Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer!

Onlangs bij PIN een 2 Gb Ridata Pro II 80x CompactFlash kaartje gekocht. Vandaag heb ik dat een uitgeprobeerd op mijn Canon 1D MK II
    Het 2 Gb Ridata Pro II 80 X kaartje slaat informatie op met een snelheid van 4.5 mb/s
    Met de 1Gb Sandisk Ultra II (60X) is dat 7.2Mb/s
    Het anderhalf jaar oude 1Gb Xtraspeed Professional (Produced by Toshiba) met, naar ik meen, een snelheid
    van 40X haalt de zelfde snelheid als de bovengenoemde Ridata nl. 4.5 Mb/s
    Dus de snelheid 40/60/80x zegt niet alles. De Ridata stelt in dat opzicht teleur.
    Het is de laatste keer dat ik bij PIN gekocht heb, zeker nu de prijzen in europa ook flink lager zijn.
    Last edited by j@n; 21 januari 2005, 15:02.

Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer!

de topictitel
    Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer!
    vind ik zeer ongepast. De leverancier heeft helaas totaal geen invloed op de manier waarop de fabrikant, in dit geval Ridata zijn waren aanprijst.

Je zou ook kunnen stellen dat je zelf te weinig onderzoek hebt gedaan naar verkoopprijs en gebruikerservaringen. Dat is wel moeilijker dan PIN de zwarte piet toe stoppen, maar ook een stuk eerlijker.

Comment

Hallo, hallo, Plofkop. Ongepast lijkt mij erg overdreven. Ik schrik van je reactie. Ik koop niet meer bij PIN omdat ik vooraf toch te weinig controle en inzicht heb over in dit geval het CF geheugen. Als een leverancier iets verkoopt en het product kan niet waar maken wat erop staat, neem ik het de leverancier misschien niet kwalijk (hoewel hij moet instaan voor zijn producten), maar dan hoef ik de spullen van die fabrikant toch niet meer bij die leverancier te kopen.
      Ik heb mij al vaker enigzins argwanend afgevraagd of PIN al die snelheden op die kaartjes wel kan waarmaken, ze zijn weliswaar relatief goedkoop, maar hij verkoopt nooit een echt A-merk. Voor dat ik iedereen hier over mij heen krijg, ik beweer niet dat Ridata een slecht merk is.
      Ik schrijf duidelijk voor MIJ geen PIN meer. PIN begint, gezien de prijsdaling, minder interessant te worden. Het is ook een beetje als discussie-uitlokkertje bedoeld. Voor mij en mijn camera kan de opgegeven snelheid niet waargemaakt worden.

Comment

Normaal reageer ik niet op dit soort postings, maar ik moet toch elke keer weer ontdekken hoe enorm kort door de bocht jouw reaktie's zijn, en met een bedenkelijke motivatie ook nog.

Ten eerste is Ridata in Azië wel degelijk een A merk, en als die je niet aanstaat gewoon niet kopen.

zelf heb ik er ook een Ridata pro 2 aangeschaft en ben dik tevreden.(mijn 4e Ridata) Ook over het kopen bij Pin snap ik je reaktie niet, ik koop er niet alleen voor de prijs (die nog steeds een stuk lager is ), maar ook voor de zeer goede service die ze leveren, zeker gezien het feit dat ze helemaal in Australië zitten.

Met de kaarten van Sandisk bevoorbeeld is ook een hoop aan de hand geweest, met kleine storingen en dergelijke, en moet je daar de leverancier dan de schuld van geven.
        Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Hoe kan ik nu duidelijk maken wat ik bedoel. Ik geef de leverancier niet (helemaal) de schuld. Ridata kan niet waarmaken wat er op het kaarje staat nl. 80x aangezien ik alleen weet dat ze bij PIN te koop zijn en hij geen goede alternatieven verkoopt en omdat ander goede merken, die hier verkrijgbaar zijn, ook vrij laag geprijst zijn, ga ik niet meer bij PIN bestellen.
          Dat Sandisk ook problemen geeft, heeft hier toch helemaal niets mee te maken.
          Naar mijn idee is Ridata geen A merk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omega
            Normaal reageer ik niet op dit soort postings, maar ik moet toch elke keer weer ontdekken hoe enorm kort door de bocht jouw reaktie's zijn, en met een bedenkelijke motivatie ook nog.

Ten eerste is Ridata in Azië wel degelijk een A merk, en als die je niet aanstaat gewoon niet kopen.

zelf heb ik er ook een Ridata pro 2 aangeschaft en ben dik tevreden.(mijn 4e Ridata) Ook over het kopen bij Pin snap ik je reaktie niet, ik koop er niet alleen voor de prijs (die nog steeds een stuk lager is ), maar ook voor de zeer goede service die ze leveren, zeker gezien het feit dat ze helemaal in Australië zitten.

Met de kaarten van Sandisk bevoorbeeld is ook een hoop aan de hand geweest, met kleine storingen en dergelijke, en moet je daar de leverancier dan de schuld van geven.
            Oke, ik kan misschien stellig overkomen. Maar bedenkelijke motivatie vind ik grof. Ik denk dat het iets persoonlijk is waarover je gefrustreerd bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
              Ik heb mij al vaker enigzins argwanend afgevraagd of PIN al die snelheden op die kaartjes wel kan waarmaken
              Huh, sinds wanneer is het aan een doorverkoper om ervoor te zorgen dat de specs van een bepaald product wel echt gehaald worden ?? Hij geeft op z'n site gewoon de specs aan zoals ze door de constructeur naar voren worden gebracht... Ik kan begrijpen dat je enigszins ontgoocheld bent in de prestatie van deze kaartjes, maar dit argument klopt toch niet imho. Het is bij mijn weten nog altijd de constructeur die de spullen ineensteekt...

