Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact drive PDX7A

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact drive PDX7A

Ik was op zoek naar een andere mobiele harde schijf voor de opslag van foto's onderweg, en had gelezen over de snelle PDX7A. En deze was sinds een maand leverbaar bij PIN. Deze besteld en was binnen een paar dagen binnen.

Batterijen waren opgeladen, en als proef wat foto's geschoten en overgezet op de PD7X. En dat gaat inderdaad razendsnel. Vergeleken met mijn vorige ( een ARCOS) Hoe snel heb ik niet gemeten, want ging om een tiental foto's, maar volgens testen is dit kastje de snelste on overdracht van kaart naar HD. Klepjes voelen goed aan en sluiten keurig af. Vind alleen de schakelaar voor het aan en uit zetten niet handig zitten. Deze is, als de USB kabel er in is geplugd, wel bereikbaar, maar dat zou beter kunnen. Display is helder en goed afleesbaar. Knopjes voelen ook goed aan. Laden van de Batterij duurde wel lang men schrijft zo 6 tot 8 uur. Ik heb ze dan ook maar effe op een andere lader geladen.

Na het inpluggen van de USB kabel in de PC met Windows XP ziet hij direkt 2 extra schijven..... 1 daarvan is de echte harddisk, de andere de eventueel ingestoken geheugenkaart. Kortom tot nu toe tevreden, precies wat ik hebben wil, een snelle overdracht en een klein apparaat met een flinke opslagcapiteit.

Meer praktijk ervaring volgt, t is maar een eerste indruk. Over 5 weken gaat ie mee naat Thailand, en dan kan hij zijn dienst bewijzen

Wordt nu door PIN geleverd met 4 x 2100 mAh NIMH batterijen en een extra 12 volt autolader. Ik had 'm met een 60GB 5200 toeren HD besteld, en deze kost nu ruim 180 €. Er wordt ook een stevige bewaartas bijgeleverd, alsmede natuurlijk de lader voor de batterijen. Hij kan ook gebruikt worden als losse lader voor NIMH batterijen.

Peter

Last edited by steldat; 21 oktober 2004, 18:12.
    Canonvijfdeemarkdrie

Re: Compact drive PDX7A

Kheb er hier net ook eentje ontvangen van 100gig en hij zegt 93.1GB vrij (normaal na format) maar de 9 digit is een gespiegelde 6... ziet er wat eigenaardig uit op deze manier. Voor de rest heel snel, stevig gebouwd, goede kwaliteit van accessoires en prima draagtas... echt een aanrader en een verademing na de plastiekerige Xdrive bakjes...
    Het ding zegt zelfs hoeveel volt er nog op je batterijen zit en heel leuk dat hij z'n standaard AA batterijen oplaad als hij aan de stroom hangt in de auto of stopcontact... Ik vraag me wel af hoe hij weet dat er niet oplaadbare batterijen in zitten... komt er dan ook een laadstroom op of weet hij het via het hogere voltage? (1.5 ipv 1.2 volt?)

wim
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik heb één kleine bedenking bij dat toestel: Met NiMh-tjes komt de harde schijf al snel stroom tekort om nog echt goed te kunnen werken, zeker als je files wil overzetten naar PC. Een voordeel is dan weer dat je het toestel met de stroomadapter ook zonder batterijen kan gebruiken; dat was bij de x-drive niet het geval.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

mijn X-driveII hangt voortdurend aan de stroom

ik gebruik die als verwisselbare schijf
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
          mijn X-driveII hangt voortdurend aan de stroom
          Ja, maar zonder batterij is het afgelopen. Als je batterij ermee ophoudt, sta je daar dus zonder drive. Mijn punt is dat je de x-drive niet rechtstreeks van stroom kan voorzien, maar steeds via het laden van de batterij. De CompactDrive werkt dus wel degelijk zonder batterijen.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

de mijnen hangt al lang aan de stroom
            nog altijd op eerste batterij
            en 'k heb nog een reservebatterij
            en als dat ook nimeer gaat kan ik de HD nog altijd aan ide-controller koppelen hé
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik heb gezien dat ze in Nederland nu ook te koop zijn. Heb er net 1 besteld.
              Als nog meer mensen interesse hebben: http://www.xsdrive.be

Comment

Iemand dit leuk speleding al gezien? Vandaag nog redelijk duur, maar ik vermoed dat er deze dingen over een jaar al een stuk goedkoper zullen zijn...

