Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact flashcards of imagetank?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: compact flashcards of imagetank?

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
    Ja Rudy, maar nen rugzak die halfvol zit met CD's is ook geen lachertje en je kunt veel makkelijker een kras op een CD maken dan je HD laten crashen...
    Ja, maar ne rugzak die valt, daarvan zijn niet alle cdeekes kapot. en je kan je echt wel safe stellen door regelmatig een stel cd's op de post te doen, zelfs dubbel.
    Trouwens, er bestaan héél mooie maps om cds kompakt op te bergen.
    En je vind ze overal ter wereld.
    Ik besef ook dat de xdrive eenvoudiger is, maar een lange ruige reis, daar word het toch wel gevaarlijk vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
      Ja, maar ne rugzak die valt, daarvan zijn niet alle cdeekes kapot. en je kan je echt wel safe stellen door regelmatig een stel cd's op de post te doen, zelfs dubbel.
      Trouwens, er bestaan héél mooie maps om cds kompakt op te bergen.
      En je vind ze overal ter wereld.
      Ik besef ook dat de xdrive eenvoudiger is, maar een lange ruige reis, daar word het toch wel gevaarlijk vind ik.
      Dit is een discussie die je eeuwig kunt laten duren... Ofwel ben je voor CD's ofwel voor een X'sDrive of iets dergelijks... Zolang de commercie daar maar beter van wordt
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Zolang de commercie daar maar beter van wordt
        Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar de kernvraag blijft wat de veiligste manier is om tijdens een lange reis je foto's te bewaren en dan is het antwoord heel simpel: thuis. En tot nader order kan dat enkel door CDs op te sturen, punt. Want wat ben je met een rugzak vol CDs of een image tank als alles gestolen wordt? Niks, en geloof me, het gebeurt af en toe, zeker in Latijns Amerika. Ik ben er ook van overtuigd dat zo'n harde schijf niet zomaar crasht, maar ik denk niet dat er iemand is die alle foto's van een maandenlange reis enkel daaraan wil toevertrouwen. Zeker niet als je weet dat er nog steeds zeer ruwe busritten bestaan (ze worden helaas wel zeldzamer wegens betere wegen/bussen) waar je vullingen uit je tanden worden getrild (bij manier van spreken dan ) en waar de achterste helft van de bus regelmatig richting plafond wordt gekatapulteerd (dit is wel letterlijk te nemen).
        Ten slotte nog dit: ik heb de laatste jaren zo'n dikke 20 maanden (effectief) met slim cases in mijn rugzak rondgereisd en er is er nog nooit eentje zelfs maar gebarsten. Als een slimcase in je rugzak kraakt, leer je rugzak dan fatsoenlijk inpakken (of neem enkel mee wat je nodig hebt).

Een goed compromis tussen gemak en veiligheid is dus een imagetank met backups op CD die je naar huis opstuurt. En ik denk dat Sandstalker dat ondertussen van plan is, niet ?

Misschien ter info nog even meegeven: Sandstalker gaat niet gewoon voor 6 weken naar Afrika, hij gaat voor 8 maanden op reis (ook in Centraal Amerika). Misschien dat dit een ander licht op de zaak werpt?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Ik heb een X drive II met een 80Gb disk meegenomen op reis.
          Ook met een 300d (foto's in de hoogste resolutie) en had na 3 weken ong 10 Gb. Ik heb niet 1maal de batterijen moeten opladen.
          Je kan de batterijen opladen op de sigarenaansteker van een auto, en op het net: daarbij is de voeding autoswitching 110/220 V.
          Daarbuiten gebruik ik hem als backup van mijn PC.

Indien interesse, ik doe hem van de hand.....

Ik zou mij eerder zorgen maken over de batterij van de 300d, en een grip aanschaffen.

