Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko convertor.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kenko convertor.

hier ergens gelezen:
    "Lens was een 50mm 1.8 met de 2x convertor van Kenko erbij."
    Past die 50mm (Nikon lens?) dan op die kenko?
    Op een sigma convertor 1.4 alleszins niet!
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: Kenko convertor.

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
    hier ergens gelezen:
    "Lens was een 50mm 1.8 met de 2x convertor van Kenko erbij."
    Past die 50mm (Nikon lens?) dan op die kenko?
    Op een sigma convertor 1.4 alleszins niet!
    Zeker en vast, Kenko aanvaard zowel AFS als AF lenzen werkt perfect samen met Tamron 70-300, kitlens, 50mm enz... Werkt dan weer niet samen met Sigma 70-200.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Kenko en Tamron (er wordt beweerd dat ze gelijk zijn ) convertors passen op vrijwel alle lenzen van Nikon, Canon en nog wat andere merken mits ze de juiste vatting hebben. Da's nu het voordeel van niet merkgebonden
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
        Kenko en Tamron (er wordt beweerd dat ze gelijk zijn )
        Inderdaad Tamron en Kenko zijn dezelfde.
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Toch een beetje eigenaardig dat de Sigma 1.4 slechts past op een paar lenzen....had daar bij aankoop eigenlijk niet aan gedacht! Kan die dus niet gaan gebruiken op de Sigma 70-300 of op een nikon 50 1.8
          Is die kenko of tamron dan wél te gebruiken op dergelijke lenzen en wat is het resultaat, kwaliteit?
          Kent iemand soms een link om te zien "wat met wat" kan gecombineerd worden?
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Het voorste lenselement van de sigma EX converter steekt verder naar voren dan bij de tamron (en kenko). Wanneer je een lens hebt als de 50mm dan past deze sigma niet omdat de voorste lens tegen de achterste lens van het objektief komt. Bij vele telelensen zit de achterste lens wat dieper en op deze lenzen heb je dus geen probleem.
            Ik kan me voorstellen dat als je de 70-300 op 300mm zet, dat dan de achterste lens wat dieper komt te liggen zodat de sigma converter wel past.
            Oppassen echter dat je niet terugzoomt want dat kost je een lens en een converter.
            Bij de Bigma past de converter ook niet als je de bigma op 50mm zet. dmv een lock (vanaf 100mm geloof ik) past hij wel en voorkomt dat je naar 50mm kunt zoomen.
            Een lijst ken ik niet, behalve dan voor gebruik van de sigma converter op sigma lenzen. (op de sigma site)
            Edwin
            Mijn Foto's

Comment

Working...
            X