Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede inkjet printer voor fotos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede inkjet printer voor fotos

De 8750 ken ik niet, heb zelf wel de 7960 met 8 inktkleuren. Erg goede fotoprinter maar wel zeer duur in gebruik. Bij HP wordt niet alléén de inkt, maar de hele cartridge incl. printkop vervangen. De goedkope vervangers heb ik geen goede ervaringen mee.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
      De 8750 ken ik niet, heb zelf wel de 7960 met 8 inktkleuren. Erg goede fotoprinter maar wel zeer duur in gebruik. Bij HP wordt niet alléén de inkt, maar de hele cartridge incl. printkop vervangen. De goedkope vervangers heb ik geen goede ervaringen mee.
      Volgens een collega van me is het bij HP af te raden om met vervanginkt te werken!
      Dus IMHO, hou je bij de aanschaf van een printer ook best rekening met het feit of je al dan niet vervanginkt kan gebruiken ipv de originele: bij alle printers originele, dure inktpatronen. Voor de Canon Printers bvb de Pixma iP8500 weet ik dat de inkt van MVCD prima voldoet! En dat aan gemiddeld 1/5 van de prijs van de originele patronen!

Gr,

sailor
      Lid: BD 0249BE
      D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Heb mij dan maar de 'Pixma 4000' aangeschaft voor het zachte prijsje van 165Euro.

Je kan echt niet zien(ik toch niet) dat dit printerfoto's zijn, wow klasse zeg...

Nu nog enkel het kleurbeheer wat uittesten want dat klopt niet helemaal (scherm>printer), heb er ook geen ervaring mee, sugestie's en wat uitleg worden in dank aanvaard...!!

Comment

Ik heb ondertussen testfoto's aangekregen die geprint zijn met de 4000/5000/8500.
          De foto die geprint is met de 8500 komt het beste overeen met wat ik hier zelf op mijn (niet gecalibreerde) TFT te zien krijg. De foto met de 5000 is iets (een heel klein beetje maar) lichter, maar de kleuren zijn (op deze foto) hetzelfde. En de foto die met de 4000 geprint is komt iets te donker over.

Een vergelijkende foto (standaard instelling)met mijn oude Canon S500 is veel te donker, en in de donkere delen van de foto verlies ik veel details (omdat die delen dan bijna zwart worden ). Als ik een afdruk maak waarbij in de printerinstellingen voor "lichter" gekozen is, dan worden de contrasten minder, en de kleuren fletser.

Dus de nieuwe printers zijn allemaal beter . Maar ik twijfel tussen de Pixma IP5000 en de (2x zo dure) IP8500.
          Op deze testfoto's vind ik het verschil eigenlijk niet groot genoeg om voor de 8500 te kiezen .

Die aankoopprijs is niet zo'n probleem, want ik heb een koper gevonden voor mijn Sony Vaio (die ik toch niet meer gebruik sinds ik niet meer bij de motorclub ben). Maar als ik een goedkopere kies, dan blijft er natuurlijk meer over om ander "speelgoed" uit te kiezen .

Misschien zijn er hier die de Pixma IP8500 in gebruik hebben, en die mij kunnen overtuigen om toch voor die printer te kiezen. Maar als het verschil echt niet zo groot is, dan zal ik toch eerder de IP5000 kopen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik zeg maar zo... Canon wint alle testen... Met de 4000 en heb je centen dan de 8500... En goedkope inkt aan 2 euro of nog minder op computerbeurzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sailor
              Prima vervanginkt voor Canon Pixma iP8500 vind je hier! [8 x €2,00= € 16,00]

Gr,

sailor
              Wat zijn de resultaten met deze 'goedkope' inkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sailor
                Prima vervanginkt voor Canon Pixma iP8500 vind je hier! [8 x €2,00= € 16,00]
                Daar heb ik nog niet eens 1 cartridge voor (van de 4 )

Hoe zit het met de moeilijke kleuren met de Canon's Mijn HP heeft bijvoorbeeld erg veel moeite met graskleuren. Ze zijn overgesatureerd en ondanks alle pogingen mijnerzijds lukt het me niet om dit goed te krijgen.

En zwart/wit, hoe staat het daarmee
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik heb dus de Pixma IP5000 gehaald vanmorgen, en de eerste afdrukken zien er al heel goed uit .
                  En door die te kiezen in plaats van de 8500 heb ik nog wat over om een Sigma Macro-flitser + een Canon 500D 77mm macro-voorzetlens te kopen (ik moet nog wel 37 euro bijleggen op het bedrag dat ik voor mijn Sony VAIO gekregen heb ).

Maar het bijgeleverde fotopapier Canon Photo Paper PRO (5 stuks 10x15cm) valt wel een beetje tegen. Als ik de foto schuin tegen het licht houd, dan is het net alsof er een oliefilm (strepen en vlekken) over zit . Dat had ik ook al gemerkt bij de testfoto's die ze bij Canon zelf hebben afgedrukt.
                  De kleuren en contrasten zijn wel goed.

Maar meestal print ik toch op Aldi-papier, en daar zit die olie-achtige schijn gelukkig niet op .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Omdat ik de laatste tijd voor m'n werk ook heb uitgekeken naar een kleurenprinter ben ik tot hetvolgende gekomen:

- R800 is nogal een dure printer voor maar A4 formaat te zijn en geen lcd scherm te hebben. Kwaliteit is top maar de inkt lijkt me nog duurder dan die van HP.

- R1800: volgens de eerste review hier heeft die precies een probleempje met diepe geeltinten.

- Canon in het algemeen: zeer snelle printers maar ik heb m'n twijfels over de houdbaarheid, nog geen testresultaten gezien hier .

- HP8450 lijkt me voor ons gebruik de meest geschikte printer. Zeer goede zwart wit mogelijkheid (echte grijstinten zonder kleurzweem). Groot lcd scherm op de printer en ingebouwde kaartlezer laat toe om de printer ook eens op verplaatsing te gebruiken. We hebben dit vooral nodig voor het maken van indexsheets. Snelheid van de printer is een algemeen HP nadeel (als dat al erg belangrijk is want voor grote hoeveelheden ga je toch beter naar een afdrukcentrale) en de kostprijs van de inkt is ook een tegenvaller (spaarzaam gebruiken dus, enkel als je echt direct foto's nodig hebt). Prints van HP printers in het algemeen zijn niet waterbestendig, dan ben je beter af met de epsons.

- HP8750 is nog niet uit en nog geen review gelezen maar alleszins veelbelovend. Voornamelijk interessant (vind ik) omdat je A3+ foto's in perfecte grijsschalen kan afdrukken.

- klooninkten: zou ik niet vertrouwen al is de inkt veel goedkoper... ik heb al genoeg prints zien verkleuren na een paar maanden en dan vind ik het uiteindelijk dure inkt want je kan je printje in de vuilbak gooien...
                    Last edited by Wim; 19 maart 2005, 17:03.
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
                    X