My 0,002$

tootje

Comment

aan AJH :

met de epson p-2000 kan je inderdaad ook je CF kaart beheren (lees dingen
            schrappen) alsook gegevens van de HD naar de CF kopieren

gr,

Comment

Denk je dat een courier service altijd even zorgzaam is voor een pakje?
              Ik heb er al meerderen weten gooien met een pakje, waar FRAGILE opstond hoor.
              En jullie maken je toch geen zorgen als die van Australie komt.
              Ik wil dat eens volgen als dat naar België komt . Je zou verschieten!

Dus wees gerust een compact drive kan tegen een stootje. Maar ben jij van plan
              Volleybal te spelen met je camera, lenzen, en compact drive ? Nee !! Het is maar hoe je het bekijkt. Die dingen gaan nog niet zo rap stuk hoor.
              Je kan je altijd een pelican case kopen hé. Water dicht, je steekt er wat mouse is en je bent on the go.

Een cf-kaartje kan tegen heel wat tegen hoor. Er heeft er hier eens een thread van geweest dat je het zelfs in de cola mag soppen...
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Een veilige manier bestaat niet!! er zijn altijd risico's... en hdd's... zijn tegenwoordig goed te vertrouwen... (Kent hier iemand de Panasonic Toughbook ??? Daar gooi je mee terwijl deze AANSTAAT!!!!! Ze hebben wel een shock-absorber rond de hdd zitten, maar da lijkt gewoon mouche zene, dus....)
                Dus, trek ergens een regel en hou je daar aan.. Pech is pech...
                Ik gebruik voor ZééR belangrijke fotos 2 xdrives...

Liever 200€ kwijt dan fotos van enkele maanden!! (das ieder zijn mening hé)
                -=- Light is the key...

Comment

[QUOTE=Mr.D]2 bedenkingen hierbij:
                  1. Hoeveel gigabyte webspace denk je nodig te hebben om dat allemaal op te slaan (met aanvaardbare kwaliteit)?
                  2. Hoeveel uren per kaartje denk je bezig te zijn met de upload? Upload gaat hier met een breedbandverbinding al tergend langzaam en in die landen vind je vaak enkel een gewone analoge inbelverbinding (zelfs in Zuid Afrika).
                  Om een website met low quality foto's te maken, geen probleem. Als backup methode, forget it.

Die webspace gaat wel lukken. Ik gebruik het netwerk van een computerverslaafde neef die tijdens de reis ook mijn internetsite update. Als ik de foto's op zijn ftp zet dan brand hij deze gelijk op cd en zet hij er een aantal op de internetsite voor het thuisfront. De foto's zet hij ook nog gewoon op zijn harde schijf.
                  Ik hoop inderdaad niet dat het ontzettend veel tijd kost om alles te uploaden. Als we een internetcafé tegenkomen zullen we daar waarschijnlijk toch wel een halve dag zitten om iedereen te mailen en dergelijke. Dan zou ik tegelijkertijd toch wel een aantal GB kunnen uploaden? Ik heb nog geen ervaring (mijn camera is nog onderweg) hoe lang dat allemaal duurt dus dat is zeker een aandachtspunt.
                  CD opsturen naar thuis is ook een goede optie. had ik zelf nog niet aan gedacht en zal ik zeker in mijn achterhoofd houden. Ik weet niet hoe makkelijk dat gaat in de internetcafé's maar als dat weinig problemen geeft is het een goed idee..
                  Ik ga die compactdrive nu maar even bestellen en dan kan ik ook eens bekijken hoe lang het uploaden gaat duren...
                  Bedankt voor de tips...

