Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle PCMCIA->CF lezer gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelle PCMCIA->CF lezer gezocht

Ik heb tijd geleden in computerwinkeltje Gent een PCMCIA adaptor gekocht waar ik een CF kaartje kon insteken. Niet goed uitgekeken, want blijkbaar is die zéér traag. Ik ben dus op zoek naar zo'n adaptor die wél héél snel is (en weet dat die bestaan)
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Re: Snelle PCMCIA->CF lezer gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
    Ik heb tijd geleden in computerwinkeltje Gent een PCMCIA adaptor gekocht waar ik een CF kaartje kon insteken. Niet goed uitgekeken, want blijkbaar is die zéér traag. Ik ben dus op zoek naar zo'n adaptor die wél héél snel is (en weet dat die bestaan)
    Dat klopt. Beter is een Firewire of USB 2.0 kaart aan te schaffen en een externe lezer te gebruiken. Let wel dat die kaart "powered" is want dat is niet altijd het geval.

Comment

waar kan ik die kopen (regio Gent) ?
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
        waar kan ik die kopen (regio Gent) ?
        De meeste computer winkels zullen die ofwel hebben ofwel kunnen bestellen. Ik koop mijn spullen bij Compudat in Merelbeke.

Comment

In Gentbrugge :
          Het ruime aanbod van 2Compute bevat o.a.de Categorie 'hardware/geheugen/overzicht media-lezers ~ adapters': dd 06 november 2024 omvat(te) deze 96 actieve items. Voor een actuele toestand, bezoek https://www.2compute.net/shop.aspx?RMP=net/catalogviewer.aspx?type=MREA

Comment

POWERED?
            wat houdt dit in?

ik dacht dat een pcmcia kaartje géén verlies gaf?
            een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
              POWERED?
              wat houdt dit in?

ik dacht dat een pcmcia kaartje géén verlies gaf?
              Dat hij stroom kan leveren aan de kaartlezer. Ik heb een Firewire PC-kaart maar mijn Firewire kaartlezer werkt daar niet op terwijl mijn Firewire externe disk (met eigen voeding) daar wél op werkt. Gezien een kaartlezer nooit een eigen voeding heeft is het wel belangrijk dat hij voeding kan trekken van de PC-kaart.

Comment

Als de laptop in kwestie al een USB-uitgang heeft (indien niet, is het echt wel een héél oude laptop), is dat voldoende. Zal sowieso al sneller zijn dan via de PC-kaartjes. Een recente laptop met een USB2-aansluiting is natuurlijk nog beter.

Een USB2-kaartje kopen en in PC-sleufje steken is mogelijk, maar of je dan nog voldoende snelheidswinst maakt ... zou ik toch eerst even testen hoor. Oude laptop zonder USB zal ook traag werken via de PC-sleufjes. En dan heb je niets aan dat snelle USB2-kaartje dat je erin propt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkman
                  Als de laptop in kwestie al een USB-uitgang heeft (indien niet, is het echt wel een héél oude laptop), is dat voldoende. Zal sowieso al sneller zijn dan via de PC-kaartjes. Een recente laptop met een USB2-aansluiting is natuurlijk nog beter.

Een USB2-kaartje kopen en in PC-sleufje steken is mogelijk, maar of je dan nog voldoende snelheidswinst maakt ... zou ik toch eerst even testen hoor. Oude laptop zonder USB zal ook traag werken via de PC-sleufjes. En dan heb je niets aan dat snelle USB2-kaartje dat je erin propt.
                  Fout, ik heb een oude IBM A21p laptop met enkel USB 1.0 maar de Firewire kaart in de PC-sleuf is even snel als deze op mijn vaste PC. Ik heb trouwens een USB 2.0 kaart in bestelling staan voor op reis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                    Fout, ik heb een oude IBM A21p laptop met enkel USB 1.0 maar de Firewire kaart in de PC-sleuf is even snel als deze op mijn vaste PC. Ik heb trouwens een USB 2.0 kaart in bestelling staan voor op reis.
                    Niet helemaal ... ik zei "Oude laptop zonder USB zal ook traag werken via de PC-sleufjes.". Zonder USB ... echt oud dus ... daarin een 1 of 2 of firewire steken bedoel ik. Bij zo'n oude dingen is de processor enzo gewoon te traag.

Jij zegt zelf dat jouw laptop USB heeft. Minder oud machientje m.a.w.

Comment

Working...
                    X