Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot a 85 in Japan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon powershot a 85 in Japan

Een vriendin van me gaat binnekort naar Japan, ze heeft een canon powershot a 85 gekocht en ze vraagt zich af welke de mogelijkheden zijn om die op te laden in Japan. Behalve een grote transformer te kopen.. zal het wel nodig zijn om die camera op te laden? Ze gaat voor een week dus mischien gaat die batterij wel mee..

Re: canon powershot a 85 in Japan

Euh, 'k snap de vraag niet goed : in Japan hebben ze ook elektriciteit hoor !
    Hoe laadt ze dat toestel hier op ? Koop gewoon een universele stekker en dan kan ze dat in Japan op dezelfde manier doen...
    Jan
    www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

Comment

Gewoon wat de mogelijkheden zijn... naar mijn ervaring kan zo'n transformer vrij groot en log uitvallen, ik wist niet van universele stekkers..

Comment

Het grootste probleem zal de stekker zijn, maar daarvoor zullen er wel adapters bestaan. De meeste nieuwe laders werken op een wisselspanning van 100-240V. Ik weet niet welke spanning ze daar op hun stopkontakten hebben, maar de juiste spanning zal daar wel ergens tussenzitten .

Ik heb hier een GP lader voor AA-akku's en die werkt op 100-240V + 12V gelijkspanning.

In de Verenigde Staten wordt er nog heel veel met 115V (60Hz) gewerkt, want een groot deel van de machines die wij uitvoeren moeten op die spanning werken (vooral de kleinere persluchtdrogers, de grote werken gewoonlijk op 460V/60Hz). Maar over Japan heb ik dus geen gegevens.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Japan = 100 Volt (frekwentie = 50 of 60 Hz)
          zo'n stekker kan ze makkelijk vinden in Japan zelf... ik zou er me niet teveel zorgen over maken...
          Jan

Comment

Kijk wel zeker eerst op de achterkant van de lader zodat je weet dat die geschikt is voor 100-240V. De oudere laders werken alleen op 220-240V.
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kuran@pandora.be
              ik wist niet van universele stekkers..
              Kijk eens op http://kropla.com/electric.htm
              Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan66
                Dat is een heel interessante link .

Ik zie daar dat het Japanse stroomnetwerk in twee grote delen opgesplitst is, dat lijkt toch ook niet handig. Een deel is 50Hz, en een ander deel 60Hz. Zonder groot vuurwerk te maken kunnen ze beide delen niet aan elkaar koppelen .
                BD0338BE

Comment

Volgens mij is dit wat jullie zoeken...

Voor ongeveer deze prijs te vinden in de meeste Blokker-winkels...

Voila, probleem opgelost.

Ik heb zulk een setje meegehad naar India vorig jaar en daar heb ik geen problemen gehad...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Dat is een heel interessante link .
                    Ja, heb ik al heel lang tussen m'n links staan op onze site... is dé referentie vind ik...

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Ik zie daar dat het Japanse stroomnetwerk in twee grote delen opgesplitst is, dat lijkt toch ook niet handig. Een deel is 50Hz, en een ander deel 60Hz. Zonder groot vuurwerk te maken kunnen ze beide delen niet aan elkaar koppelen .
                    't zijn Jappen voor iets hé : het werkt perfect !
                    Ik denk sowieso dat het energieverbruik daar veel hoger ligt : alle deuren zijn er zo goed als automatisch, ik heb daar - echt waar ! - geen enkele deur zelf moeten openen, tot in de kleinste winkels toe... enkel bij vrienden thuis moest ik zelf de deur open doen... op den duur wist ik niet meer hoe 't moest
                    Jan

Comment

Working...
                    X