Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotorugzak voor dagtochten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotorugzak voor dagtochten

    Hier een (door de vrouw) zelfgemaakte insert op maat in mijn gewone rugzak.
    De opening zit bovenaan dus de camera is heel snel en eenvoudig uit de rugzak te halen.
    Zelfs de camera met 70-200mm f4 + zonnekap gemonteerd past prima.
    Canon

    Comment


    • #17
      Re: Fotorugzak voor dagtochten

      Ik had ook last van mijn Lowepro en ben nu al een tijdje overgeschakeld naar een superlichte oplossing: mindshift gear ultralight.
      De rugzak zelf weegt gewoon zo goed als niets en is supercomfortabel
      Ik ben er wekelijks uren mee op stap ennheb nergens last van.

      Comment


      • #18
        Re: Fotorugzak voor dagtochten

        Dank aan brand new image voor het linkje naar de fstopgear. Eindelijk een merk dat ook eens aan vrouwen denkt! Het zal de fstop kashmir worden met insert!

        Comment


        • #19
          Re: Fotorugzak voor dagtochten

          Voor een dagtocht zou ik aanbevelen om geen te grote tas te gebruiken, en om alleen maar mee te sleuren wat je echt nodig hebt.
          Ik zie er geregeld die een loodzware fototas meesleuren waar al hun fotomateriaal in zit, en waarvan ze de hele dag maar een heel klein percentage gebruiken.
          Ik probeer de inhoud van de fototas juist zoveel mogelijk te beperken, meestal weet je vooraf wel ongeveer wat je nodig zal hebben in bepaalde omstandigheden.
          En als je dan toch niet de "juiste lens" bij hebt, probeer dan gewoon eens om het onderwerp op een andere manier in beeld te brengen met het "gereedschap" dat je wel ter beschikking hebt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Fotorugzak voor dagtochten

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Voor een dagtocht zou ik aanbevelen om geen te grote tas te gebruiken, en om alleen maar mee te sleuren wat je echt nodig hebt.
            Ik zie er geregeld die een loodzware fototas meesleuren waar al hun fotomateriaal in zit, en waarvan ze de hele dag maar een heel klein percentage gebruiken.
            Ik probeer de inhoud van de fototas juist zoveel mogelijk te beperken, meestal weet je vooraf wel ongeveer wat je nodig zal hebben in bepaalde omstandigheden.
            En als je dan toch niet de "juiste lens" bij hebt, probeer dan gewoon eens om het onderwerp op een andere manier in beeld te brengen met het "gereedschap" dat je wel ter beschikking hebt.
            Klopt, daarom ga ik ook een small insert nemen en dan kan ik de rest van de rugzak voor een jasje en trui gebruiken

            Comment


            • #21
              Re: Fotorugzak voor dagtochten

              Ik gebruik zelf de flipside 300 en die zit nu al vol met 1body+lens + 1 telelens(150-600) en 2 extra kleinere lenzen.
              Als je heel veel wilt meesleuren is die al snel te klein.
              maar groter wil ik zelf niet gaan omwille van het gewicht dan.

              Comment


              • #22
                Re: Fotorugzak voor dagtochten

                1 van de beste merken vind ik persoonlijk Think Tank
                Je hebt alle mogelijke configuraties, zelfs volledig aanpasbaar naarmate hetgeen je meeneemt
                We are a group of product designers and professional photographers on a mission to design and create the highest quality travel gear for the world’s Venturing Observer.


                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: Fotorugzak voor dagtochten

                  Op Photokina heb ik kunnen kennismaken met de rugzakken van Evoc, meer bepaald de CP35L. Binnenkort gaat mijn lowepro flipside 450aw in de verkoop dus [emoji6]

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fotorugzak voor dagtochten

                    Zelf heb ik Manfrotto rugzakken maar sinds kort een Mr Jan Gear gekocht en wel het model "Boris". Daar past héél veel materiaal in en gaat in december mee met mij naar Zuid-Afrika.
                    Jan is een Belg die woont in Slovakije. Zeker een kijkje waard als je een top rugzak wil
                    Photo Backpacks Boris IV €430,00 Add to cart Bertik IV €395,00 Add to cart Bertik II €335,00Now just: €199,00 Add to cart Ponting Bag €115,00 Add to cart Ponting Ronconi €295,00 Add to cart Private: Spitsbergen €320,00Now just: €265,00 Read more Photo Accessories The Flap €32,50 Add to cart Ghillie…

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fotorugzak voor dagtochten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Zelf heb ik Manfrotto rugzakken maar sinds kort een Mr Jan Gear gekocht en wel het model "Boris". Daar past héél veel materiaal in en gaat in december mee met mij naar Zuid-Afrika.
                      Jan is een Belg die woont in Slovakije. Zeker een kijkje waard als je een top rugzak wil
                      https://mrjangear.com/product-overview/
                      Wow, en ik dacht dat de Evoc al superduur was...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fotorugzak voor dagtochten

                        De nieuwe lowepro whistler ziet er top uit! En iets goedkoper dan de Evoc...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fotorugzak voor dagtochten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Zelf heb ik Manfrotto rugzakken maar sinds kort een Mr Jan Gear gekocht en wel het model "Boris". Daar past héél veel materiaal in en gaat in december mee met mij naar Zuid-Afrika.
                          Jan is een Belg die woont in Slovakije. Zeker een kijkje waard als je een top rugzak wil
                          https://mrjangear.com/product-overview/
                          Vreemd dat er geen enkele foto is waarin je de nuttige ruimte ziet voor je camera-materiaal. (bij model Boris)
                          Daar draait het toch om? Extra vakjes en opberg is handig en belangrijk maar het belangrijkste wordt hier mijn inziens niet in beeld gebracht.
                          En dan haak ik meteen af.
                          Last edited by KoenD77; 11 oktober 2016, 18:33.
                          Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fotorugzak voor dagtochten

                            Yves Adams steekt daar 3 body's in (D5, D500 en D810). Dan ook nog eens de nieuwe 600 f4, de AF-S 80-400, de 14-24 en nog eentje samen met nog andere zaken. Ik post vanavond eens een foto met wat erin past

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fotorugzak voor dagtochten

                              Oorspronkelijk geplaatst door KoenD77 Bekijk bericht
                              Vreemd dat er geen enkele foto is waarin je de nuttige ruimte ziet voor je camera-materiaal. (bij model Boris)
                              Daar draait het toch om? Extra vakjes en opberg is handig en belangrijk maar het belangrijkste wordt hier mijn inziens niet in beeld gebracht.
                              En dan haak ik meteen af.
                              Het zijn 2 open helften die je met verdelers ZELF moet indelen (naar eigen keuze en/of noodzaak).



                              MrJanGear “Boris” Rucksack-(pictures added at end of the write up) I have decided to write a small review on my latest bag. After seeing others putting in the effort in writing reviews I thought it was about time I got my ass into gear and do my bit. A little bit about what I...




                              Hier zie je een voorbeeld van zo'n indeling, het is wel de Bertik II maar het principe van de 2 open helften is hetzelfde :

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fotorugzak voor dagtochten

                                Ik heb inmiddels de f-stop kashmir UL met medium slope ICU ontvangen en uitgeprobeerd. Net wat ik zocht. Lichte en handige rugzak met een prima draagcomfort voor een vrouw. Kan deze alleen maar aanbevelen. En ik heb nog ruim plek voor wat spulletjes bovenaan in de rugzak.

                                Comment

                                Working...
                                X