Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

xdrive vp6210 vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • xdrive vp6210 vraagjes

    Ik ga binnenkort een maandje op vakantie. Denk niet dat ik het ga redden met mn 512 Mb Flash kaartje , en ging daarom op zoek naar een xdrive. Nu zou ik er ook graag MP3 op willen spelen.

    Kwam bij de xdrive vp6210 terecht. Ik heb hier echter een paar vraagjes over:
    Kwaliteit: Ik heb wel eens geruchten gehoord dat bij sommige opslagmedium de foto's gecomprenseerd worden???
    Snelheid: Het zou niet echt snel gaan.... Wat is niet echt snel? (voor bijvoorbeeld overdracht van 512 Mb vanaf CFII..
    Muziek: Je schijnt hier ook MP3 op af te kunnen spelen. Zit er een koptelefoontje bij? Neem aan dat je die iig. wel aan kunt sluiten? Plaatsen van die MP3 tjes op dat ding kan gewoon via een USB kabel?
    Batterij: Wat voor batterijen zitten er precies in, en belangrijker: deze is gemakkelijk op te laden?
    Robuust/betrouwbaar: Ik weet dat HDD's erg gevoelig kunnen zijn. Hoe betrouwbaar is de opslag van mijn foto's, met die XDrive een maand in mijn backpack?
    http://www.powerinnumbers.com.au: Iemand ervaring?? Ik ga over 3 weken weg. Ik moet 100% zeker zijn dat deze dan binnen is...
    Album: http://www.webmeester.com/

  • #2
    Re: xdrive vp6210 vraagjes

    Kwaliteit: geruchten blijven geruchten. niets wordt gecompresseerd, het komt erop zoals je het er zelf op zet, en het gaat eraf zoals je het er zelf af haalt (wat bedoel ik met 'tkomt erop zoals je het er zelf op zet: tis eigenlijk ook een externe harde schijf, dus je kan evengoed van pc naar image tank overdragen etc.)
    Snelheid: neem voor je 512MB toch een 8-9 minuten om het volledig vol over te zetten
    dan is er ook nog de snelheid van het toestel naar de pc. het gebruikt usb2.0, en aldus voor 512 MB een 4 minuten
    Muziek: tuurlijk geleverd met hoofdtelefoontje. gewoon via de usb-kabel, inderdaad
    Batterij: kijk zelf eens naar de specificaties he.......dan zie je dat het li-ion is. info daarover: in de laatste pagina's van deze groepsaankoop
    Robuust/betrouwbaar: zeer betrouwbaar, nog nooit iets van gehoord
    http://www.powerinnumbers.com.au: Iemand ervaring?? gebruik de search-functie op pin en vasa, je zal veel rijker worden. onlangs hebben twee mensen nog hun spul (de PD7X) nog teruggestuurd, omdat er een verkeerde adapter bijgeleverd was... tja, dan duurt het natuurlijk langer he !!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar naast negatieve commentaar, vind je ook positieve


    ik vind het dom dat je extra geld gaat uitgeven om foto's te kunnen bekijken, op een scherm dat even groot is als dat van je digicam. kost zoveel EUR meer, voor iets dat je totaal niet nodig hebt. mijn mening (koop dan beter iets goedkoper, maar meer geheugen of zo)

    voor de rest: een algemeen advies: gebruik de search-functie hier, je gaat ENORM veel vinden.............. !!!!!!



    meer info over snelheden etc. vindt je ook hier(groepsaankoop) of hier (technische info groepsaankoop)
    Last edited by ajuin; 26 maart 2005, 10:30.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: xdrive vp6210 vraagjes

      Hey streetedge, heb me enkele maanden geleden ook een vp6210 gekocht bij pin, en tot nog toe ben ik er tevreden over... laat me kort even antwoorden op je vraagjes:
      - kwaliteit: kan ik ajuin's commentaren bevestigen, niets wordt gecompresseerd, heb het getest, bestanden hebben exact dezelfde grootte of je ze nu van je vp6210 kopieert naar je gewone hdd, of vanaf je toestel... daar dus geen probleem, ik gebruik ze bv ook als extra backup (van 80 gig) voor al m'n foto's

      - Snelheid: als je usb 2.0 hebt gaat het echt wel heel snel, no problem there dus

      - Muziek: idd geleverd met hoofdtelefoontje. en ook afstandbediening (ook te gebruiken bij bv slideshows), moet wel zeggen dat ik andere portable mp3-spelers geweten heb die beter geluid weergaven, louter daarvoor zou ik het dus niet doen

      - Batterij: het is idd een li-ion zoals ajuin zegt, al moet ik wel zeggen dat de batterijlengte mij een beetje tegenviel, heb pin daarvoor gecontacteerd en ze zeiden me dat dit beterde na paar keer opladen, maar dit valt nog steeds wat tegen, zie dus dat je regelmatig eens bij kan laden als je op reis gaat, of koop ook bij pin onmidd een reservebatterij (had dat ook moeten doen, had me veel kopzorgen bespaart :-()

      - Robuust/betrouwbaar: no problems there, zeer betrouwbaar, x-drive staat hier op het forum als betrouwbaar aangegeven !

      http://www.powerinnumbers.com.au: heb 'm dus hier gekocht, en goede ervaring, was hier heel snel (dus op drie weken heb je't 100% zeker, ik had toen maar enkele dagen voor m'n reis en lukte goed), over problemen met verkeerde adaptors heb ik niet te klagen gehad...

      - preview-scherm: in tegenstelling tot ajuin vond ik dit wel een interessante feature, koste niet zoooveel meer (dacht dat het 70 euro was), en zeker als je't ook gebruikt als backup-medium is het toch wel interessant om effe door je foto's te kunnen scrollen, het is trouwens ook makkelijk voor als je slideshows wil tonen...

      - nog een negatief puntje: op de site staat ook dat je er filmpjes op kan afspelen, laat je hier niet door misleiden, heb nog geen enkel bestandformaat gevonden dat compatibel is, da was dus een beetje ontgoochelend...

      voor de rest, goed toestel !
      D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

      Comment


      • #4
        Re: xdrive vp6210 vraagjes

        Ik ben niet echt voor xdrive ik vind ze wat log.

        Normaal ben ik nogal pro compact drive , maar je moet maar eens naar de site surfen. Daar staat dat ze niet meer gemaakt worden omdat ze niet winst gevend zijn door de talrijke die terug komen.

        Ik ben het met ajuin eens dat het geen zin heeft om foto's te bekijken op zo een klein schermje.
        Dan is Epson mss iets voor jou
        een super scherm,een mp 3 speler, foto viewer, films, ....

        review
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

        Comment


        • #5
          Re: xdrive vp6210 vraagjes

          Bedankt voor jullie geweldige reacties!!!
          Ik heb hem zojuist besteld bij PIN. Ben benieuwd....
          Album: http://www.webmeester.com/

          Comment

          Working...
          X