Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EPSON SC-P700 Waarom gebruikt hij kolossale hoeveelheid grijze inkt - ook in kleur ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EPSON SC-P700 Waarom gebruikt hij kolossale hoeveelheid grijze inkt - ook in kleur ?

    Is dit normaal ?
    Hoe werkt dit dan ?
    Iedereen schijnt hierdoor verrast te zijn want de lichtgrijze inkt is al weken niet meer voorradig !

  • #2
    Re: EPSON SC-P700 Waarom gebruikt hij kolossale hoeveelheid grijze inkt - ook in kle

    Ik heb een Canon PRO-10 en grijs (buiten glansverbeteraar maar daar is Epson van af gestapt) zijn altijd het eerst leeg.
    Grijs wordt gebruikt om de dekking van de kleuren te verhogen.

    Spijtig dat je de P700 en P900 niet meer kan bijvullen (zoals de P600 en 800) want dan had je patronen voor een groter model kunnen kopen om de inkt eruit te halen.

    Comment


    • #3
      Re: EPSON SC-P700 Waarom gebruikt hij kolossale hoeveelheid grijze inkt - ook in kle

      Ik heb gelukkig ondertussen een paar grijze cartridges gevonden en kan voort ...
      Je hebt gelijk - het bijvullen had een oplossing kunnen zijn.
      Voortaan ga ik altijd mijn grijstinten in dubbele hoeveelheid in voorraad hebben.
      Dat neemt niet weg dat ik nog altijd niet begrijp hoe je door grijs toe te voegen de dekking van de kleuren kunt verhogen (?)
      Groetjes.

      Comment


      • #4
        Re: EPSON SC-P700 Waarom gebruikt hij kolossale hoeveelheid grijze inkt - ook in kle

        Voor zwart/wit prints wordt ook magenta en cyaan gebruikt omgekeerde is ook waar,
        voor kleur prints wordt ook of zwart of grijs gebruik.
        Dit omdat men enkel met cyaan, magenta en geel, de 3 kleuren gebruikt voor het printen, geen zwart of zwart benaderende tinten kan verkrijgen.
        Vandaar dat men ook zwart (of grijs) gebruikt voor print en drukwerk.
        Dit wordt ook beschreven in de CMYK modus welke in plaats van RGB gebruikt wordt voor drukwerk.
        De K in CMYK staat voor zwart. De eerste kleuren printers waren enkel voorzien CMYK (cyaan magenta geel en zwart)inkten ,
        om nauwkeuriger en meer kleuren te kunnen printen heeft men licht cyaan, licht magenta, licht zwart
        en zeer licht zwart als inkten toegevoegd. Omzetting van RGB naar CMYK gebeurt intern in de printer SW.
        www.polartha.com

        Comment

        Working...
        X