Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slave Flash Trigger ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slave Flash Trigger ?

    Ik denk voor een toestel zonder hotshoe of PC Synch aansluiting een "Slave Flash Trigger" te kopen.
    Ik heb ergens een beschrijving ervan te zien, ik denk van Hama, dat geen batterijen nodig had en zelf een gewone Synch aansluiting had.

    Heeft er iemand ervaring met dit soort toestelletjes.
    Ik besef dat de preflash (redeye correctie) af moet staan, maar zijn er nog andere mogelijke problemen bij 1st of 2nd curtain settings waarmee rekening moet gehouden worden?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Slave Flash Trigger ?

    Ik heb zelf een gewone flashtrigger waarbij je de preflash uit moet schakelen.
    Maar er zijn ook speciale 'digitale' flashtriggers die de preflash negeren.
    Deze bijvoorbeeld: http://www.fotoflits.nl/product_info...49222672f6b04b

    Bij mij werkt het perfect, ik heb twee goedkope tweedehands flitsers gekocht voor studio opnamen.
    Voor minder dan 100 euro heb je twee flitsers en triggers.
    Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
    EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

    Comment


    • #3
      Re: Slave Flash Trigger ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
      Ik heb zelf een gewone flashtrigger waarbij je de preflash uit moet schakelen.
      Maar er zijn ook speciale 'digitale' flashtriggers die de preflash negeren.
      Deze bijvoorbeeld: http://www.fotoflits.nl/product_info...49222672f6b04b

      Bij mij werkt het perfect, ik heb twee goedkope tweedehands flitsers gekocht voor studio opnamen.
      Voor minder dan 100 euro heb je twee flitsers en triggers.
      Hoi,

      En hoe doe je dat, die pre-flash uitschakelen?

      Groeten,
      André
       

      Comment


      • #4
        Re: Slave Flash Trigger ?

        Ik heb mij een -goedkope- flits met ingebouwde slave trigger in gekocht (een Soligor DG-280 AZ) in een -gekende- fotozaak op de eiermarkt in Antwerpen. De Soligor heeft redelijk wat instellingen om op de juiste moment af te gaan, maar enkel 2 automatische "flitssterktes". Handig is ook dat er direct een beugel bijzit, zodat je één geheel kan maken van camera en flits. De flits kan ook naar "boven" gericht worden en heeft een "zoom", kan wel niet zijdelings draaien. Vermits er al een flash op het fototoestelzit, staat deze steeds naar boven om een "bounce" effect te krijgen.

        Ik had wel graag mijn oudere Metzflits (32ct3) gebruikt, maar deze gebruikt een hogere spanning en ik heb niet kunnen vinden of welke digitale slaves daar tegenkunnen. Mocht hier iemand info over weten, graag en liefst ook waar te koop. Een extra flits kan altijd van pas komen.


        Alain

        Comment


        • #5
          Re: Slave Flash Trigger ?

          Is een hulpmiddel, maar ik verkies toech een dedicated flash.
          Een toestel zonder flitsaansluiting in de schoen of met een contact kan ik nooit voor vol aanzien ! Aan U van te overwegen of je de kosten wil doen!
          Last edited by Digipics357; 16 januari 2005, 12:21.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Slave Flash Trigger ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Der zijn toch mensen die absoluut ge***** willen zijn hé.
            ??? wat bedoel je?
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Slave Flash Trigger ?

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              ??? wat bedoel je?

              Wat ik bedoel, ik heb mijn posting even aangepast, maar ik bedoel eigelijk dat da allemaal brol is. Een toestel zonder aansluiting is ni waard om de naam te dragen.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Slave Flash Trigger ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                Wat ik bedoel, ik heb mijn posting even aangepast, maar ik bedoel eigelijk dat da allemaal brol is. Een toestel zonder aansluiting is ni waard om de naam te dragen.
                Ik begrijp dat iemand die er genoeg geld aan kan besteden geen behoefte heeft aan een oplossing met ouder materiaal.
                Ik dacht dat het de bedoeling was om raad en hulp te krijgen van anderen met ervaring, of ben ik verkeerd?.
                Als het de bedoeling is om mensen "uit te kafferen" ben je het "ni" waard om hier te posten !
                Uiteindelijk is het meer kunst om met ouder materiaal goede foto's te maken dan met de nieuwste technologie....

                Comment


                • #9
                  Re: Slave Flash Trigger ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door André M
                  Hoi,

                  En hoe doe je dat, die pre-flash uitschakelen?

                  Groeten,
                  André
                   
                  Bij de 300D kan je hem niet helemaal uitschakelen maar er is een truckje voor dat ook werkt.
                  Als je de * knop indrukt (Flash Exposure Lock) geeft hij een preflash, als je binnen de 16 seconden (geloof ik) een foto neemt flitst hij maar één keer (dus zonder preflash).

                  Als je de * knop ingedrukt houdt kan je gewoon door blijven schieten zonder preflash.
                  Je krijgt er wel een beetje zere duim van maar het werkt.
                  Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                  EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slave Flash Trigger ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door claessek
                    Ik begrijp dat iemand die er genoeg geld aan kan besteden geen behoefte heeft aan een oplossing met ouder materiaal.
                    Ik dacht dat het de bedoeling was om raad en hulp te krijgen van anderen met ervaring, of ben ik verkeerd?.
                    Als het de bedoeling is om mensen "uit te kafferen" ben je het "ni" waard om hier te posten !
                    Uiteindelijk is het meer kunst om met ouder materiaal goede foto's te maken dan met de nieuwste technologie....

