Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser 580ex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser 580ex

Yes! Vandaag m'n flitser gekregen de Canon 580ex
    Maar ik heb met het zweet op de rug het batterijklepje open gekregen omdat ik doodsbang was dat het scharnierwerk zou afbreken, zo stroef ging dat
    Is dat normaal? ik zou hem bijna weer terug gestuurd hebben maar heb na een half uurtje stoeien hem eindelijk open gekregen nu gaat ie dus wel "fatsoenlijk" open.

Hij is gekocht in NY bij B&H scheelde een bom duiten
    Canon 20D. Canon 10-22. Canon 24-105. Canon 580 EX.

Re: Flitser 580ex

Hallo Simon,

Zelf heb ik de 550 flits van Canon en dat batterijklepje is dus pure ellende.
    Het is niet enkel moeilijk open te krijgen ( ), het ziet er zo fragiel uit als een nat papieren vliegertje.
    Maar na 3 jaar 550 flits is het nog steeds intact ...
    Valt dus alles samen nog wel mee - tenminste als je het openkrijgt ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Open is 1 ding, maar dicht....

Ik ben altijd bang dat ik iets breek aan dat ding, maar blijkbaar is het toch sterk genoeg want het is nog steeds heel.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
        Open is 1 ding, maar dicht....

Ik ben altijd bang dat ik iets breek aan dat ding, maar blijkbaar is het toch sterk genoeg want het is nog steeds heel.
        Ik heb de 580 van vrijdag.
        En inderdaad, was bij mij idem.
        Doodsbang om dat klepje open te doen.

Pfff, dat ze dat niet beter maken bij Canon versta ik niet. Zo duur, maar afwerking, ...

Maar ondertussen wel tevreden van deflits.

grts
        Orc@
        http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

Canon EOS 10D
        Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

Comment

tis wa een raar klepke , maar 't werkt en het is sterk genoeg .
          http://www.dullaert.net

Comment

Ook mijn 550EX klepje gaat niet echt lekker.

Dit is gewoon een zwak punt van de Canon flitsers.

Ook mijn 430EZ (analoog, weet u nog) had dit.

Mits je gewoon voorzichtig doet kan het geen kwaad.
            Gr Motordigitaal
            www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

Bij een Sigma flitser gaat dat ook niet zo gemakkelijk, maar echte problemen heb ik daarmee nooit gehad.
              Heel binnenkort zal ik ook weten hoe moeilijk dat vakje bij een 580EX opengaat, want die is ondertussen besteld.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ik heb een 420 en een 550, en bij beide zit er zo een "frut-klepje".
                Die 550 heb ik bij de plaatselijke fotograaf gekocht en die man achter de toonbank (al enkele jaren beroepsfotograaf met Nikon materiaal) kreeg het zweet op zijn voorhoofd toen hij het klepje wilde openen om er enkele batterijen in te steken. Hij heeft er nog speciaal de handleiding bij genomen om er zeker van te zijn dat hij niets verkeerd deed.
                BD0316BE
                Canon

Comment

ik moet zeker ne rare zijn , heb er nog nooit problemen met gehad alhoewel het zeker een eigenaardige sluiting is van de Canon flitsers.

Comment

Bedankt voor de reacties

Comment

@ Simon

waar heb je deze besteld en aan hoeveel? Zit er een Europese garantiekaart bij en heb je dus 2 jaar garantie?

Greetz, Ronny

Comment

Heb hem besteld bij B&H www.bhphotovideo.com in New York. Hij koste 439,95 dolllar. Hij is voor mij meegenomen door een bekende van mij die zeer regelmatig op en neer vliegt

Voor mij ís het zeer aantrekkelijk om in de USA te kopen omdat ik in Zweden woon en de kroon duur is. 1 dollar = 6.96 kr. (De flitser kost hier in zweden 4500kr)

Alleen heb hier geen garantie dus hij zou bij een eventuele reperatie naar de USA moeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simon
                          Heb hem besteld bij B&H www.bhphotovideo.com in New York. Hij koste 439,95 dolllar. Hij is voor mij meegenomen door een bekende van mij die zeer regelmatig op en neer vliegt

Voor mij ís het zeer aantrekkelijk om in de USA te kopen omdat ik in Zweden woon en de kroon duur is. 1 dollar = 6.96 kr. (De flitser kost hier in zweden 4500kr)

Alleen heb hier geen garantie dus hij zou bij een eventuele reperatie naar de USA moeten

wow in zweden.

Leuk dat je op het forum zit.

grts
                          Orc@
                          http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

Canon EOS 10D
                          Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

Comment

Mijn 580 EX is net besteld bij B&H. Ik heb een collega die in de states woont, dus dat is lekker makkelijk. Ik hoop alleen dat hi j het pakje (580 EX + Canon 1,4x convertor) niet te groot vindt, want toen ik hem de vorige keer een Nature Trekker AWII liet overbrengen was hij niet echt tevreden

sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                              Mijn 580 EX is net besteld bij B&H. Ik heb een collega die in de states woont, dus dat is lekker makkelijk. Ik hoop alleen dat hi j het pakje (580 EX + Canon 1,4x convertor) niet te groot vindt, want toen ik hem de vorige keer een Nature Trekker AWII liet overbrengen was hij niet echt tevreden

sugar
                              Kan iemand mij vertellen wat voor batterijen er in die 580 EX moeten... Ik krijg dat speelgoed volgende week aan en zou dat direct willen gebruiken, ik vermoed dat ik zonder batterijen dit toestel alleen kan gebruiken als dure hamer

sugar

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X