Re: x-drive
Ik kan het daar niet mee eens zijn. Het feit dat de X-Drive kwetsbaar is bij vallen is op zich geen reden om 'm niet als backup-apparaat te gebruiken. Een backup is per definitie data die al ergens anders staat. Valt het backup-apparaat uit dan heb je de originele data nog. En andersom. De kans dat de data op twee plekken tegelijkertijd verdwijnt is erg klein.
Wat ik nooit zou doen is onderweg de data van een memory kaartje verplaatsen naar zo'n X-Drive want dan staat het inderdaad maar op 1 plaats. Kopieren wel, en dan een ander kaartje gebruiken om verder te gaan. En eenmaal thuis data van X-Drive kopieren naar de PC/CD etc. Pas als de data weer op twee plaatsen staat, de geheugenkaartjes leegmaken.
Oorspronkelijk geplaatst door purlut
Wat ik nooit zou doen is onderweg de data van een memory kaartje verplaatsen naar zo'n X-Drive want dan staat het inderdaad maar op 1 plaats. Kopieren wel, en dan een ander kaartje gebruiken om verder te gaan. En eenmaal thuis data van X-Drive kopieren naar de PC/CD etc. Pas als de data weer op twee plaatsen staat, de geheugenkaartjes leegmaken.
Comment