Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup reisfoto's op micro sd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backup reisfoto's op micro sd?

    Ik ga regelmatig op reis en natuurlijk zwaar met materiaal geladen. Voor mijn reisfoto's onderweg te backuppen, gebruikt ik tot hiertoe een 13 inch laptop met ssd. Gewicht inclusief lader toch nog alweer een 1.6 kg. Ik denk erover dit te halveren door een Surface go (10.5 inch windows tablet) aan te schaffen. Deze heeft standaard vrij weinig geheugen (64 Gb) maar heeft een micro sd kaartslot, (compatibel tot 1 Tb)
    Ik zou dan op dit micro sd kaartje kunnen backuppen tegen ongeveer de helft van het gewicht van mijn laptop.

    Zijn hier nadelen aan die ik over het hoofd zie?

  • #2
    Re: Backup reisfoto's op micro sd?

    Ben je niet eenvoudiger met een cardreader en een grote USB-stick gekoppeld aan uw smartphone of tablet/surface?

    Comment


    • #3
      Re: Backup reisfoto's op micro sd?

      Hallo, geheugenkaarten kosten bijna niets meer, je kan er 10 kopen voor 200€.
      Greets Carsten
      It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
      (Duke Ellington)

      Comment


      • #4
        Re: Backup reisfoto's op micro sd?

        Hoe wil je backuppen? Kaartje legen via tablet, telefoon of laptop is geen back-up.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Backup reisfoto's op micro sd?

          Oorspronkelijk geplaatst door caprinz Bekijk bericht
          Hallo, geheugenkaarten kosten bijna niets meer, je kan er 10 kopen voor 200€.
          Het gaat om backuppen, dus een reservecopie maken voor het geval dat er met de originele kaart iets gebeurt...

          Comment


          • #6
            Re: Backup reisfoto's op micro sd?

            Ik fotografeer altijd met 2 kaartjes in het toestel en dan het 2de kaartje ingesteld als backup, ik koop mij da gewoon grote kaarten qua gigabyte

            Of heeft jouw toestel geen backup slot?

            Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Backup reisfoto's op micro sd?

              Neem zowel een 750D als 6DII mee op reis en beiden hebben die mogelijkheid niet...

              Comment


              • #8
                Re: Backup reisfoto's op micro sd?

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                Ik fotografeer altijd met 2 kaartjes in het toestel en dan het 2de kaartje ingesteld als backup, ik koop mij da gewoon grote kaarten qua gigabyte
                Dat helpt als 1 kaartje defect gaat wanneer je aan het fotograferen bent maar niet als bvb je toestel gestolen wordt.

                Comment


                • #9
                  Re: Backup reisfoto's op micro sd?

                  Als je enkel de backup en review wil van je bestanden op SD dan kan je eventueel uitkijken naar een oplossing zoals deze.

                  Er zit wel meer functionaliteit op zoals het kunnen lezen van RAW bestanden op je smartphone.

                  Comment

                  Working...
                  X