Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand hier die een A2 printer thuis heeft?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand hier die een A2 printer thuis heeft?

Het is inderdaad zo dat je voldoende en regelmatig moet afdrukken om het helemaal in de hand te hebben zodat je zeker bent van het resultaat.
    Dat komt niet door "trial en error" maar door het juiste gebruik van papier, instellingen, profielen e.d, met zomaar wat te wijzigen kom je nog verder van huis.
    In de professionele produktfotografie bv luistert dat heel nauw, maar als amateur kan je toch ook wel voldoende consistente resultaten bekomen.
    Helemaal automatisch gaat het niet, je moet er wat oog voor krijgen.
    Een A2 printer kan misschien op de lange duur goedkoper zijn, maar een A3 is minder kostelijk om te beginnen en de nodige ervaring op te doen.

Comment

Hier twee Epson P800 printers. Eentje met originele inktpatronen, de andere op refillables met Inktec Powerchrome K3 pigment inkt en ik zie absoluut geen verschil, ook niet qua glans.

Beide printers kunnen lange tijd zonder problemen inactief zijn zonder dat de nozzles verstopt geraken. Voor de grap eens een profiel aangemaakt voor de originele Epson K3 inkt en afgedrukt op mijn printer met Inktec Powerchrome K3 refill ink and vrijwel geen verschil in de afdrukken. Inktec Powerchrome K3 is net als de originele Epson K3 inkt hars gecoat met een mooie glans en krasbestendig, waterbestendig en lichtvast.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Spijtig dat Inktec zulk een goede inkt niet maakt voor Canon foto printers (ik heb althans nooit horen "stoefen" over hun inkt voor Canon).
        Met mijn huidige refill inkt bereik ik op de PRO-10 ook resultaten zoals met originele inkt (splijtig genoeg niet direct voor herhaling vatbaar maar ik heb voorraad).
        Een gemakkelijk hervulbare A2 printer vind je niet bij Canon, alhoewel de P800 misschien ook de laatste zal zijn.
        Last edited by palombian; 4 mei 2021, 18:55.

Comment

Working...
        X