Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

488RC4 ball head universeel te gebruiken ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 488RC4 ball head universeel te gebruiken ?

Hallo,

Ik ben bezig met een bestelling bij B&H new york. Omdat de dollar gunstig is zit ik te denken om ook meteen een 488rc4 mee te bestellen. Deze wordt veel gebruikt op een tripod, maar kan je deze makkelijk verplaatsen op b.v. een monopod ? Ik wil namelijk een tripod en een monopod gaan gebruiken, en dan hoef ik maar één keer een 488rc4 te kopen.

Groet,
    Marco
    Nikon D70 | Nikkor AF-S DX 18-70 | Nikkor AF-S 70-300 G | Sigma 105 DG 2.8 macro | Nikon SB600

Re: 488RC4 ball head universeel te gebruiken ?

Oorspronkelijk geplaatst door Marcomantel
    Hallo,

Ik ben bezig met een bestelling bij B&H new york. Omdat de dollar gunstig is zit ik te denken om ook meteen een 488rc4 mee te bestellen. Deze wordt veel gebruikt op een tripod, maar kan je deze makkelijk verplaatsen op b.v. een monopod ? Ik wil namelijk een tripod en een monopod gaan gebruiken, en dan hoef ik maar één keer een 488rc4 te kopen.

Groet,
    Marco
    Op zowel een tripod als een monopod zit een "vijs" waarop je die kop kunt zetten, geen probleem dus... Hou met je bestelling wel rekening dat er nog eens een 30% bovenop aan invoertaksen etc....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

ik gebruik de rc 488rc4 op tripod.

je kan die koppen zeker verwisselen, maar als het altijd zo handig is en zo goed voor statief en/of kop weet ik niet.
      je moet ook altijd nog 3 schroefjes supplementair vastzetten om je kop 100% vast te hebben.

ook is de 488 nogal een serieuze kop om op een monopod te zetten vind ik.

op een monopod moet je kop niet veel dragen hé. zou daar eerder een goed maar lichter en goedkoper kopke opzetten.

Comment

Voilà zie, dit zou de ideale kop moeten zijn voor een monopod. Is licht en kost langs hier ongeveer 19€.
        Discover RRS's world-class camera gear. Crafted for quality and performance, our tripods, heads, and supports empower photographers to capture perfect shots.

Het is de Manfrotto 234 die wat getransformeerd is met de B2-Pro clamp van RRS. Heb deze vandaag besteld samen met de Carbon Gitzo G1588. Ben ook zinnens de clamp van RRS erop te zetten.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zelf gebruik ik dit op mijn Manfrotto monopod: http://db.manfrotto.com/product/temp...=15&itemid=307
          Een quickrelease is niet nodig, omdat de camera zich makkelijk met het draaiwiel laat vastzetten.

Comment

Persoonlijk zou ik er zeer snel flauw van worden om steeds die kop te wisselen. Bovendien is het een grote zware oplossing voor ene monopod.

De oplossing van J@n lijkt me handiger.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
            X