Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slave Flash Trigger ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Slave Flash Trigger ?

    Voor je gelezen op Internet.

    "Ik had nog een oude flitser liggen, maar mijn digitale kamera heeft geen flitsschoen. Bovendien heb ik liever de flitser niet zo dicht op de kamera, in verband met rode oogjes. Dus heb ik nu een slave unit gemaakt: een klein kastje dat ik onder m'n oude flitser kan schuiven en die als mijn camera flitst meeflitst (draadloos: op het licht van de kameraflits)."

    "Nu is dat op zich niet zo moeilijk, was het niet dat m'n camera eerst een voorflits geeft. Daar mag de fliter dus nog niet op afgaan, dat mag pas bij de tweede flits, zo'n twee-tiende seconde later (daarom heb je soms een speciale, lees: dure, digitale slave flash units nodig voor een digitale camera). Maar, zelfs dat moet met wat simpele electronica op te lossen zijn."


    Lees verder op deze URL http://home.hccnet.nl/kees.moerman/flits.html

    Comment


    • #17
      Re: Slave Flash Trigger ?

      Oorspronkelijk geplaatst door G.S.
      Voor je gelezen op Internet.

      "Ik had nog een oude flitser liggen, maar mijn digitale kamera heeft geen flitsschoen. Bovendien heb ik liever de flitser niet zo dicht op de kamera, in verband met rode oogjes. Dus heb ik nu een slave unit gemaakt: een klein kastje dat ik onder m'n oude flitser kan schuiven en die als mijn camera flitst meeflitst (draadloos: op het licht van de kameraflits)."

      "Nu is dat op zich niet zo moeilijk, was het niet dat m'n camera eerst een voorflits geeft. Daar mag de fliter dus nog niet op afgaan, dat mag pas bij de tweede flits, zo'n twee-tiende seconde later (daarom heb je soms een speciale, lees: dure, digitale slave flash units nodig voor een digitale camera). Maar, zelfs dat moet met wat simpele electronica op te lossen zijn."


      Lees verder op deze URL http://home.hccnet.nl/kees.moerman/flits.html
      Bedankt voor de tip. Dit omschrijft heel duidelijk uit wat het probleem is...
      Ik ben wel te vinden om met wat ambachtelijk werk toch goede resultaten te halen. Zoals men zegt: 'het is een hobby !'

      Comment


      • #18
        Re: Slave Flash Trigger ?

        Oorspronkelijk geplaatst door claessek
        Andre, bedankt voor uw reaktie.
        Ik geef toe dat ik misschien wat over gereageerd heb, maar ik had de indruk dat wat kleinere budgetten als miderwaardig beschouwd werden. De posting van uw collega was redelijk duidelijk dacht ik.... Het feit dat hij zijn posting had weggehaald betekende dat hij ook vond dat het errover was.

        Maar goed : teller op nul en hierbij mijn excuses voor het gebeuren...
        OK excuses aanvaard, teller op 0.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: Slave Flash Trigger ?

          Zo duur zijn die digitale slavetriggers niet, 23euro bij fotoflits.
          Een tweedehands flitster koop je voor een paar tientjes en je hebt een bak licht.
          Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
          EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

          Comment


          • #20
            Re: Slave Flash Trigger ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
            Zo duur zijn die digitale slavetriggers niet, 23euro bij fotoflits.
            Een tweedehands flitster koop je voor een paar tientjes en je hebt een bak licht.
            Bedankt, ik heb de website bekeken.
            Ik denk dat ik die kant opga. Een goede flash heb ik reeds, dus ik heb enkel de trigger unit nodig.
            Aan iedereen bedankt voor de info !

            Comment


            • #21
              Re: Slave Flash Trigger ?

              Kijk ook eens hier


              Groeten,
              André

              Comment


              • #22
                Re: Slave Flash Trigger ?

                als het enkel om de trigger te doen is en je een flitscontact hebt op de camera, kan je een heel simpel minuscuul flitske opzetten, en daarvoor een zwart stuk diafilm plakken. dit houdt alles behalve het IR licht tegen, en is genoeg om de IR sensor van de externe flits te triggeren. dat is tenslotte ook wat de commerciele IR triggers doen, alleen gebruiken zij een donkerrood filterke voor de flits.
                die goedkope flitskes smijten ze bij manier van spreken naar je kop als je op rommelmarkten of in kringloopwinkels rondkijkt. voor een paar euro kan je er eentje scheefslaan.

                Claessek, die trigger van hama waarvan je gelezen hebt is geen slave flash trigger, maar een gewone pc kabel trigger. een slave trigger heeft altijd batterijen nodig.

                mvg
                wim
                Last edited by wimver; 17 januari 2005, 12:31.

