Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio flits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studio flits

Op de site van Fotoflits zag ik deze set: http://www.fotoflits.nl/product_info...00a8e45a96474c

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Gegroet Auke
    Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Re: Studio flits

ik had deze vanmorgen ook zien staan na het lezen van een topic.
    ik denk dat hij alleen voor portret goed te gebruiken is, maar wil je model in het geheel fotograferen dan kom je denk ik veel tekort.
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

Dit is wel geen flits maar continious lighting .
      Aangezien mijn budget te klein was heb ik deze aangekocht om later in
      verschillende stappen mijn studio (ke) uit te bouwen .
      Geeft weinig licht en zou toch volgende keer voor een flits + reflectiescherm
      gaan .
      Well, I always point and shoot. I find that if I don't point, I get erratic results, and if I don't shoot, I don't get any results at all.

Comment

Goed merk zal degelijk spul zijn, maar 2x250 watt is echt veel te weinig licht om leuk mee te fotograferen.

groeten

Comment

Elinchrom is kwalitatief heel goed, maar duur.
          Wil je persé die 250w lampen, dan kan je proberen met gewone halogeenspots die ze in elke doe-het-zelf zaak verkopen. De paraplu's kan je afzonderlijk kopen voor =/- 20€, dacht ik.

Comment

Mijn zelfbouw studio voldoet redelijk.

Ik heb twee bouwlampen van elk 500Watt. Hiervan 1 op statief (max 2meter hoog) en het ander op een voetje dat max 25cm hoog is. En een oud wit laken als achtergrond. Om een beetje te experimenteren is dit al zeer plezant.
            Onderstaande foto's als voorbeeld...

Comment

En als je dan die doe-het-zelf lampen gebruikt, hoe krijg je die op een statief gemonteerd? Op de foto zie ik toch dat die lampen passen op het statief, evenals die paraplu's.

Ik begrijp trouwens niet waarom halogeenspots die difuus worden gemaakt via een paraplu het beter doen dan pakweg een buislamp van de juiste tint, die sowieso een difuus licht geeft.

Comment

En als je dan die doe-het-zelf lampen gebruikt, hoe krijg je die op een statief gemonteerd? Op de foto zie ik toch dat die lampen passen op het statief, evenals die paraplu's.

Bij mijn weten verkopen ze die bouwlampen OOK met statief. Voor de montage v/d paraplu's moet je wel iets bedenken. (Daarom is het ook goedkoper, he!)

Ik begrijp trouwens niet waarom halogeenspots die difuus worden gemaakt via een paraplu het beter doen dan pakweg een buislamp van de juiste tint, die sowieso een difuus licht geeft.

Dat staat hier toch ook nergens geschreven.

Comment

Idd heb ik met statief gekocht. kostte maar 5 euro meer. En de paraplu's komen uit de Blokker. 5euro per stuk, en die heb ik met een soort klem op het statief gemaakt. Bij de lage lamp kan de paraplu gewoon op de grond liggen, handig toch...

En wat bedreft de lampen:
                  Vindt maar eens een buislamp van 500 Watt...die dan ook nog eens betaalbaar is...7,5 euro...

Comment

Working...
                  X