Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

    Deze week is tijdens het printen mijn Canon pixma MG7550 uitgevallen. Jammer genoeg heb ik hier nog veel inkt liggen type 551 en 550 cartridges. Tegenwoordig worden deze types patronen niet meer gebruikt in de recente Canon printers dus moet ik uitkijken naar een nieuwe printer / scanner en speelt het type / merk niet veel rol. Belangrijkste is dat hij ook kan scannen ; deftige foto's kan afdrukken op fotopapier en met verschillende inktpatronen werkt. A4 formaat is voldoende. En ja aangezien hij niet zo vaak gebruikt zal worden wil ik er ook geen honderden euros aan uitgeven. Ik dacht om zeker onder de 200 euro te blijven.

    Welke raden jullie me aan ? In mijn zoektocht kwam ik de Canon Pixma TS6350 tegen.

    mir
    Last edited by mir; 18 mei 2023, 10:02.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

    Was bericht kwijt daarom een ander geschreven.
    Last edited by fotokijker; 18 mei 2023, 12:16. Reden: Mag worden verwijderd.
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

      Ik heb ook een nieuwe printer moeten kopen nadat mijn vorige printer een Canon MG6350 het heeft begeven, mijn keuze is gevallen op de Canon TR4750i.
      De printer heb ik gisteren geïnstalleerd en hij werkt maar maakt nogal wat geluid en de installatie heeft wel een tijd geduurd.
      Deze printer heb ik niet gekocht om foto's af te drukken maar dit kan hij ook.
      Veel succes met je zoektocht maar Canon is zeker niet slecht.
      Vriendelijke groeten van fotokijker.
      Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
      https://vanmeulder.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

        Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
        Ik heb ook een nieuwe printer moeten kopen nadat mijn vorige printer een Canon MG6350 het heeft begeven, mijn keuze is gevallen op de Canon TR4750i.
        De printer heb ik gisteren geïnstalleerd en hij werkt maar maakt nogal wat geluid en de installatie heeft wel een tijd geduurd.
        Deze printer heb ik niet gekocht om foto's af te drukken maar dit kan hij ook.
        Veel succes met je zoektocht maar Canon is zeker niet slecht.
        Bedankt voor je reactie maar ik heb liever een printer met aparte kleuren patronen.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

          Misschien is de Canon Pixma 550 interessant voor jou.
          Is er eentje met 6 losse kleuren die je goedkoop kan bijvullen.
          Bestaat ook in een variant met scanner.
          Is een printer die het erg goed doet in de verkoop.

          Ik heb er zo eentje staan en ben er erg tevreden van. Ideaal voor kantoorprint en fotoprint.
          De fotoprints zijn wel niet met pigment inkt! Dus niet geschikt voor museum kwaliteit of verkoop aan klanten.

          Comment


          • #6
            Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Misschien is de Canon Pixma 550 interessant voor jou.
            Is er eentje met 6 losse kleuren die je goedkoop kan bijvullen.
            Bedankt maar nieuw is deze niet meer te verkrijgen blijkbaar.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Bedankt maar nieuw is deze niet meer te verkrijgen blijkbaar.

              mir
              Toch wel, die is nog steeds verkrijgbaar hoor.
              Ik heb er ook eentje gekocht en ben er zeer tevreden mee.
              Geen geknoei meer met die patronen die de printkoppen verstopt na een tijdje werkloos te hebben gestaan.
              Inkt is ook niet zo duur als bij patronen printers.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

                Ik was gaan zoeken naar de MP550 ; maar het juiste type is de Canon PIXMA G550. Maar die kan niet scannen. Ik heb een printer nodig die ook kan scannen en dat kan de G650. Maar die kost tegen de 300 euro wat ik dan weer te duur vind. De printer gaat niet wekelijks gebruikt worden. Ik heb hier ook een laser printer voor het gewone print werk. Zal dus gebruikt worden om iets in te scannen, en soms eens een foto uit te printen op A4 formaat( paar keer per jaar ) . Voor foto's formaat 10x15 heb ik ook nog een kleine canon Selphy printer die ook voldoet.

                Dus die G650 ziet er een zeer degelijke printer / scanner uit met zijn inkt tanks maar is voor mij niet nodig en te duur.
                Dan blijft er nog de Canon Pixma TS6350a over die op Amazon 110 euro kost en elders rond de 150 euro.

                Ik ga nog wat reviews lezen en dan de knoop moeten doorhakken. Zodat ik verder kan doen waar mijn vorige printer mee gestopt was, communie foto's uitprinten.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

                  Geen geknoei meer met die patronen die de printkoppen verstopt na een tijdje werkloos te hebben gestaan.
                  Leg me dat eens uit ? Wat maakt het verschil met die inktanks ? Die inkt loopt toch ook door de printkop net zoals bij afzonderlijke patronen? Dus kan die dan de printkop ook niet verstoppen?

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

                    Ik heb sinds enkele jaar een Epson Ecotank inkjet. Met twee schoolgaande kids die vééél printen is dit best een voordelige optie
                    Voordien had ik een Canon Pixma die koste mij jaarlijks meer dan 150 Euro aan cartridges.
                    De Epson Ecotank deed meer dan twee jaar met de bijgeleverde inkt, flesjes van 70ml (11Euro/kleur) (de canon cartdriges zijn denk ik 10 ml voor 18 Euro)

                    Ik heb één van de oudere, een 2550 De fotokwaliteit is OK maar ik print zelden foto's.
                    De nieuwe modellen zijn ondertussen kwalitatief een stuk beter.
                    Rudy,

                    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

                      Ik heb ook een Epson Ecotank printer (ET-2720), maar die wordt niet gebruikt voor foto-afdrukken (A4 afdrukken heb ik niet nodig).
                      Die Ecotank printers zijn duurder in aankoop, maar veel voordeliger per afdruk omdat de inkt véél goedkoper is dan bij printers met inktpatronen.
                      Je moet zo'n Ecotank printer wel geregeld gebruiken, anders is er een heel grote kans dat de printkoppen verstopt geraken (heb ik al meegemaakt, dit is dus spijtig genoeg al mijn tweede Ecotank printer).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik heb ook een Epson Ecotank printer (ET-2720), maar die wordt niet gebruikt voor foto-afdrukken (A4 afdrukken heb ik niet nodig).
                        Die Ecotank printers zijn duurder in aankoop, maar veel voordeliger per afdruk omdat de inkt véél goedkoper is dan bij printers met inktpatronen.
                        Je moet zo'n Ecotank printer wel geregeld gebruiken, anders is er een heel grote kans dat de printkoppen verstopt geraken
                        Vandaar mijn vraag aan Red Falcon over zijn reactie dat printers met zo een inktank de printerkoppen niet zouden verstoppen.

                        Ondertussen heb ik beslist , het is de Canon Pixma TS6351a geworden.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke nieuwe A4 printer / scanner aanschaffen

                          Bij de G550 kan je de printkoppen los kopen.
                          Maar zoals altijd met inkjet printers moet je die regelmatig gebruiken wil je verstopping voorkomen.

                          Veel succes met je nieuwe printer.

                          Comment

                          Working...
                          X