Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tripod - Balhoofd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tripod - Balhoofd

Hallo,

Ik experimeteer de laatste tijd meer en meer met het gebruik van een tripod.
    Ik heb nog een "oud" maar zeer degelijk (en niet te zwaar ) statief van vroeger.

Wat wel moet vervangen worden is het balhoofd op dit statief (het huidige is vroeger vnl. gebruikt voor film).

Welke kunnen jullie aanraden en waar kan ik deze ergens bezichtigen / kopen (liefst op voorraad) (ik vertoef regelmatig in de streek van hasselt, antwerpen en brussel).

Misschien voor de duidelijkheid, de carema die erop komt is een D20 met bijhorende lenzen (prime's en tele).

Thanx
    Liriuske

Wijze raad doet wonderen !

Re: Tripod - Balhoofd

Voor omgeving Antwerpen kan je eens gaan kijken bij Metrofoto in Berchem (Grote Steenweg), die heeft veel statiefmateriaal staan.

Wat bedoel je met "gebruikt voor film"? film = video?

Merken van balhoofden zijn o.a. Gitzo, Manfrotto, Arca Swiss, ... (verschillende prijsklassen, verschillende draagkracht (max te dragen gewicht))
    Een Gitzo kop kan je zonder probleem op Manfrotto "benen" zetten en omgekeerd...
    "A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)

Comment

neem dit eens door

Comment

Ik heb een BH-55 : http://www.reallyrightstuff.com/ballheads/index.html
        Schitterend ding!

Comment

Thanx iedereen voor de reply's.

Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan en heb uiteindelijk een Novoflex magic ball gekocht.
          Tot nu toe zeer tevreden.
          Liriuske

Wijze raad doet wonderen !

Comment

Working...
          X