Dat toestel heeft USB 2.0 support, zou dus héél snel kunnen zijn... Met RAW-support voor de meest gangbare merken

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

USB2.0 high speed
                  zal dus maar enkele MB's per sec zijn
                  zoals een compactdrive (mss wa sneller ?)

Comment

USB2.0 high speed
                    zal dus maar enkele MB's per sec zijn
                    zoals een compactdrive (mss wa sneller ?)
                    Kleine vergissing maar misschien toch van groot belang
                    USB 2 high speed is 480Mbps USB 2 full speed is 12Mbps

Theoretisch gezien zou het dus heel snel kunnen zijn. Of ie dat ook is.......

Waarom ze plotseling met die trage USB 2 versie uitgekomen zijn blijft mij wel een raadsel.

Comment

ze gebruiken die USB2 te pas en te onpas
                      zou mij verwonderen dat zo'n apparaatje plots aan 480MB/s zou werken

Background on the Universal Serial Bus (USB)

Back in 1995, it was becoming quite clear that the serial and parallel ports on the PC were outliving their usefulness. While Ethernet was becoming generally available, it was still rather expensive to implement and not all devices needed to be shared on a Local Area Network. Thus it was deemed that a new serial bus should be designed to take on the role of the old serial and parallel ports. By January of 1996, USB 1.0 was born. The new serial bus protocol supported two signaling rates: low speed (1.5Mbps) and high speed (12Mbps) Unfortunately, there was practically no operating system support and virtually no hardware available with which to operate. Microsoft, ultimately, did create OEM versions of Windows 95 with USB support, but the support written in was barely usable.

In May 1998, Apple released the original Bondi Blue iMac, which was the first personal computer to completely abandon legacy ports in favor of USB. Microsoft released Windows 98 that year with much better USB support and by September a new revision of USB (version 1.1) was released. Increasing numbers of USB devices started to hit the market and made certain that USB was here to stay. Unfortunately, it quickly became evident that 12Mbps was not enough throughput for devices like CD writers and external Hard drives. By 2000, USB 2.0 was created with a theoretical data transfer rate of 480Mbps. With the 14-fold speed increase, USB became a viable option for fast, portable storage devices.

Unfortunately, the phrase "USB 2.0" does not necessarily mean 480Mbps of throughput. USB 2.0 now has three different signaling rates: Low Speed (1.5Mbps), Full Speed (12Mbps), and Hi-Speed (480Mbps). The marketing and advertising departments of product manufacturers like to put the words "USB 2.0" on all of their product packages. This can be really deceptive since most consumers will see USB 2.0 and compare it to an older product with the USB 1.1 moniker and think "USB2 must be better than USB 1.1!" Naturally, the consumer is unaware of the difference between "Full Speed" and "High Speed" (this is something akin to the old naming snafu with floppy disks: does "double density" or "high density" hold more?).

Consequently, as a warning to the reader by mentioning that if it does not say "USB 2.0 Hi-Speed" or does not feature the logo on the left, it ain't very fast.

Last edited by Dirtyharry71; 21 oktober 2004, 15:56.

Comment

Ben ook op zoek naar een compactdrive pdx7 ...Niet dat ik aan prijzenpolitiek doe ,maar prijsverschil tussen beide leveranciers (pin 180 euro) en (xdrive.be 275 euro)voor zelfde toestel met zelfde eigenschappen doet toch even nadenken ,vanwaar dat grote verschil?????
                        toffe bende die BD's
                        [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

Comment

Het kan nog gekker... http://www.speurders.nl/fotografie/d...vertentie.html

Bij hun kost de 60 GB uitvoering 310 Euro
                          Bij PIN in australie betaalde ik 192 euro.
                          Maar 100 van die dingen inkopen bij PIN

Ik denk,omdat ze nog gering leverbaar zijn hier in europa, dat diegene die ze wel hebben, gewoon lekker aan het binnenlopen zijn. €€€

Gr Peter
                          Last edited by steldat; 21 oktober 2004, 17:30.
                          Canonvijfdeemarkdrie

Comment

ze gebruiken die USB2 te pas en te onpas
                            zou mij verwonderen dat zo'n apparaatje plots aan 480MB/s zou werken
                            Nee dat zal ie zeker niet doen. Maar allee vermits het een high speed is gaat de USB alvast niet de limiterende factor zijn.

Comment

ipv al diene bull**** van USBx.x zouden ze beter de echte lees- en schrijfsnelheid vermelden
                              dan weten we tenminste iets

Comment

Working...
                              X