Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototas

    Ik weet dat hier al tig keer dit onderwerp werd aangesneden. Maar ik vind maar weinig over fototassen die geschikt zijn om aan de fietsdrager te bevestigen, of omgekeerd: fietstassen die speciaal gemaakt zijn voor fotoapparatuur... Ook op internet weinig of niets te vinden, tenminste met mijn 'zoek-kennis'....
    En vermits er tegenwoordig toch behoorlijk wat gefietst wordt, lijkt dit me een belangrijk accessoire voor fotoliefhebbers die er met de fiets op uittrekken. Heeft iemand van jullie zo een tas ?

  • #2
    Re: Fototas

    Er is niks over te vinden, omdat er niks is.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Fototas

      Een gat in de markt misschien ? Er worden duizenden fietsen verkocht, lange wachtlijsten voor de e-bikes... maar geen fietstassen waar je zonder hocus pocus je camera en ander materiaal in kwijt kunt....
      Na wat langer zoeken toch een merk gevonden die een soort inzet-bescherming aanbieden, die past in andere fietstassen: Ortlieb....

      Comment


      • #5
        Re: Fototas

        Waarom een speciale fietsfototas? Er zijn toch voldoende fietstassen waar je je spullen in opbergt. Dat is nog veiliger ook zodat niet iedereen ziet dat je met dure spullen rondrijd. Hetzelfde met fotorugzakken. Wanneer je alleen op pad bent in het buitengebied is het beter je dure spullen in een niet opvallende (foto) rugzak te stoppen. Het komt regelmatig voor dat mensen van hun fotospullen beroofd worden. Ik rij vaak met fotospullen naar de heide maar wel in gewone fietstassen en mijn statief in een hoes onder de snelbinder, soms vragen mensen of ik ga vissen.

        Comment


        • #6
          Re: Fototas

          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
          Dit is de link naar die insert-tas:
          https://www.schneideroutdoor.nl/shop...xoCyDIQAvD_BwE
          Goed voorbeeld: fototas in een fietstas.

          Comment


          • #7
            Re: Fototas

            Het gaat mij natuurlijk om de bescherming tegen schokken hé. Natuurlijk kun je in een gewone fietstas ook fotospullen kwijt. Maar ik ga geen dure apparatuur onbeschermd in een fietstas stoppen hoor. En dan kun je dat oplossen met allerlei schokwerende spullen, maar dat is een gedoe. Trouwens waarom zou een speciale fotofietstas er speciaal moeten uitzien ? De buitenkant kan er perfect uitzien als een 'gewone' fietstas hé....en ja, met mijn 'visgerief' onder de snelbinder....

            Comment


            • #8
              Re: Fototas

              Ortlieb heeft de ultimate 6 stuurtas met camera-insert alsaccessoire.
              Ik gebruik hem.

              For all those who want their camera equipment or binoculars safely protected, the padded Nylon photo insert can be simply inserted into the Ultimate2-5 and Ultimate Six models (6.5, 7 and 8.5 L). The insert transforms the handlebar bag in a professional photo bag, in which the photo, video or optical equipment is stowed precisely.


              Peter

              Comment


              • #9
                Re: Fototas

                Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                Het gaat mij natuurlijk om de bescherming tegen schokken hé. Natuurlijk kun je in een gewone fietstas ook fotospullen kwijt. Maar ik ga geen dure apparatuur onbeschermd in een fietstas stoppen hoor. En dan kun je dat oplossen met allerlei schokwerende spullen, maar dat is een gedoe. Trouwens waarom zou een speciale fotofietstas er speciaal moeten uitzien ? De buitenkant kan er perfect uitzien als een 'gewone' fietstas hé....en ja, met mijn 'visgerief' onder de snelbinder....
                Je legt ze niet onbeschermd in de fietstas, je stopt je cameratas in je fietstas, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen.

                Comment


                • #10
                  Re: Fototas

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Je legt ze niet onbeschermd in de fietstas, je stopt je cameratas in je fietstas, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen.
                  sorry, maar een fietstas hangt gewoonlijk aan de bagagedrager achteraan de fiets terwijl dat achterwiel geen vering heeft. Dus krijgt de fotoapparatuur de volle lading van de slechte staat van onze (fiets)paden te verwerken.
                  Vandaar dat ook ik mijn apparatuur in een rugzak meeneem. Niet steeds handig en snel, maar wel veiliger tegen schokken en diefstal.
                  mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                  nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                  https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                  Comment


                  • #11
                    Re: Fototas

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Je legt ze niet onbeschermd in de fietstas, je stopt je cameratas in je fietstas, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen.
                    nee, maar wel moeilijk om te doen, door de kompleet andere vormfaktoren.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #12
                      Re: Fototas

                      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                      sorry, maar een fietstas hangt gewoonlijk aan de bagagedrager achteraan de fiets terwijl dat achterwiel geen vering heeft. Dus krijgt de fotoapparatuur de volle lading van de slechte staat van onze (fiets)paden te verwerken.
                      Beter fotomateriaal aanschaffen of je idee van degelijkheid aanpassen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #13
                        Re: Fototas

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Beter fotomateriaal aanschaffen of je idee van degelijkheid aanpassen.
                        of respect voor zijn materiaal kweken ?
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #14
                          Re: Fototas

                          Of zelf (laten) maken op maat?

                          Mijn partner en haar dochter zijn erg goed in het vervaardigen van tassen en dergelijke.
                          Ze doen dit met veel plezier voor me. Alhoewel ze niet altijd opgewekt zijn als ik een nieuw idee heb
                          Ik heb hun een paar handige tassen helemaal op maat laten maken volgens mijn wensen.
                          Sterke riemen heb ik kunnen vinden op internet.
                          Oa ook voor mijn flitsen en generatoren. Zelfs voor mijn statieven heb ik mooie tassen.
                          De stoffen ervoor kan je vinden in de betere stoffenwinkels. Waterdicht en stootbestendig stoffen van het leger. Met goede sluiting en zo.

                          Comment


                          • #15
                            Re: Fototas

                            Mijn begrip reikt ver genoeg om de meeste dingen te begrijpen die hier gezegd worden. Dat geheel terzijde.
                            Ik wou gewoon een draadje beginnen om ideeën te krijgen. Hoe transporteren jullie je fotomateriaal per fiets, daar gaat het mij om. En ja, dan wil ik zo weinig mogelijk gedoe met tassen in tassen. Geen gedjol met stukken piepschuim of andere goedbedoelde rotzooi, dan wil ik graag mijn materiaal netjes geschikt hebben in een fietstas die daarvoor ontworpen is, met de schokdempende kwaliteiten van een goede fototas.
                            Ik heb ook al gespeeld met de idee om dat zelf te maken, of om een bestaande degelijke tas om te bouwen tot een tas die geschikt is voor fotomateriaal. Maar waarom zelf gaan knutselen, als er al prima dingen bestaan hé ?
                            Ik zal me nog eens verdiepen in het merk Ortlieb....wie weet komt er nog iets boven water...???? Alvast iedereen bedankt om te reageren....

                            Comment

                            Working...
                            X