Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KHL Inkt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: KHL Inkt

Geen plakkertje maar wel een silicone stopje dat je moet verwijderen om te kunnen vullen.
    Ik zou de twee die niet willen vullen per brief en OP MIJN KOSTEN moeten terug sturen.
    Volgens hen kan het geen productiefout zijn omdat ze tot nu toe nooit één klacht hebben binnen gekregen.
    Wat ze me proberen wijs te maken tart alle verbeelding, wat een service zeg, en onbeleefd op de koop toe!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Je had er toch al ééntje gevuld meen ik te verstaan.

Van boven zit er een rubberen stopje in de kleur van de te gebruiken inkt, dat moet je eruit halen. de grote oranje afdichting aan de onderzijde laten zitten.
      Nu vul je de cart langs de opening van het rubberen stopje, tot kamer en spons gevuld zijn. Plaats het rubberen stopje terug draai de oranje afdichting eraf en plaats de cart in de printer.

Die oranje afdichting moet je bij het hervullen wel terug zetten of het gat dicht houden met je duim, anders loopt de inkt er gewoon uit zolang het rubberen stopje niet terug op zijn plaats zit.

Het enige probleem wat je zou kunnen hebben is dat er aan de binnen zijde aan de onderkant waar er een doorgang van de eerste kamer naar de spons-kamer moet zijn, er geen doorgang is.

Je kan het eens proberen om met een haaknaald door de vulopening steken en zo een doorgang maken.

PJW
      Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Waarom blijven jullie hier uitleggen hoe ik die patronen moet vullen?
        De handleiding staat op hun pagina en voor deze die niet kunnen lezen staat er ook een filmpje online.
        En nu nog iets meer ontdekt, de grote KHL patroon voor zwarte inkt CLI-525 BK wordt niet herkend.
        Met andere woorden € 96,00 naar de vaantjes.

Ik raad iedereen deze inkt en deze handelszaak af.

En hier stopt ook deze discussie voor mijn.
        Al wat KHL is de vuilbak in en terug naar originele Canon inkt ook al kost die veel.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb hier verschillende printers canon en epson, en die werken allemaal perfect op hervulbare carts en inkt van KHL. ( en daar zijn de 526 en 525 ook bij )

Blijkbaar lukt het niet bij iedereen.

Alleen voor mijn 4900 gebruik ik de originele carts en inkt van Epson.

PJW.
          Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Als ik eens in Hasselt moet zijn zal ik eens alles meedoen en op hun toog leggen want ze geloven mij blijkbaar niet.
            Ik heb maar één printer de Canon MG8150 en mijn echtgenote heeft een goedkope Epson XP-215.
            Als ze zoveel inkt van KHL verkopen hoe te verklaren dat ik van de zes inktflesjes maar één met nieuwe verpakking heb gekregen.
            Nee, hun service is beneden alle peil, als je iets nieuw koopt en het werkt niet dan verwacht je toch dat ze dit gratis vervangen.

Comment

Ik begrijp niet waarom mensen nog altijd refillables kopen: Canon inktpatronen hebben een speciaal gepatenteerd sponssysteem met dubbele densiteit sponsstructuur, die zorgt voor een gelijkmatige inkttoevoer, noodzakelijk voor bubblejetprintkoppen (Canon, HP). Het beste is gewoon de duitse Durchstichmethode te gebruiken om patronen te vullen en een resetter.

Hobbicolors en Precision Colors hebben de verkoop van navulbare patronen stop gezet vanwege dit probleem: de inkttoevoer is namelijk onnauwkeurig en laat te wensen over en kan een gevaar zijn voor de printkop. Ze verkopen enkel nog inkt en lege originele patronen (schoongemaakt). Voor Epsonprinters wordt het tegenovergestelde aangeraden, daar zijn navulbare patronen juist wel de juiste keuze. De Amerikanen en de Duitsers hebben veel meer ervaring in het navullen van patronen en dit zijn de richtlijnen na jarenlange ervaring.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Stefaan, ik had dat al eens bekeken, maar hoe vul je een zwart patroon?
                En ik zal zeker twee resetters nodig hebben aangezien de CLI-525BK breder is dan CLI-526Y/M/C/GY/BK.

Comment

Een zwarte patroon vul je zoals de andere.
                  De resetter heeft een inzetstukje zodat zowel de smalle als het brede patroon erin passen.

Anderzijds zou het mogelijk moeten zijn de autoresetchips van je (blijkbaar onbruikbare) hervulbare patronen op originele Canons te zetten (maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd, een resetter kost maar €15 en is veel eenvoudiger).
                  Last edited by palombian; 13 december 2014, 10:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Een zwarte patroon vul je zoals de andere.
                    De resetter heeft een inzetstukje zodat zowel de smalle als het brede patroon erin passen.

Anderzijds zou het mogelijk moeten zijn de autoresetchips van je (blijkbaar onbruikbare) hervulbare patronen op originele Canons te zetten (maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd, een resetter kost maar €15 en is veel eenvoudiger).
                    KHL had vroeger een blauwe resetter, zoals u beschrijft, maar die staat niet meer online.
                    En euh, met zwart patroon bedoel ik een patroon in zwarte plastiek waardoor je de inhoud niet kan zien.
                    Als die leeg is kan je een zekere hoeveelheid inspuiten, maar of die dan vol is blijft het raden natuurlijk.
                    Waar kocht u die resetter?