                    Kleine correctie: in de eerste plaats wordt hier niemand uitgekaffert maar breek ik een technologisch spul af, das iets helemaal anders.
                    Ten tweede, indien je het moet doen met een beperkt budget heb je er alle belang bij van geen miskoop te doen, en kan mijn uitlating je misschien behoeden voor een miskoop.

                    Ten derde of ik waard ben van hier iets te posten, dat zal ik voor mezelf uitmaken!

                    Ten vierde vind ik dat je veel praat heb met je 5de posting hier op het forum.

                    Ik wens je nog veel succes met je hobby.
                    Last edited by Digipics357; 16 januari 2005, 14:33.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Slave Flash Trigger ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door claessek
                      Ik begrijp dat iemand die er genoeg geld aan kan besteden geen behoefte heeft aan een oplossing met ouder materiaal.
                      Ik dacht dat het de bedoeling was om raad en hulp te krijgen van anderen met ervaring, of ben ik verkeerd?.
                      Als het de bedoeling is om mensen "uit te kafferen" ben je het "ni" waard om hier te posten !
                      Uiteindelijk is het meer kunst om met ouder materiaal goede foto's te maken dan met de nieuwste technologie....
                      Als je hier op dit forum al wat langer had vertoefd, dan had je kunnen weten, dat Jeff iemand is die altijd bereid is om mensen te helpen.
                      Ik vind je opmerking dus totaal ongepast.

                      Groeten,
                      André

                      Comment


                      • #12
                        Re: Slave Flash Trigger ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
                        Bij de 300D kan je hem niet helemaal uitschakelen maar er is een truckje voor dat ook werkt.
                        Als je de * knop indrukt (Flash Exposure Lock) geeft hij een preflash, als je binnen de 16 seconden (geloof ik) een foto neemt flitst hij maar één keer (dus zonder preflash).

                        Als je de * knop ingedrukt houdt kan je gewoon door blijven schieten zonder preflash.
                        Je krijgt er wel een beetje zere duim van maar het werkt.
                        Bedankt voor je reply, die truuk met de * knop ingedrukt houden kende ik niet.

                        Groeten,
                        André

                        Comment


                        • #13
                          Re: Slave Flash Trigger ?

                          Hello

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          Wat ik bedoel, ik heb mijn posting even aangepast, maar ik bedoel eigelijk dat da allemaal brol is. Een toestel zonder aansluiting is ni waard om de naam te dragen.
                          Is vooral een kwestie van -bewuste- keuzes maken. Bij mij moest het toestel compact en licht zijn (in mijn jaszak passen zonder dat ik dat echt merk), zo klein mogelijke shutterlag hebben en toch een voor mij aanvaardbare kwaliteit leveren. Ik weet uit -mijn- ervaring dat ik een slr (met lenzen) meestal thuislaat of dat deze teveel in de rugzak blijft zitten. Ook bij familiefeestjes laat ik die meestal thuis.

                          Wat vind ik wel een jammer gemis: geen tele. Een slr ligt ook wel veel leuker in de hand.

                          Het ontbreken van een flitsschoen (die fysisch groter is dan de bovenkant van het toestel) is voor mij niet erg. Voor familiekiekjes tijdens de feestdagen is de slaveflits een goedkope aanvulling geweest die de kwaliteit toch merkelijk verbeterde.

                          Mijn normen voor goede foto's zullen ook veel lager liggen dan de jouwe en je zult ook veel meer tijd in fotografie steken dan ik.

                          Alain

                          Comment


                          • #14
                            Re: Slave Flash Trigger ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
                            Ik heb zelf een gewone flashtrigger waarbij je de preflash uit moet schakelen.
                            Maar er zijn ook speciale 'digitale' flashtriggers die de preflash negeren.
                            Deze bijvoorbeeld: http://www.fotoflits.nl/product_info...49222672f6b04b

                            Bij mij werkt het perfect, ik heb twee goedkope tweedehands flitsers gekocht voor studio opnamen.
                            Voor minder dan 100 euro heb je twee flitsers en triggers.
                            Bedankt voor de info. Ik heb een en ander bekeken en ik denk dat ik uw oplossing ook zal uitproberen !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Slave Flash Trigger ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door André M
                              Als je hier op dit forum al wat langer had vertoefd, dan had je kunnen weten, dat Jeff iemand is die altijd bereid is om mensen te helpen.
                              Ik vind je opmerking dus totaal ongepast.

                              Groeten,
                              André
                              Andre, bedankt voor uw reaktie.
                              Ik geef toe dat ik misschien wat over gereageerd heb, maar ik had de indruk dat wat kleinere budgetten als miderwaardig beschouwd werden. De posting van uw collega was redelijk duidelijk dacht ik.... Het feit dat hij zijn posting had weggehaald betekende dat hij ook vond dat het errover was.

                              Maar goed : teller op nul en hierbij mijn excuses voor het gebeuren...

                              Comment

                              Working...
                              X