Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact flashcards of imagetank?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: compact flashcards of imagetank?

Oorspronkelijk geplaatst door ct54332
    Dan moet je misschien ook de vraag beginnen stellen : hoeveel fototoestellen moet ik meenemen want stel dat ik mijn 300D laat vallen !
    Een imagetank is super veilig
    Je mag vragen stellen zoveel je wil, ik bevestig alleen wat ik vastgesteld heb

Comment

heb je al eens vastgesteld wat er gebeurt als je je fototoestel laat vallen?

met niets ben je zeker he. sommige CF-kaartjes doen soms ook raar, je fototoestel kan ook kapot gaan, waarom dan ook geen drie toestellen meenemen, twee laptops, ...

het is hoe je ermee omgaat. maar dat is met alles zo. ik raad dus aan zo'n image tank te kopen, en ook nog een kaartje. en waar je kan, kan je altijd een cd'tje branden. dat zal allemaal veilig genoeg moeten zijn

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

een andere oplossig zou zij:

koop zo een ding waar ge uw cf'kes insteekt. maar da toestel heeft geen harde schijf ma een laser en da brand gewoon rechtstreeks een cd'ke

nen spindel van 100 cd's van 700mb kost 36 euro. wa wil zeggen ge hebt voor 36 euro 70 gig. en een cd'ke kan minder snel kapotgaan.

is maar een ideetje he. maar bij de fotoraaf heb ik zo een toestelleke zien staan.
        en eigenlijk is da nog nie zo dom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut
          Je mag vragen stellen zoveel je wil, ik bevestig alleen wat ik vastgesteld heb
          Ik heb een cruise op de baltisch staten gemaakt, elke dag een andere schitterende stad : kopenhagen, Helsinki, ...
          Had nog geen imagetank. Ga naar zo'n shop om mijn CF op een cd te laten zetten op safe te zijn... wat denk je, die mannen hebben mijn CF kaart om zeep geholpen. Heb een smile en een sorry gekregen...
          Op een andere reis is mijn ander cf-kaartje ook eens gecrashed, heeft me 3 dagen gekost om mijn foto's via een russische programma terug te krijgen.
          Ik heb voor het zekerste gekozen : een imagetank. Misschien moeten we een image-schrijf-tank kopen dan kunnen we ineens op een cd-tje zetten, maar dat is dan ook weer niet veilig want die kan krassen.
          Het veiligste is misschien terug fotorolletjes daar hadden we minder problemen mee

Comment

Je kan inderdaad een image tank gebruiken, of naar een winkel (photo of internet) gaan om je foto's op cd te branden, maar er bestaat ook een mogelijkheid om je foto's (van je CF) direct op CD te branden, zonder tussenkomst van een pc. Je stopt je CF in dit toestel, een drukje op de knop, en je foto's worden op CD gezet.

Als je een USB harddisk hebt, (die waren onlangs in de aldi zeer goedkoop te vinden) dan kun je ook volgend toestel aanschaffen.

(Is de officiele dealer, je kon hem in belgie verkrijgen bij www.mpl.be).

Comment

Wel, als je in RAW wilt schieten ben je normaal 6 Mb per foto kwijt.
              En als je de beste kwaliteit wilt, dan fotografeer je best in RAW.
              Op een 1 Gig kaartje gaan dan ongeveer 170 foto's.
              Ik trek gemakkelijk 100 foto's per dag. Zo'n kaartje is dus voldoende voor een 2 tot 3 dagen fotoplezier.
              Als je 6 weken Afrika wilt doen, dan zou je theoretisch zo'n dikke 20 kaartjes moeten kopen..........al uitgerekend wat dat zal kosten???

Wat de image tanks betreft: inderdaad, het is een mechanisch toestel dat kan crashen.
              Maar al onze PC's en laptops (die we toch ook continu achter ons aan zeulen), bevatten ook een mechanische HD.....en daar maakt weinigen zich zorgen om.
              Hoeveel zijn er die concensieus hun RAW files op CD ROM gaan branden als ze op de schijf gezet zijn??
              En bovendien, hoe lang gaat een CD-ROM mee????? Ook daar is geen sluitend antwoord.... niemand weet dat blijkbaar. Vast staat dat ze ook niet onbeperkt meegaan.

Een image tank lijkt vooral kwetsbaar als hij aanstaat. Een draaiende schijf, waar de leeskoppen boven zweven, is niet erg schokbestendig.
              Als het toestel afstaat zullen de gegevens niet verloren gaan, zelfs niet door een min of meer ernstige stoot.

Een imagetank kan gemakkelijk 40 Gig aan -> goed voor een 7000 RAW beelden.

De energievoorziening kan volgens mij ook niet echt een groot probleem zijn.
              Er zijn meestal extra batterijen verkrijgbaar.
              De image tank die via de groepsaankoop verkocht is heeft een autonomie van een kleine 2 uur. Dan is de LiIon batterij via een snellader vlug op te laden.

Als je een internet café kunt vinden, dan moet je toch een stopcontact kunnen vinden ook hé? Daarom niet alle dagen, maar een wekelijkse, desnoods 14 daagse oplaadbeurt zou moeten volstaan.

