies dan een type, en ga dan op zoek naar de goedkoopste. het feit dat je koopt om te proberen, geeft blijk dat je geen onderzoek hebt gedaan !! hoeft niet, maar het toont zijn nut wel, zo'n onderzoek. doe ik dus altijd, en mic ook (tft-onderzoek). en op zo'n week tijd, heb je ook niet alle tijd om dat volledig te testen. ik raad aan om eerst heel de markt af te speuren, te kijken wat je allemaal wil, en dat beslissen en de goedkoopste verkoper vinden.
                          [/QUOTE]

Daar heb je gelijk in hoor. Ik koop ook niks zonder er zeker van te zijn dat die dingen goed zijn en mij liggen. Ik zou mij bv. ook geen mp3 toestel kopen om foto's te downloaden. ( Mss de Ipod foto nog) Ik zou eerder gaan naar een compact drive. Voor ongeveer dezelfde prijs het je een 60 gig. model met verzendingskosten. En inderdaad een mp3 spelerke kopen. Niet te duur, maar wel voldoende geheugen. Met 512 mb kan er toch al wat opkrijgen..
                          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Awel en toch hem ik er eentje gekocht. neh.

Best handig zo'n klein ding. Kan in de broekzak...

Jo.
                            Nikon stuff

Comment

Working...
                            X