Comment

HDD te vertrouwen ? Ik dacht het niet ! Ik werk op een IT afdeling , wij
                    hebben hier een 300 tal laptops in gebruikt. Ik schat dat we er minimum
                    1 per maand binnenkrijgen met een defecte harddisk.... Er is hier geen enkele
                    laptop ouder dan 3 jaar , we hebben verschillende merken en verschillende series...Dus ik zou zeggen 1 crash op 300 , per maand , betrouwbaar ? Guess not !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg
                      laptop ouder dan 3 jaar , we hebben verschillende merken en verschillende series...Dus ik zou zeggen 1 crash op 300 , per maand , betrouwbaar ? Guess not !
                      Ge moet er niet mee gooien he
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ik heb met mijn vorige laptop 4 jaar rondgelopen en nooit problemen mee gehad (en die werd europawijd meegesleurd...)... De huidige heb ik ondertussen ook een jaartje en hier ook nog alles okido...
                        Het hangt er vooral van af hoe je met je spullen omgaat, sommige mensen weten niet welk bedrag ze in hun handen hebben (en al helemaal niet als ze die zelf niet moeten betalen) en kijken dan ook niet uit hoe ze met die spullen omgaan (pas op, de mijne is ook van de werkgever , maar een beetje respect lost veel op...).
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb zo een Touchbook. Iedereen die voor belgacom, telenet, mixtics,... heeft wel zo eentje liggen. - toestel om .... er mee te gooien... maar vergeet niet het prijskaartje he! Gaat snel naar 2500€ zonder docking! Dus blijf maar vlug bij een X-Drive II. Zal goeie keuze zijn.
                          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                          http://www.racenews.be

Comment

Ik doe de hardware maintenance van verschillende merken/bedrijven/klanten en weet waarover ik spreek. Je heb ergens wel gelijk, maar... Er zijn bedrijven waar ze echt gewoon met alles gooien!! Maar we zien andere bedrijven die echt hun materiaal respecteren en behandelen alsof het van hunzelf is.

Dus, het blijft toch iedereen zijn mening... maar van de meeste mensen hier die het voor privé gebruiken, zullen wel zeggen dat de hdd toch redelijk betrouwbaar is... (Wel als deze proper draait,...)
                            -=- Light is the key...

Comment

Het hangt er vooral van af hoe je met je spullen omgaat, sommige mensen weten niet welk bedrag ze in hun handen hebben (en al helemaal niet als ze die zelf niet moeten betalen) en kijken dan ook niet uit hoe ze met die spullen omgaan (pas op, de mijne is ook van de werkgever , maar een beetje respect lost veel op...).
                              Heb zelf drie laptop's die alledrie intensief gebruikt worden. De oudste is inmiddels 5 jaar en doet het nog steeds prima.

Ook ik heb gewerkt in een omgeving waar een 60 tal laptops gebruikt werden. Ik heb ze binnen zien komen met kapotte schermen, ééntje was groen van buiten omdat de gebruiker zonodig een kaarsenstander moest spuiten terwijl de laptop in dezelfde ruimte stond (echt waar ), toetsenborden waar de toetsen aan ontbraken, disk drives die compleet vernield waren. Ik heb nooit geweten dat je zoveel kon vernielen aan een computer. Of beter gezegd dat de computer dat zelf kon, want de gebruiker wist nooit ergens van

Alles hangt inderdaad van het gebruik af, en ja, alles kan inderdaad kapot gaan. De vraag is op een gegeven moment hoe ver je moet gaan met backup. Stel je brand alles op schijf, cd stuur je op naar huis en je huis brand af. Weg foto's Moet je dan je cd's ook nog eens naar de bank opsturen en in de kluis leggen Ikzelf heb voldoende vertrouwen in een image tank en indien de mogelijkheid zich voordoet een backup maken op cd en opsturen. Ikzelf pleit voor 2 media voor opslag. 1 image tank en 2 CF-cards die je naar huis stuurt. Opd e CF-cards zet je dan die foto's die je echt niet kwijt wilt, de rest is jammer maar helaas als het weg is. CF-cards zijn makkelijk mee te nemen en via de post te versturen. Lijkt mij een mooie backup althans.
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

dit vergat ik er inderdaad bij te zeggen , het gaat hem natuurlijk om laptops
                                van de werkgever en daar wordt door velen handig misbruik van gemaakt

offtopic : dito voor firmawagens , al eens gezien hoe er met de KBClease , interlease , leaseplan etc autos gescheurd wordt ?

Comment

Working...
                                X