Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paddestoelenfotografie : bijlichten met zaklamp?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Paddestoelenfotografie : bijlichten met zaklamp?

    Interessant, zo lang het maar niet onnatuurlijk gaat lijken...Maar ben wel nieuwsgierig naar het effect...

    Comment


    • #17
      Re: Paddestoelenfotografie : bijlichten met zaklamp?



      sluiter 1/350
      diafragma 4,5
      3 stops onderbelicht
      witbalans op gloeilamp
      Nog een blaadje voor de zaklamp gehouden om het licht wat te minderen.
      Genomen uit de hand met 90mm macro.
      Last edited by RBOOM; 10 november 2016, 16:43.
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

      Comment


      • #18
        Re: Paddestoelenfotografie : bijlichten met zaklamp?

        Heel mooi effect toch wel. Beetje experimenteren met instellingen geeft soms verrassende resultaten !

        Comment


        • #19
          Re: Paddestoelenfotografie : bijlichten met zaklamp?

          Heel mooi, maar 'not my cup of tea'. Het ziet er niet natuurlijk meer uit. Hoe dan ook zal ik vandaag mijn plannen om zelf te gaan testen moeten opbergen want hier in het Limburgse is het pas net gedaan met regenen en alles is natter dan nat gecombineerd met een leuk windje. Grom!

          Comment


          • #20
            Re: Paddestoelenfotografie : bijlichten met zaklamp?

            Ik heb deze ook met de witbalans op daglicht en dan ziet het er veel natuurlijker uit, maar voor mij is het dan een beetje 'soft'.
            Maar dat is natuurlijk kwestie van smaak.
            Veel succes.
            Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

            Comment


            • #21
              Re: Paddestoelenfotografie : bijlichten met zaklamp?

              Voor paddenstoel en macro fotografen een alternatief voor een groot lomp statief en wel een grondstatief, je kunt natuurlijk ook een rijstzak gebruiken maar een grondstatief is compacter en lichter, daarbij heb je je handen vrij om met een lampje te spelen.

              Het Grondstatief is ideaal voor mensen die graag van een laag standpunt fotograferen. Het grondstatief wordt geleverd met rubberen dopjes.

              Comment


              • #22
                Re: Paddestoelenfotografie : bijlichten met zaklamp?

                Bedankt voor de tip.Heb er direkt één besteld.
                M'n Manfrotto,inderdaad log,is een paar dagen geleden geleden uit mekaar gevallen,omdat de centrale kolom niet meer verticaal kon inschuiven.Alles terug in mekaar gekregen,maar geen optie meer om die centrale kolom in 90° nog te gaan draaien.

                Comment


                • #23
                  Re: Paddestoelenfotografie : bijlichten met zaklamp?

                  Ik heb me verleden jaar deze gekocht: https://www.amazon.de/gp/product/B00...?ie=UTF8&psc=1
                  Hij kostte toen wel maar 51€ in een flash deal.
                  Voordeel is dat je hem dus in alle bochten kan wringen. Dus alle ondergrond is goed. Zo kan je hem bijv. gewoon op een omgevallen boom zetten of beter: er rond klauwen. Heb hem trouwens ook al aan een rechtopstaande boomstam gehangen, maar dat was dan wel met m'n olympus e-pl6 en niet m'n slr.
                  Ook hoogte is makkelijk te bepalen.
                  Soms moet je natuurlijk een beetje zoeken naar het evenwicht.
                  En voor transport neemt hij ook weinig plaats in want vouwt je de benen bijeen of je kan hem gewoon rond je rugzak of arm klauwen.

                  Comment

                  Working...
                  X