Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer/afdruk vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer/afdruk vraag

    Op het moment werk ik, of liever gezegd werk NIET meer, met een heeeel oude printer, ding heeft kuren.
    Ik moet nodig aan een nieuwe.
    Hoe is het tegenwoordig gesteld met afdrukken die ingelijst aan de muur komen te hangen? hoeveel invloed heeft het daglicht op een moderne afdruk? en hoeveel invloed heeft UV straling?
    Welk fotopapier is hier geschikt voor? speelt de keuze van de printer mee met het het einddoel?

    De afdrukken komen in een huiskamer te hangen. (om een situatie weer te geven)
    Last edited by marc; 31 maart 2005, 19:08.

  • #2
    Re: Printer/afdruk vraag

    Ik heb hier een paar foto's tegen de muur hangen, die nu 1,5 jaar geleden geprint zijn op een Canon S500, met refill-inkt van www.janreus.nl en op Aldi-fotopapier.
    Die foto's zitten wel achter glas, maar ze zien er nog steeds prima uit .

    Zorg er wel voor dat de foto's geen direkt zonlicht krijgen, want dan zullen ze wel vrij snel verkleuren.

    Ondertussen heb ik een Canon Pixma IP5000 gekocht .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Printer/afdruk vraag

      Hey Marc,

      Ik heb nu reeds enkele maanden een Pixma IP5000 van Canon. Ik gebruik eigenlijk alle soorten patronen door elkaar en ben uiterst tevereden over het toestel.
      Mijn vorig toestel was ook een Canon, een S630 en is nu ongeveer 2,5jaar oud... Het verschil is merkbaar. De kwaliteit is nu echt goed en dat kon toen nog beter.

      Heb altijd foto's staan (in kaders en wissel die wel regelmatig) maar heb na bijvoorbeeld een jaar nog echt geen kleur verbleking vastgesteld.
      Een voordeeel van de Canon vind ik: geen printkop op de patronen, best grote inktreservoirs, overal te koop, veel "witte produkten" te vinden...met 2 papierlades en cd label printunit en een zeer mooi toestel.
      Niet onbelangrijk voor mij vermits hij in het zicht staat.

      Groetjes,
      Björn
      Nikon D70+ kitlens 18-70mm+Tamron 28-200mm, SB-600, Sandisk 512 ultra2 en Canon Pixma IP5000

      Comment

      Working...
      X