                Comment


                • #23
                  Re: Slave Flash Trigger ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door wimver
                  een slave trigger heeft altijd batterijen nodig.
                  Ik heb hier nochthans een Sunpak slave unit liggen die een fotogevoelige cel bevat en geen batteijen nodig heeft. Hiermee kan je elke flits met x-contact (of hoe noem je dat?) aansturen (reageert wel altijd op de eerste flits).
                  Er zit een zuignapje op zodat je het ongeveer kunt richten naar de hoofd flits
                  fototje van het spul op deze pagina, er hoort ook nog een kabeltje bij dat hier niet getoond wordt.

                  Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: Slave Flash Trigger ?

                    Jo,

                    sorry, maar we zijn hier wel al gans de tijd bezig over slave TRIGGERS, niet over slave units. even ter verduidelijking:
                    een slave trigger is een apparaatje dat een signaal uitzendt (infrarood of RF) naar een ander apparaatje dat het signaal opvangt en omzet in een kortsluiting van 2 geleiders (om de flits te veroorzaken).
                    Om een signaal uit te zenden heb je altijd energie nodig. om een signaal te ontvangen heb je soms geen energie nodig, aangezien het signaal zelf energie bevat. de eerste lichtmeters die in fotografie gebruikt werden bevatten ook geen batterijen, aangezien de siliciumschijf die er inzit genoeg stroom opwekt als er licht opvalt. diegenen die al langer met analoge fotografie bezig zijn zullen zich misschien ook nog de batterijloze Seconic lichtmeters herinneren, die nog niet zo lang geleden uit de handel zijn en ook op dit principe werken.
                    kortom, jouw sunpak dingetje ontvangt signalen, en is dus geen trigger.

                    mvg
                    wim

                    Comment


                    • #25
                      Re: Slave Flash Trigger ?

                      Heb vandaag de digi trigger gekocht bij http://www.fotoflits.nl/product_inf...e49222672f6b04b

                      Aardige lui, voodat ik kon zeggen waar ik voor kwam werd ik in een stoel gedrukt met koffie. De trigger werd gedemonstreerd en allerlei verhalen kwamen los. Dus neem de tijd als je er naar toe gaat, want het kan wel even duren voor je weer buiten staat. Een aanrader deze winkel!
                      Gegroet Auke
                      Nikon en wat toebehoren

                      http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Slave Flash Trigger ?

                        En elsadeb, werkt het goed?
                        Heeft de D70 ook een preflash waar je anders last van hebt?
                        Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                        EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Slave Flash Trigger ?

                          Inderdaad Eddysign de flitser van de D70 heeft een preflash. Ik heb dit geprobeerd met een trigger van een collega en deze reageerde op de preflash. De trigger van F&FT heeft een aan/uit schakelaar voor de batterij-voeding (knoopcel) en een schakelaar voor digi en film. Als ik de flitser van de D70 gebruik moet de trigger op digi om de preflash te negeren. Gebruik ik de SB600 op de camera (deze heeft geen preflash) dan de schakelaar op film. Werkt het prima. Ik gebruik de trigger met een Metz flitser.
                          Last edited by elsadeb; 20 januari 2005, 21:48.
                          Gegroet Auke
                          Nikon en wat toebehoren

                          http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Slave Flash Trigger ?

                            Da's heel mooi, ik heb hem ook meteen maar bestelt.
                            Dat is wat handiger dan mijn huidige oplossing waarbij ik een knopje met mijn duim ingedrukt moet houden.

                            Kan je hem ook gewoon op je hotshoe zetten eigenlijk?
                            En heb je hem al buiten geprobeert, de mijne reageert al op fel daglicht namelijk.
                            Last edited by Eddysign; 20 januari 2005, 23:14.
                            Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                            EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Slave Flash Trigger ?

                              Je kunt hem of op de hotshoe of op een statief plaatsen. Buiten hem ik hem nog niet geprobeerd, het is in Friesland slecht weer.
                              Gegroet Auke
                              Nikon en wat toebehoren

                              http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Slave Flash Trigger ?

                                Ik heb hem nu binnen maar met de 300D lijkt hij wel niet te werken.
                                De tijd tussen de preflash en de echte flash is te kort en hij reageert niet.
                                Als ik snel twee keer achter elkaar een flits geef reageert hij wel.

                                De trigger op film zetten werkt ook niet, dan reageert hij dus wel op de preflash.
                                Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                                EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

                                Comment

                                Working...
                                X