Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

At The Dive In

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• At The Dive In

Hallo

Reeds voor de 2e maal zullen we dit jaar At the dive in organiseren; een film in het zwembad. Vorige editie was een heus succes maar de foto's waren iets minder. De foto's van boven het water waren wel in orde, maar de onderwater foto's lieten we maken door enkele mensen van het plaatselijke duikersteam... Maar jammergenoeg waren alle foto's veeeel te donker, geen kleur,...

Daarom ben ik aan het uitkijken om een onderwaterbehuizing te kopen, maar ik vrees wat dat ik ook veel te weinig licht zal hebben...

Kan iemand mij tips geven?
    Ik heb d70, 18-70 en 10,5 fisheye.

SB-26 Flitser heb ik ook...

Gr,
    T

Ps: de foto's van vorig jaar kan je vinden op http://www.cinemobiel.com/fotoalbum....he%20dive%20in
    en onze site is www.cinemobiel.com
    lowagie.be

Re: At The Dive In

in onderwaterbehuizingen is er maar één de beste. www.ikelite.com Ook meteen de duurste maar gegarandeerd waterdicht!
    Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door richardpaas
      in onderwaterbehuizingen is er maar één de beste. www.ikelite.com Ook meteen de duurste maar gegarandeerd waterdicht!
      Euhm... de duurste is niet echt wat we zoeken... 't is voor maximaal 3-4 meter diep (de bodem van een zwembad) en het zal maximaal 2-3 keer per jaar gebruikt worden... MAXIMAAL....

Maar ik stel mij vooral vragen bij het licht!!! Want bij een filmvoorstelling is het redelijk donker en zo, zeker onder water...

Gr,
      Thijs
      lowagie.be

Comment

flitsen onder water is een must! zie de ikelite site voor flitsers. Ook Olympus heeft een mooie serie onderwaterbehuizingen. Maar daar heb ik geen vertrouwen meer in. Mijn Olympus C-50 is in de zee volgelopen met water.
        Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door richardpaas
          Ikelite is waarschijnlijk wel de grootste fabricant maar zeker niet de duurste hoor. Je kan makkelijk behuizingen vinden die 3x zoveel kosten. Maar ik heb begrepen dat jullie dat niet zoeken.

Er bestaan van die waterdichte zakken (ik denk o.a. van aqua marine) die tot een meter of 5 waterdicht zouden moeten zijn. Deze zijn goedkoper dan een behuizing maar nog altijd niet echt budgetvriendelijk.

Onderwaterfotografie is echt niet zo simpel. Het water neemt veel licht weg waardoor flitsen idd bijna altijd noodzakelijk is. Hou er ook rekening mee dat water ook een soort cropfactor heeft waardoor je eigenlijk een fisheye nodig hebt om mensen beeldvullend te fotograferen.

Als ik jou was zou ik eens op het net op zoek gaan naar een goeie onderwaterfotograaf. België en Nederland kent heel wat goeie amateurs die dit volgens mij veel goedkoper doen dan een onderwaterbehuizing.

Leuk initiatief overigens. 'k Ga straks thuis de site eens bekijken.
          Bert Stephani

http://www.bertstephani.com

Comment

Working...
          X