Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPod Photo - persoonlijk ervaringen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iPod Photo - persoonlijk ervaringen?

Voor een fervent Mac-gebruiker is de iPod Photo (30 Gig) is nu echt wel interessant geworden.

Wie van jullie heeft er eentje? en wat zijn je bevindingen?
    Ik zoek hem, ook en vooral, als tussentijdse foto-opslag (on the road) te gebruiken. Kan ik via mijn gewone USB-kaartlezer werken of moet ik daar een speciale kaartlezer (v.b. Belkin) voor aanschaffen. Verloopt dit vlot? ik hoor al wel eens dat dit tergend langzaam gaat? (Foto's rechtstreeks vanaf je camera importeren met een optionele iPod Camera Connector, zou vanaf maart kunnen.)
    Loopt het importeren van de iPod naar de computer vlot?
    Last edited by Carola; 24 februari 2005, 08:35.

Re: iPod Photo - persoonlijk ervaringen?

Ik heb een tijd de 'gewone' ipod gebruikt met de belkin kaartlezer en was er zeer ontevreden over. Het duurde lang voor een 2gb kaart over te zetten en de batterij ging ook niet zeer lang mee. Ik heb geen ervaring met de nieuwe reeks ipods photo, dus hoe het daar zit weet ik niet. Ik ben dan ook overgeschakeld naar een ander medium om mijn foto's op te stokeren.
    Wel een groot voordeel van de ipod zijn zijn afmetingen en het snelle schrijven van ipod naar mac (waarschijnlijk ook naar pc, maar daar heb ik geen ervaring mee).

Comment

ik heb de ipod 40gb met die kaartlezer, duurt inderdaad al een tijdje om mijn 512mb kaartje over te zetten maar ik ben er anders tevreden over!

wat ik van die photo-ipod vernomen heb is dat hij de fotos bij het binnentrekken in de ipod zou shrinken, dus ze worden (naar het schijnt) niet op vol formaat op het schijfje gezet! meer weet ik er niet van!
      Last edited by T-design; 3 oktober 2005, 16:48.

Comment

Mss weet je dit al, maar als je de foto's overzet naar je ipod met je belkin cardreader, kan je die niet op je scherm zien. Je moet dat via de pc doen als je de foto's wilt zien!

[off topic] Er is toch een 40 gig versie van de Ipod photo geweest of ben ik nu aan het flippen ? [on topic]

grtz
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
          Mss weet je dit al, maar als je de foto's overzet naar je ipod met je belkin cardreader, kan je die niet op je scherm zien. Je moet dat via de pc doen als je de foto's wilt zien!

[off topic] Er is toch een 40 gig versie van de Ipod photo geweest of ben ik nu aan het flippen ? [on topic]

grtz
          Nee hoor je bent niet aan het flippen....iPod heeft inderdaad verschillende versies. Apple maakt de versies 20 & 60 GB. Hp maakt de versies 30&40 GB
          De laatste versie komt echter van Apple ... alle ipods die nu verschijnen hebben een kleurenscherm en zijn dus ipod "photo"....
          #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
          Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T-design
            wat ik van die photo-ipod vernomen heb is dat hij de fotos bij het binnentrekken in de ipod zou shrinken, dus ze worden (naar het schijnt) niet op vol formaat op het schijfje gezet! meer weet ik er niet van!
            Klopt niet, mijn ipod photo deed het perfekt met de originele adapter. Van horen zeggen....

Comment

Ik heb een ipod photo 60Gb met de photo connector.
              De connector werkt perfect samen met mijn 20D.
              Hij werkt niet met mijn usb kaartlezer, er staat een lijst op de apple site welke lezers wel compatible zijn.

De connector is niet snel, bij mij doet hij ongeveer 20 minuten over 1Gb.
              Maar ik heb er veel plezier van gehad op mijn vakantie.

De ipod verkleint de jpgs zodat hij ze op zijn kleine schermpje kan laten zien, en maakt hier thumbnails van. Daarom duurt de import ook zo lang.
              Jouw originele foto`s laat hij met rust en staan gewoon op de ipod.
              Ook de RAW files staan op de ipod.
              Het overzetten van de ipod naar je computer gaat uiterst snel.

Kortom als je b.v. s`avonds je kaartje wilt legen op je ipod dan is dit een prima oplossing.
              Als je tijdens het fotograferen snel je kaartje wilt copieren dan is dit geen oplossing.

Ik heb zelf wat foto`s verloren met een pd7x (1e versie). Het voordeel van de ipod is dat je de foto`s ziet en dus weet dat ze erop staan.
              Een extra feature op de ipod is het verwijderen van de foto`s na de import.
              De ipod is slim genoeg om alleen de files te verwijderen die hij ook echt gecopieerd heeft.