Trouwens, als je hier checkt :

dan zie je dat die kaartjes inderdaad niet zo goed presteren in een 1D Mark II:

Ritek/Ridata 80X/PRO. II 2GB : 3.685MB/sec write speed in JPEG en 4.341MB/sec write speed in RAW

Dus een beetje onderzoek langs jouw kant had je ontgoocheling kunnen voorkomen
              D7000 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luad
                Huh, sinds wanneer is het aan een doorverkoper om ervoor te zorgen dat de specs van een bepaald product wel echt gehaald worden ?? Hij geeft op z'n site gewoon de specs aan zoals ze door de constructeur naar voren worden gebracht... Ik kan begrijpen dat je enigszins ontgoocheld bent in de prestatie van deze kaartjes, maar dit argument klopt toch niet imho. Het is bij mijn weten nog altijd de constructeur die de spullen ineensteekt...
                En dit is dus aboluut niet correct. Als Jan iets koopt bij PIN, heeft hij een contract met PIN, niet met Ridata. PIN is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de producten die ze te koop aanbiedt, en als Jan een probleem heeft met die kaart van Ridata, moet hij klacht indienen tegen PIN.

Jan had wel EERST contact moeten opnemen met PIN, hij had het kaartje misschien wel terug kunnen sturen (niet goed geld terug).

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  En dit is dus aboluut niet correct. Als Jan iets koopt bij PIN, heeft hij een contract met PIN, niet met Ridata. PIN is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de producten die ze te koop aanbiedt, en als Jan een probleem heeft met die kaart van Ridata, moet hij klacht indienen tegen PIN.

Jan had wel EERST contact moeten opnemen met PIN, hij had het kaartje misschien wel terug kunnen sturen (niet goed geld terug).

sugar
                  Dat klopt, had ik beter kunnen doen en ga ik waarschijnlijk nog doen. Het probleem is dat ik het kaartje al enkele weken heb en pas deze week voor het eerst heb gebruikt.

Comment

Trouwens, als je hier checkt :

dan zie je dat die kaartjes inderdaad niet zo goed presteren in een 1D Mark II:

Ritek/Ridata 80X/PRO. II 2GB : 3.685MB/sec write speed in JPEG en 4.341MB/sec write speed in RAW

Dus een beetje onderzoek langs jouw kant had je ontgoocheling kunnen voorkomen
                    Dank voor de info.
                    Toen ik het kaartje kocht, was er dat onderzoek nog niet. Of ik heb erover heen gekeken. De uitkomsten bevestigen wel mijn bevindingen. Dus het is niet exemplarisch en daar bij ik blij om. Als ik dat eerder gezien had dan had ik dat kaartje nooit gekocht.
                    Als je als fabrikant op het kaartje zet: 80x Pro II, mag ik toch veronderstellen dat zulks in overeenstemming is met andere merken met dezelfde specificaties. Natuurlijk zijn er kleine verschillen, maar zo groot lijkt wel een beetje op bedrog.

Comment

sugar

Klacht indienen omdat een kaartje de door de marketingboys van Ridata vermelde snelheden niet haalt ? Is dat niet een beetje overdreven ?

Zoals Jan het verwoordde, leek het precies alsof PIN er de schuld van is dat de technische specs niet gehaald worden en ik blijf erbij, dit klopt niet. Hij is natuurlijk wel verantwoordelijk voor de tevredenheid van de klant en in die optiek kan Jan zich als klant binnen een bepaalde termijn inderdaad tot PIN wenden voor een "commerciële" oplossing.
                      D7000 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
                        Dank voor de info.
                        Toen ik het kaartje kocht, was er dat onderzoek nog niet. Of ik heb erover heen gekeken. De uitkomsten bevestigen wel mijn bevindingen. Dus het is niet exemplarisch en daar bij ik blij om. Als ik dat eerder gezien had dan had ik dat kaartje nooit gekocht.
                        Als je als fabrikant op het kaartje zet: 80x Pro II, mag ik toch veronderstellen dat zulks in overeenstemming is met andere merken met dezelfde specificaties. Natuurlijk zijn er kleine verschillen, maar zo groot lijkt wel een beetje op bedrog.

Inderdaad, dit is een spijtig voorbeeld van misleidende marketing, want het verschil is echt wel groot tov de specs die ze theoretisch opgeven

Hopelijk kan je tot een overeenkomst komen met PIN (afgaande op de vele positieve reacties die hij hier krijgt zal dit wel lukken), succes ermee in ieder geval
                        D7000 en wat glas

Comment

Klacht indienen omdat een kaartje de door de marketingboys van Ridata vermelde snelheden niet haalt ? Is dat niet een beetje overdreven ?
                          En wat moet je dan wel doen? Accepteren dat je een product gekocht hebt dat niet aan zijn specificaties voldoet? We moeten dus gewoon leugens van die marketingboys slikken?

Zoals Jan het verwoordde, leek het precies alsof PIN er de schuld van is dat de technische specs niet gehaald worden en ik blijf erbij, dit klopt niet.
                          Neen bedankt hoor. Klacht indienen is nog niet direct een rechtzaak beginnen heh, ik bedoel hiermee "reclameren", dus gewoon een (aangetekend) schrijven naar je leverancier.
                          En het klopt wel, PIN is verantwoordelijk voor de producten die het verkoopt

sugar

Comment

En wat moet je dan wel doen? Accepteren dat je een product gekocht hebt dat niet aan zijn specificaties voldoet? We moeten dus gewoon leugens van die marketingboys slikken?
                            Waar zeg ik dat je dit moet accepteren ?
                            D7000 en wat glas

Comment

Waar zeg ik dat je dit moet accepteren ?
                              Wel dus moet je reclameren / klacht indienen

Comment

Working...
                              X