Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoonmaken ND-filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schoonmaken ND-filter

Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
    Iemand ervaring met vochtige lensdoekjes ?
    Ik heb die ook wel gebruikt, maar een microvezeldoekje met wat isopropanol erop werkt even goed en 't is een pak goedkoper.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Toevallig heb ik hier zo een Branson ultrasoon badje staan, zoals optiekers en goudsmids gebruiken.
      Ik vul dat met de helft isopropanol en de helft regenwater zet dat ding op 50°C en de filter er in,
      paar minuten laten trillen, en dan nog eens hetzelfde met water en één druppel spoelmiddel
      welk je gebruikt in een vaatwas, dan droogblazen met perslucht, en klaar.

Comment

Zo zeg, voor die prijs kan je weer een lens aan je collectie toevoegen.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Toevallig heb ik hier zo een Branson ultrasoon badje staan, zoals optiekers en goudsmids gebruiken.
        Ik vul dat met de helft isopropanol en de helft regenwater zet dat ding op 50°C en de filter er in,
        paar minuten laten trillen, en dan nog eens hetzelfde met water en één druppel spoelmiddel
        welk je gebruikt in een vaatwas, dan droogblazen met perslucht, en klaar.
        http://www.laborama.nl/a-37201419/ul...ranson-2800-e/
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Zo zeg, voor die prijs kan je weer een lens aan je collectie toevoegen.
          Geert zal wel ' intelligenter ' ingekocht hebben dan dat ...

Comment

ND filters worden gemaakt van hars die ze doperen in een of ander vergif.
            Als er een vettige waas uit je ND filter blijft komen dan moet je gewoon doorgaan met het opkuisen ervan.

Isopropanol is te koop bij de apotheek voor 2 euro voor een flesje en HET reinigingsmiddel bij uitstek.
            Maar ik zou eens proberen met ontvetter en gewoon onder de warm waterkraan te houden.
            Nadien goed opdrogen met zachte tissues en finaal er het stof af blazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
              Geert zal wel ' intelligenter ' ingekocht hebben dan dat ...
              Inderdaad, hoe je het weet, ik heb deze splinternieuw in de doos "en gratis" gekregen, toen ze onze firma (Philips) hebben gesloten,

Was een reserve ultrasoon uit het labo, de verantwoordelijke voor de uitverkoop van ons fabriek had mij uitgenodigd, en vroeg wat ik
              eventueel wilde kopen, voor ze alles uit handen zouden geven, toen ik die doos van Branson zag staan, vroeg ik wat hij daarvoor zou vragen,
              die man wist er echt niets van, en dacht dat het een klein frietuurpotje was, "och doe dat maar mee" waren zijn woorden, ik heb hem niet
              tegen gesproken.....

Comment

Bedankt voor alle tips!

Ik heb isopropylalcohol gekocht en mijn filter is weer als nieuw
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Working...
                X