Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monopod?

Ik heb een nieuw statief nodig voor mijn nogal zware sigma, want mijn oud is veel te licht. Ik heb die lens gekocht voor vogelfotografie, en heb ergens gelezen dat het nuttig kan zijn om het statief te vervangen door een monopod, omdat dat ook lichter en makkelijker te transporteren is. Heeft iemand ervaring met een monopod voor vogelfotografie of kan mij iemand de voor-of nadelen geven?

Re: Monopod?

Oorspronkelijk geplaatst door Jordy
    Heeft iemand ervaring met een monopod voor vogelfotografie of kan mij iemand de voor-of nadelen geven?
    Ik kan alleen mijn eigen voor- en nadelen geven.

Voordelen:
    Minder gewicht om mee te sleuren.
    Vlugger opgezet.
    Minder lawaaihinder dat je veroorzaakt.
    Veelzijdig en flexibeler

Nadelen:
    Ik kan voor mezelf geen echte nadelen vinden als het op vogelfotografie aankomt.

In de veronderstelling dat je wel een degelijk en goed statief neemt natuurlijk.

Comment

Kan iemand aangeven welk merk/type een goed en degelijk monopod is met daarbij een goed balhoofd? (20D met 100-400 of net als Jordy een zware Sigma)

Alvast bedankt
      Last edited by willemR2; 6 februari 2005, 10:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willemR2
        Kan iemand aangeven welk merk/type een goed en degelijk monopod is met daarbij een goed balhoofd? (20D met 100-400 of net als Jordy een zware Sigma)

Alvast bedankt
        Hier is een link met een interessante benadering qua balhoofd. Goede monopods zijn b.v. Manfrotto en Gitzo. Let wel op de lengte (niet te kort) zodat je hem ook schuin naar voren kunt zetten zodat je als het ware een driepoot vormt met je lichaam. Dit voor extra stabiliteit.

Deze site (Nikonians) heeft een forum deel gewijd aan statieven en monopods. Echt een schat aan informatie
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
        X