Als je twijfelt dan mag je altijd langs komen in eindhoven om het eens zelf te proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eroovers
                Ik heb een ipod photo 60Gb met de photo connector.
                De connector werkt perfect samen met mijn 20D.
                Hij werkt niet met mijn usb kaartlezer, er staat een lijst op de apple site welke lezers wel compatible zijn.

De connector is niet snel, bij mij doet hij ongeveer 20 minuten over 1Gb.
                Maar ik heb er veel plezier van gehad op mijn vakantie.

De ipod verkleint de jpgs zodat hij ze op zijn kleine schermpje kan laten zien, en maakt hier thumbnails van. Daarom duurt de import ook zo lang.
                Jouw originele foto`s laat hij met rust en staan gewoon op de ipod.
                Ook de RAW files staan op de ipod.
                Het overzetten van de ipod naar je computer gaat uiterst snel.

Kortom als je b.v. s`avonds je kaartje wilt legen op je ipod dan is dit een prima oplossing.
                Als je tijdens het fotograferen snel je kaartje wilt copieren dan is dit geen oplossing.

Ik heb zelf wat foto`s verloren met een pd7x (1e versie). Het voordeel van de ipod is dat je de foto`s ziet en dus weet dat ze erop staan.
                Een extra feature op de ipod is het verwijderen van de foto`s na de import.
                De ipod is slim genoeg om alleen de files te verwijderen die hij ook echt gecopieerd heeft.

Als je twijfelt dan mag je altijd langs komen in eindhoven om het eens zelf te proberen.

Bedankt voor je duidelijke uitleg.
                Is jou 20D een usb1 of een usb2 toestel?

De eigenlijke reden waarom ik niet ben overgegaan tot de bestelling van een photo connector is, dat mijn toestel (300D) niet in de lijst van de compatibele toestellen stond....

Het feit dat hij van elke foto een thumbnail maakt is inderdaad wel interessant.
                Dat gebeurt niet bij een belkin kaartlezer is mij verteld.

Zoals je zelf al aanhaalde is ook voor mij de snelheid niet echt belangrijk, het belangrijkste is dat ik mijn foto's op de ipod krijg en mijn kaartjes opnieuw kan formateren.
                #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Mijn 20D heeft usb 2.0
                  Maar ik betwijfel of de photoconnector wel de usb 2.0 snelheid nodig heeft.
                  De 300D moet gewoon werken met de connector, volgens mij heeft mijn collega die.
                  Ik weet uit ervaring dat de 10d het ook doet dus waarom de 300d niet?

Comment

weet iemand nu als de ipod de foto's ook verkleint na overzetting van camera naar ipod?

edit: niet meer nodig, want heb net gelezen dat de batterij soms zo vlug plat is dat je de tijd niet hebt om een 1gb kaartje over te zetten...

Koen
                    Last edited by koen dd; 13 juni 2006, 18:16.
                    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                    www.koendd.be

FZ50

Comment

Ik heb mezelf ook een verwend met vaderdag en een ipod 60 GB video aangeschaft !
                      Een aanrader zou ik zeggen en mijn ervaring met de nikon d70s met de camera connector is schitterend.
                      Gedaan met tonnen cf of sd kaartjes, gewoon een ipod !
                      Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                      ----------------------------------------------
                      Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirre
                        Ik heb mezelf ook een verwend met vaderdag en een ipod 60 GB video aangeschaft !
                        Een aanrader zou ik zeggen en mijn ervaring met de nikon d70s met de camera connector is schitterend.
                        Gedaan met tonnen cf of sd kaartjes, gewoon een ipod !
                        maareuh, hoe groot zijn je kaartjes en hoe lang duurt het om het over te zetten?
                        En is je batterij dan al direct plat?

Koen
                        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                        www.koendd.be

FZ50

Comment

de juiste tijd heb ik nog niet gemeten maar ik heb wel al zonder probleem 2 2gig kaartjes overgezet (via directe connector)zonder dat de batterij plat was. Indien je batterij sneller plat is moet je toch eens kijken of je batterij wel goed functioneert.
                          Met de kaartlezer heb ik wel gehad dat ik ander batterijtjes mocht steken in de kaartlezer.

Comment

Kheb net eens hetvolgende getest:

CF kaartje Sandisk Ultra II 4GB, stonden 110 foto's op, 766MB (in RAW+JPG mode genomen)

Compactdrive PD7X (100GB): 182 seconden dus 4.2MB/sec 3:58/GB
                            Vosonic VP6210 (60GB): 158 seconden dus 4.58MB/sec, 3:26/GB
                            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Hmm, en zou iemand eens een vergelijkbare test kunnen doen met één van de nieuwere ipods? Of gewoon zijn ervaringen ervan geven? Ook ivm batterij en zo?

Ben namelijk ook van plan om iets van opslagmedium te kopen dat moet dienen voor een vrij lange reis die ik ga maken, en als die Ipods goed werken is dat natuurlijk wel leuk(er als een imagetank of iets dergelijks).

Alvast bedankt,

Simon.

Comment

Working...
                              X