Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk alternatief merk voor canon accu?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk alternatief merk voor canon accu?

    Wat zijn goede merken die een beetje in de buurt komen of evengoed zijn om een canon accu te vervangen ?
    Tegenwoordig heb je chilipower, jupio, hahnel, duracel...
    Duracel heb ik al gehad voor mijn 700D? Slechtste accu die ik ook al heb gehad, toch een gevestigde waarde lijkt me
    Van jupio en chilipower had ik nog nooit gehoord.
    Iemand ervaringen met deze merken ?

  • #2
    Re: welk alternatief merk voor canon accu?

    Hangt er vanaf voor welk toestel
    Zo is het bij de laatste nieuwe toestellen uit de R reeks gewoon een feit dat je snelheid en stabilisatie deels verliest door gebruik van third party batterijen.
    Blijkbaar zet Canon met deze nieuwe toestellen sterk in op gebruik van eigen merk accessoires
    Is ook de reden dat er nog steeds geen RF lenzen gemaakt worden door grote third party merken

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: welk alternatief merk voor canon accu?

      Ik heb nog nooit een 3th party accu gehad met een aanvaardbare capaciteit en levensduur, van een gevestigde waarde of niet, die van Canon daarentegen gaan zeer lang mee.

      Comment


      • #4
        Re: welk alternatief merk voor canon accu?

        Ik koop altijd namaak met ongekende merknamen.
        Is zo een dingetje die ik heb in relatie tot batterijen.

        Mijn eerste reden is dat merkeigen batterijen bijzonder duur zijn. Ik ben zo niet bereid die prijs te leggen.
        Een tweede reden is een vaststellen. Je moet er wat geluk mee hebben. Maar als het geluk aan je kant staat dan doen namaak batterijen het even goed als merkeigen.
        Is gewoon een vaststellen die ik gedaan heb toen ik mijn cameras kocht. Had er telkens direct namaak bij gekocht. Nu zoveel jaren later vallen zowel de merkeigen als de namaaks er gelijktijdig uit.
        Maar je moet er dus geluk mee hebben.
        Het is mij ook al voorgevallen dat namaak wel erg snel stuk was. Hadden het hooguit een jaar volgehouden.
        Niet echt zonde van het geld als je ziet hoeveel winst je al kon pakken eerder.

        Ik heb wel steeds een zeer ruime set aan batterijen bij.

        Comment


        • #5
          Re: welk alternatief merk voor canon accu?

          Voor mijn Canon 90D gebruik ik Hahnel voor de batterijgrip. De originele zitin mijn tas.
          Voor mijn Fuji X-T1 met grip gebruikt ik Jupio, Voor mijn X-E2s gebruik ik ook Jupio en de originele zit in mijn tas.
          Ik heb tot nog toe geen verschil gemerkt qua vermogen noch levensduur.
          Met mijn 5D gebruikte ik ook al Hahnel in al die jaren geen verschil gemerkt, idem dito bij mijn 5D MKIII.

          Als ik de accu's aankoop merk ik wel een erg groot prijsverschil.


          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

          Comment


          • #6
            Re: welk alternatief merk voor canon accu?

            Ik kocht jaren geleden een Li-ion Battery Pack bij Photoshop Aalten. Ze doet het nog altijd.

            Comment


            • #7
              Re: welk alternatief merk voor canon accu?

              Ik heb ooit de werkelijke capaciteit van een paar verschillende accu's voor Canon gemeten.
              De originele van Canon levert de hoogste capaciteit, maar de andere leveren allemaal meer capaciteit per betaalde euro.
              Als je de hoogste capaciteit wil, koop dan de originele, is het geen probleem dat de capaciteit wat lager is, dan kan je een goedkoper alternatief gebruiken (twee goedkopere accu's leveren samen zo goed als altijd meer capaciteit dan één originele, maar je moet dan wel eerder wisselen).
              De "bekende merken" zoals bijvoorbeeld Jupio leveren bijna dezelfde capaciteit als de originele, en ze kosten doorgaans ongeveer de helft van de originele.
              De goedkopere onbekende Chinese varianten, daar moet je wat geluk mee hebben, er zijn er die toch nog 80% van de capaciteit leveren tegen 1/5 van de prijs van een originele, maar er zijn er ook die een heel stuk slechter presteren.

              Over het algemeen is het zo dat wanneer een Chinese fabrikant mirakels belooft (veel hogere capaciteit dan een originele), dat het net die accu's zijn die zwaar ondermaats presteren.
              Zo zijn er 18650 cellen te koop waar op staat dat ze een capaciteit hebben van 12000mAh terwijl dat technisch onmogelijk is (rond de 3500mAh is het maximum op dit ogenblik), die cellen hebben dan als je veel geluk hebt een werkelijke capaciteit van 1000mAh...
              Het lijkt er op dat sommige Chinese fabrikanten bij camera-accu's de capaciteit van de twee cellen optellen, maar als je twee accucellen in serie zet, dan werkt dat zo niet, de capaciteit in mAh van twee cellen in serie blijft hetzelfde als die van één van de cellen (de zwakste van die twee cellen zelfs) maar de spanning verdubbelt wel, en daardoor verdubbelt ook het vermogen in Wh.

              Bij nieuwe camera's moet je soms wel opletten, het is mogelijk dat die camera's met een originele accu meer foto's per seconde kunnen maken omdat de originele accu een hogere piekstroom kan leveren.
              In bijvoorbeeld een R5 en R6 verwacht ik zulke problemen met een niet-originele accu, ook al omdat die camera's het maximum aantal foto's per seconde beperken wanneer de originele accu zelfs nog maar gedeeltelijk opgebruikt is.
              Last edited by Black B@ndit; 19 augustus 2021, 13:45.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: welk alternatief merk voor canon accu?

                Voor Olympus koop ik Patona en die doen nauwelijks onder de originele gedurende de eerste paar jaren, ik heb wel de indruk dat de capaciteit er na die paar jaren wat sneller op achteruitgaat.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: welk alternatief merk voor canon accu?

                  Voor de fuji xt3 gebruik ik originele en patona's, heb nu toch al 1 patona die gezwollen is, moeilijk uit toestel te halen, leg je die op een plat vlak duidelijk te zien dat die bol staat. Voor mijn xt4 geen problemen met patona's. Als je gezwollen batterijen hebt en een batterijgrip kan je die daar meestal wel nog in gebruiken. Bij mij lukt dat niet voor de xt3, daar dit een meike grip is en die werkt alleen met originele.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk alternatief merk voor canon accu?

                    Ik heb een Patona E12 voor m'n M100 en die is heel snel leeg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk alternatief merk voor canon accu?

                      Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                      Voor de fuji xt3 gebruik ik originele en patona's, heb nu toch al 1 patona die gezwollen is, moeilijk uit toestel te halen, leg je die op een plat vlak duidelijk te zien dat die bol staat. Voor mijn xt4 geen problemen met patona's. Als je gezwollen batterijen hebt en een batterijgrip kan je die daar meestal wel nog in gebruiken. Bij mij lukt dat niet voor de xt3, daar dit een meike grip is en die werkt alleen met originele.
                      Een gezwollen lithium-ion accu gebruik je best niet meer omdat de risico's dan te groot worden (brand of zelfs een explosie, maar het is ook mogelijk dat je die op een keer niet meer uit de camera of batterijgrip krijgt omdat ze nog verder opgezwollen is).
                      Die kan je beter laten recycleren.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X