Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits voor Canon 10D: welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flits voor Canon 10D: welke?

Hoi,
    Ik fotografeer al enkele jaren (+- 30) en doe dit meestal bij bestaand omgevingslicht met een zo lichtsterk mogelijk objectief.
    Soms valt er evenwel niet aan te ontkomen om een flits te gebruiken.
    Daarom zou ik er nu één willen aanschaffen, mmar dan wel één waarmee ik foto's kan maken waaraan je niet ziet dat ze geflitst zijn.
    Ik heb ook geen zin om uren te spenderen aan het instellen van de flits.
    Bij het rondneuzen op het forum heb ik al gezien dat er twee Canon flitsers zijn en twee 'overeenstemmende' Canon flitsers, die in aanmeeking komen voor mijn Canon 10D.
    Rekening houdend met mijn inleiding: welke flits raden jullie me aan? Welke meerwaarde biedt (1) Canon tov Sigma en (2) het hogere model tov het lagere?
    mijn fotosite

Re: flits voor Canon 10D: welke?

Sigma (500 DG super , geloof ik dat ie heet)is de helft goedkoper in vergelijking met de Canon en biedt ± dezelfde functionaliteit.

groeten

Comment

Vraag 2:
      De hogere kan:
      * gebruikt worden als master om andere flitsen aan te sturen
      * FEC instellen op de flits
      * stroboscopisch flitsen (zijnde tijdens 1 sluiteropening van vb 15 sec. 15 keer flitsen)
      * hoger richtgetal
      * misschien nog wat pietluttigheden...

Ik heb een 550 en een 420. Meestal neem ik de 420 mee omdat die wat kleiner en handzamer is. Als ik weet dat ik wat meer power nodig heb, dan gaat de 550 in de tas...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Hoi,

Ik heb ook de 420 en ben er heel tevreden van
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Working...
        X