Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede fotoprinter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede fotoprinter

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ik heb een behoorlijke verzameling Canon printers, zowel met kleurstof als met pigmentinkt, en die drukken allemaal zeer goed.
    Welke printer zou jij dan eigenlijk aanraden Palombian? Persoonlijk zou ik graag A3 kunnen printen (ik heb gekeken naar Panoramic mogelijkheden, maar dat is precies gene vette). En zoals eerder vermeld, liever een dure printer en goedkopere inkt dan omgekeerd.
    "Time isn't money... Time is precious"

Comment

Ik heb al een paar jaar een Epson R3000 staan en heb er nog nooit problemen mee gehad. Voor al mijn soorten papier een profiel aangemaakt met een colormonki en zou geen andere willen op dit moment.
      Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
        Heb ff een test gedaan,kleurenfoto met een redelijk vlak zwart,dit geeft wel wat strepen(valt niet heel hard op maar toch)
        Komt dit door de (goedkope) printer of kan dit ingesteld worden?

mvg
        Controleer de spuitkanaaltjes eens, ik doe dit elke keer als ik aan een printopdracht begin.

PJW
        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben606 Bekijk bericht
          Welke printer zou jij dan eigenlijk aanraden Palombian? Persoonlijk zou ik graag A3 kunnen printen (ik heb gekeken naar Panoramic mogelijkheden, maar dat is precies gene vette). En zoals eerder vermeld, liever een dure printer en goedkopere inkt dan omgekeerd.
          A3 fotoprinters kunnen behoorlijk duur zijn.

Persoonlijk werk ik met oudere modellen die wel het voordeel hebben dat je de chips kan resetten.
          Ik ben toevallig met Canon begonnen, maar bv een Epson 3000 is ook een zeer goede printer (print op rol wat Canon's niet doen, kop gaat in principe het leven van de printer mee, maar ze doen m.i. moeilijker over hervullen).

- de pigmentprinter PRO 9500 Mark II
          - de kleurstofprinter PRO 9000 (heb ik niet)
          - de eenvoudige kleurstofprinter IX6550

De volgende generatie, m.i. nog steeds nieuw te krijgen

- pigment Pro-10 (ook resetter te verkrijgen)
          - kleurstof Pro-100 (kan gereset, eindereeks oa bij Art@Craft)
          - eenvoudige kleurstof IX6850 (je moet autoreset chips gebruiken)

Zoals al gezegd zijn kleurstofprinters en hun (hervul) inkt goedkoper, maar ze printen prachtige glossy foto's, die evenwel minder kleurvast zijn vooral met niet-originele inkt.
          Met pigmentprinters moet je rekening houden met enige glansverschillen (alhoewel de nieuwe versies aparte glansverbeteraar hebben), ze zijn beter op satijn (pearl) of mat papier.

Reken dat je aan een hervuluitrusting initieel ongeveer zoveel gaat uitgeven als 2 sets originele patronen, je moet dus genoeg printen om het eruit te halen. Het vergt ook de nodige aandacht en discipline, het is niet voor iedereen weggelegd.
          Zoals reeds aangehaald moet je - van zogauw je niet met de merkeigen inkt en papier gaat drukken - eigenlijk ook een kalibreertoestel hebben zoals een ColorMunki Photo, of profielen laten maken.
          Printkop vervangen kost je vroeg of laat ook € 100-150.

Denk goed na of je niet beter een eenvoudig A4 printertje koopt en grotere formaten uitbesteedt.
          Je kan toch al je muren niet volhangen ?
          Last edited by palombian; 29 maart 2016, 10:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Denk goed na of je niet beter een eenvoudig A4 printertje koopt en grotere formaten uitbesteedt.
            Je kan toch al je muren niet volhangen ?
            Very good point, maar ik zou de printer ook gebruiken voor grafisch werk voor klanten...

Sowieso bedankt voor de uitgebreide info! De keuze zal al heel wat 'slimmer' gemaakt worden ^_^
            "Time isn't money... Time is precious"

Comment

Working...
            X