Dirk
              Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

sry hee lut maar in mijn ogen heb je juist een drogreden gegeven.

een xdrive is een goedkoop opslagapparaat. eigenlijk is het de bedoeling dat je dat ding in binnen omgevingen gebruikt.

als je voor 40gig aan CF kaartjes wil kopen...go ahead!
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Er bestaat nog een andere oplossing, de apacer steno, een cd writer met een cf slot.
                  Je kan hiermee je data op cd zetten, en opsturen naar je thuis, alsook voor je eigen een kopijtje maken dat je meeneemt.
                  Ik denk dat dit voor lange reizen de beste oplossing is.
                  Een x-drive of gelijkaardig is goed, maar kwetsbaar, en ALLES staat op een schijf. een defekt of verlies ??? alles kwijt .Super gevaarlijk!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    Er bestaat nog een andere oplossing, de apacer steno, een cd writer met een cf slot.
                    Je kan hiermee je data op cd zetten, en opsturen naar je thuis, alsook voor je eigen een kopijtje maken dat je meeneemt.
                    Ik denk dat dit voor lange reizen de beste oplossing is.
                    Een x-drive of gelijkaardig is goed, maar kwetsbaar, en ALLES staat op een schijf. een defekt of verlies ??? alles kwijt .Super gevaarlijk!!
                    Ja Rudy, maar nen rugzak die halfvol zit met CD's is ook geen lachertje en je kunt veel makkelijker een kras op een CD maken dan je HD laten crashen...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik neem voor zulke gevallen mijn laptop mee
                      Die gaat sowieso altijd mee op reis handig ceedeetje branden enz enz, en je hebt op nieuwe laptops toch al snel 80Gb aan opslagplaats... En dan kan je 's nachts rustig je foto's selecteren op het scherm en eventueel wat bewerken...

De laptops van tegenwoordig moeten ook niet zo heel veel meer kosten hé
                      Canon 300D
                      Canon 18-55mm
                      Canon 70-300mm

Comment

Nou nou, kijk een paar uurtjes niet op de site en plotseling 25 replies. Bedankt daarvoor. Ik zie dat toch wel veel mensen positief zijn over de imagetank, maar dat ik hem dan wel goed vast moet houden! Ik ben van plan mijn imagetank bij elke internetcafé te legen en op mijn internetsite te zetten (ftp) of op cd te zetten zodat ik niet in een keer al mijn foto's kwijt ben als er iets met mijn compactdrive gebeurt. Ik denk dat ik gezien de externe voeding vande ander imagetanks liever ga voor de compactdrive op batterijen. Je weet nooit of je wel overal stroom hebt. Voor de zekerheid denk ik naast mijn 1 Gb ook maar een 256-je als reserve meenemen. Zoals al werd geschreven zoiets doe je maar een keer en het zou zonde zijn als je de leuke foto's verliest..
                        denk dat ik maar eens wat internetwinkels ga bezoeken...
                        bedankt voor de hulp

Comment

ik ben niet op de hoogte van de compactdrive, maar voor de x-drive:

zit li-ion batterij in, je kan er altijd een voor bijkopen, en je kan er ook een kopen die op AA'tjes werkt.... opladen gebeurt zoals voor elke batterij via de stroom..........

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandstalker
                            Ik ben van plan mijn imagetank bij elke internetcafé te legen en op mijn internetsite te zetten (ftp) of op cd te zetten zodat ik niet in een keer al mijn foto's kwijt ben als er iets met mijn compactdrive gebeurt.
                            2 bedenkingen hierbij:
                            1. Hoeveel gigabyte webspace denk je nodig te hebben om dat allemaal op te slaan (met aanvaardbare kwaliteit)?
                            2. Hoeveel uren per kaartje denk je bezig te zijn met de upload? Upload gaat hier met een breedbandverbinding al tergend langzaam en in die landen vind je vaak enkel een gewone analoge inbelverbinding (zelfs in Zuid Afrika).
                            Om een website met low quality foto's te maken, geen probleem. Als backup methode, forget it.

De compactdrive is ook in mijn ogen de beste keuze voor een lange reis, ook al is elektriciteit in Zuidelijk Afrika zelden een probleem, ook niet als je kampeert in de nationale parken.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                              Ja Rudy, maar nen rugzak die halfvol zit met CD's is ook geen lachertje en je kunt veel makkelijker een kras op een CD maken dan je HD laten crashen...
                              Sorry CooMa, maar ik begrijp niet hoe je er in zou slagen om een kras te krijgen op een CD die zijn slimcase niet verlaat (vermits je er toch niets mee kan doen).

Tenzij men dom genoeg is om een spindle mee te zeulen in een rugzak natuurlijk, dan zwijg ik .

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D
                                Sorry CooMa, maar ik begrijp niet hoe je er in zou slagen om een kras te krijgen op een CD die zijn slimcase niet verlaat (vermits je er toch niets mee kan doen).

Tenzij men dom genoeg is om een spindle mee te zeulen in een rugzak natuurlijk, dan zwijg ik .
                                Een slimcase in een rugzak vind ik zowieso niet echt een goed idee... Alles zit bij elkaar, je zet die rugzak regelmatig af en propt die in een bagagerek... slimcase kraakt (en wie weet de CD ook wel ). Ik blijf een draagbare HD-oplossing 10 keer veiliger vinden dan CD's... Die HD crasht echt niet zo snel als je wel zou denken, anders mochten ze mijn laptop al lang bij het schroot gezet hebben
                                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                                Fuji S602Z & extra's
                                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                                X