Comment

Heb je geduld dan zoek je op aliexpress.com voor een PGI-525/CLI-526 resetter (er is maar 1 soort voor de grote pigmentinktpatroon PGI-525 en de dunne kleurstofinktpatronen CLI-526, zoals Palombian het heeft gezegd met een adapter erbij). Wat duurder: Ebay.

Het vullen gaat zoals deze link op druckerchannel.de:

Het afsluiten van het gaatje is niet nodig: dat is het voordeel van deze techniek en bovendien zal de patroon automatisch de juiste druk en verzadigingsgraad aannemen. Bij het vullen met een gaatje boven het inktcompartimentsysteem moet je oppassen: als je het gaatje niet goed afsluit, dan zal de patroon gewoon leeglopen en een geweldige troep geven en bovendien raakt de spons oververzadigd, waardoor je vreemd genoeg soms strepen krijgt in je afdrukken. Dit verdwijnt pas als de patroon al die overtollige inkt verloren heeft door uit te druppelen, net zo lang dat de inkt zich optimaal verdeeld heeft in het sponscompartiment. Daarom is de duitse Durchstichmethode de beste methode met de minste problemen, vooropgesteld dat je het juist doet en vooral NIET teveel inkt erin spuit. De inkt moet passief de sponskamer indringen zonder te forceren.

Goede inktsoorten zijn o.a. van OCP en Octopus (Duits):

Alle kleuren beschikbaar: pigmentzwart, fotozwart, grijs, cyaan, magenta en geel. (250 ml voor € 11,42 voor de kleurstofversies en € 18,66 voor pigmentzwart

resetter: http://www.octopus-office.de/shop/l/...i-525-cli-526/

(met batterij slechts € 15,95

Verzendkosten maar € 7,95 naar België
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Ik heb een set van 6 lege cartridges + inkt gekocht bij hun voor een canon pixma MG7150 en tot nu toe zeer tevreden. Gebruik het wel niet professioneel.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          KHL had vroeger een blauwe resetter, zoals u beschrijft, maar die staat niet meer online.
                          En euh, met zwart patroon bedoel ik een patroon in zwarte plastiek waardoor je de inhoud niet kan zien.
                          Als die leeg is kan je een zekere hoeveelheid inspuiten, maar of die dan vol is blijft het raden natuurlijk.
                          Waar kocht u die resetter?
                          Sorry voor het misverstand.

Om te weten hoeveel inkt erbij moet weeg ik het patroon (dat ben ik gewoon van de PGI-9 voor de PRO-9500, ik heb daarvoor een klein digitaal balansje van 100g, ong €10).
                          Een vol weegt iets meer dan 20g, dus als het lege 12g weegt (ongeveer het gewicht wanneer Canon vindt dat je een nieuw moet kopen) zuig ik 8ml inkt op.

Om te weten of je in de kamer zit moet je een naald van minstens 45mm (bij mij is de metalen naald 48mm lang) helemaal in het geboorde gaatje steken.
                          Aan de bovenkant van de sponskamer bij de beluchtingsopening hebben de Canon patronen nog wel een venstertje, zodat je ziet wanneer ze vol is.
                          Als je op dat moment het patroon met de uitlaatopening naar boven houdt zie je wanneer de spons verzadigd is (als je gewogen hebt zal je zien dat dat perfect uitkomt).

Ik kocht mijn resetter (de echte rode Redsetter) samen met de inkt voor € 14,89 bij www.prodinks-tintenshop.de.
                          Die rekent wel € 9,50 verzending naar Belgie.
                          Zijn inkt is goedkoper per 100ml, bij Octopus Office moet je minstens 250 of 500ml kopen om een goede prijs te hebben.

PS: met de kleurstof (dye) inkt van Prodinks heb ik nog geen probleem gehad, maar van zijn pigmentinkt voor PGI-9 zou ik afblijven.
                          Last edited by palombian; 14 december 2014, 18:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                            Ik heb een set van 6 lege cartridges + inkt gekocht bij hun voor een canon pixma MG7150 en tot nu toe zeer tevreden. Gebruik het wel niet professioneel.
                            Deze printer gebruikt de 550/551 patronen (opvolgers van de 525/526) en deze kunnen tot nu toe niet gereset worden.
                            Ook kan de chip niet meer eenvoudig worden uitgewisseld voor een autoreset chip.
                            Je hebt dus geen andere keuze dan met hervulbare patronen te werken, maar volgens jouw ervaring zijn die ondertussen blijkbaar verbeterd.

Om te hervullen moet je een berekend risico nemen, wie op zeker wil spelen koopt inkt van het merk.

Comment

Hoe raar mensen soms zijn hé.
                              Zoals ik al vermelde was KHL via email helemaal niet soepel en bij wijlen wel onbeleefd.
                              Ben vandaag eens tot daar gereden en ........ de vriendelijkheid druipt er niet vanaf maar zonder morren werd alles in orde gebracht.
                              Waarom dan niet via email, vraag ik mij dan af?
                              Waarom eerst zo moeilijk doen en dan alles in een wip geregeld ter plaatse?
                              Zijn ze dan al zo dikwijls in het ootje genomen geweest?
                              Enfin, eind goed al goed al had ik het wel anders gewild dus.
                              BTW, heb terwijl ik daar toch was een setje lege KHL patronen en de nodige KHL inkten voor een Epson XP-215 gekocht.

Comment

En wat was er nu fout met het niet herkennen van sommige carts en het niet kunnen vullen van een cart.

PJW

Comment

Working...
                                X