Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CR2 batterijen in D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CR2 batterijen in D70

Gebruikt er iemand de CR2 batterijen in z'n D70? Zo ja, hebben deze batterijen een langere of kortere levensduur dan de en-el3 litium ion batterij?

Re: CR2 batterijen in D70

Op aanraden van een winkel had ik die gekocht als reserve, maar heb ze nog nooit gebruikt. Het enige wat ik er wel van kan zeggen, is dat het erg duur uitvalt en je kunt ze niet heropladen. Je zou beter een reserve Nikon-batterij aanschaffen.

Comment

Ik heb het nog gebruikt en heb er ook geen, maar naar het schijnt zou het nogal vrij duur uitvallen met die dingen
      Groeten,
      Pascal.

Nikon D70, eerste kodakske en ben er zeer content van.

Comment

één setje van dergelijke CR2's kost stukken duurder dan een originele Nikon batterij.

Comment

Ik heb er nu 4 gekocht (heb er drie van nodig) voor 30€, als echte reserve, maar in het vervolg dus beter de originele batterij kopen.

Comment

Een beetje een nadeel he, de batterij in de Nikon D70. Ze is nooit leeg, ze gaat super lang mee, dus herlaad je ze niet altijd omdat het beter is je batterij steeds volledig op te gebruiken. En de indicator duidt steeds "vol" aan, behalve op het einde....
            natwork.be

Comment

Ik heb ook een setje CR2 's gekocht als back-up. Kosten 6€ per stuk. Is goedkoper dan een originele batterij.
              Nikon D70 Sigma 24-70 f2.8 Sigma 70-200 f2.8 Sigma 105 f2.8 BD0434NL

Comment

Ik weet niet waar jullie die CR2's gekocht hebben, maar ik heb in ieder geval stukken van mensen betaald in de kleinhandel.

Comment

Voordeel van zo'n setje bij te hebben is dat gewone batterijen minder van hun lading verliezen dan oplaadbare, en zijn dus uitstekend als echte backup.
                  Wat de capaciteit betreft bv de CR2 van varta is 920 mAh tov van de 1400 mAh van de nikon En-EL3 batterij. (de CR2's worden in serie gezet dus de capaciteit blijft het zelfde terwijl de spanningen opgeteld worden)

de CR2 set zal dus idd maximum 2/3 van de tijd van een En-EL3 meegaan.

Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

Comment

Mijn ervaring is dat de originele accu's enorm lang meegaan (>1000 foto's, meerdere middagen achter elkaar fotograferen).
                    Ik heb ook een reserve-accu, eens in de maand wissel ik en wordt de reserve mijn 'vaste' accu. Denk niet dat je zo snel zonder accu komt te zitten.

En duur is het ook niet: voor zo'n 10 of 15 euro heb je een prima no-name accu die volgens velen net zo goed is als het origineel.
                    Last edited by pascal s; 10 februari 2005, 20:54.
                    Nikon D70 / CP880

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pascal s
                      Mijn ervaring is dat de originele accu's enorm lang meegaan (>1000 foto's, meerdere middagen achter elkaar fotograferen).
                      Ik heb ook een reserve-accu, eens in de maand wissel ik en wordt de reserve mijn 'vaste' accu. Denk niet dat je zo snel zonder accu komt te zitten.

En duur is het ook niet: voor zo'n 10 of 15 euro heb je een prima no-name accu die volgens velen net zo goed is als het origineel.

Volledig mee eens !
                      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                        Een beetje een nadeel he, de batterij in de Nikon D70. Ze is nooit leeg, ze gaat super lang mee, dus herlaad je ze niet altijd omdat het beter is je batterij steeds volledig op te gebruiken. En de indicator duidt steeds "vol" aan, behalve op het einde....
                        Dit schijnt foutief te zijn bij Litium-Ion batterijen. Die gebruik je beter niet tot ze leeg zijn. Dit is niet goed voor de levensduur. Vroeger moest je dit wel doen met Ni-Cd batterijen om het geheugeneffect zo veel mogelijk te vermijden maar dit is niet meer van toepassing op Litium-Ion batterijen. Die mag je gerust halverwege terug opladen. Het probleem is dat de batterij indicator altijd 100% staat en wanneer hij begint te minderen, heb je niet veel jus meer. De beste werkwijze is imo. altijd een reserve batterij te hebben. Als ze leeg is -> wisselen, de lege opladen en klaar zetten om opnieuw te gebruiken.

Hubert
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Heb iets betere optie genomen: heb een reserve batterij van het merk Hama gekocht bij Actionshop (net geen 40 euro). Heeft dezelfde capaciteit als de originele en gaat ook even lang mee ...
                          Setje van 4 CR2 kost inderdaad rond de 30 euro, en je hebt er 3 van nodig ! Verder gaan ze ook nog heel snel plat in vergelijking met de EL-3...

Dus denk dat het verstandiger is om een EL-3 van een ander merk te kopen en dat als reservebatterij te houden ...

Groetjes,

DVdB
                          Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

De accu van de Nikon D70 laat je inderdaad best niet volledig leeg lopen.
                            Goede raad is, 's avonds de accu op te laden (en dit gaat enorm snel). Daarna kan ik steeds meer dan één dag continue foto's nemen met flits en met het beoordelen van de opname via de monitor. Nog nimmer in geslaagd om die gedurende de dag leeg te krijgen.
                            Heb daarnaast een reserve gekocht van een ander merk, die is ook altijd opgeladen maar ik heb die nog nooit nodig gehad. Wel wissel ik steeds van accu wanneer ik oplaad. Kwestie van toch foto's te kunnen nemen indien gedurende het opladen er iets speciaals zou te zien zijn (vb olifanten in de kelder, ...)
                            Oh ja, heb wel eens tijdens een fotodag, de accu uitgeleend aan een makker die in de veronderstelling was dat die accu's alleen maar mochten worden opgeladen indien ze volledig leeg waren. Ze waren op dat ogenblik volledig leeg, hij had een lader mee, maar in de "Fonteintjes" te Blankenberge, vindt je in die duinen verschikkelijk moeilijk een stopcontact
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                            X