Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zinvol om SB600 naast de camera te plaatsen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zinvol om SB600 naast de camera te plaatsen ?

Hallo,

Is het zinvol om de sb600 naast de camera te plaatsen i.p.v. er boven op ?
    Het lijkt me vrij kwetsbaar bovenop.

Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben ? Wat heb je daar voor nodig behalve een beugel ?

Groet,
    Marco
    Nikon D70 | Nikkor AF-S DX 18-70 | Nikkor AF-S 70-300 G | Sigma 105 DG 2.8 macro | Nikon SB600

Re: Zinvol om SB600 naast de camera te plaatsen ?

Als die ernaast geplaatst wordt, dan is dat wel om portretfoto's te maken. Dan zit de flitser aan de bovenkant als de camera 90° gedraaid wordt. Dat is om te voorkomen dat er schaduw aan de zijkant van het onderwerp zit.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

je kan dat ook doen om bepaalde effecten te bekomen
      je kan bvb SB-600/800 gebruiken samen met de interne flits (SU-4-stand, is standaard en dan flitsen ze allebei)
      en de SB-600/800 links/rechts van 't onderwerp opstellen of erachter
      Last edited by Dirtyharry71; 31 januari 2005, 09:17.
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik denk niet dat de SB600 een SU-4 mode heeft. Tegelijk met de interne als de externe flits flitsen is voorbehouden aan SB-800 bezitters.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
          Ik denk niet dat de SB600 een SU-4 mode heeft. Tegelijk met de interne als de externe flits flitsen is voorbehouden aan SB-800 bezitters.
          Dat werkt ook met de SB600, ge moet uw flits in kanaal 3A (denk ik) zetten

Comment

Wouter, je doet me twijfelen en het zelf proberen kan ik (nog) niet. Op nogal wat forums, zoals Nikonians, is men echter vrij unaniem:

- De SU-4 slave mode van de SB-800, waarbij zowel de interne flits als de SB-800 SAMEN het onderwerp belichten, is niet aanwezig op de SB-600.

- Je kan met de SB-600 natuurlijk wel wireless flitsen. De interne flits van de D70 zal dan een aantal pre-flashes gebruiken om data uit te wisselen met de SB-600 maar NIET zelf meeflitsen bij de finale 'echte' flits.

Ik heb er geen idee van of een Sigma flits ook de 'SU-4 slave mode' kent.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Het kan wireless zijn dat ik bedoel, maar de D70 flits eerst één keer en daarna flitsen de D70 en SB600 tegelijk

Comment

Working...
              X