Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterbestendig statief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waterbestendig statief?

Jullie raden me dus meer aan zoiets te kopen:

Btw. Wat de bevestigingsschroef betreft. Waar kan ik de maat van m'n statiefbevestiging van m'n D7000 vinden, deze vind ik niet terug in de handleiding.
    Is deze maat soms universeel?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
      Moet een statief echt duur zijn om goed te zijn?
      En wat bepaalt er nu als een statief wankel is of niet. Het gewicht? Het materiaal? De verbindingen?

@Felix69: Welke manfrotto heb jij?
      @olivetti: welk statief heb jij?

Stevig en geen trilling door wind (geen storm natuurlijk)

Gr, Daniel (felix69)

Comment

http://www.manfrotto.com/055xprob-pro-tripod-black

Stevig en geen trilling door wind (geen storm natuurlijk)
        Heb er al veel over gehoord.
        Lijkt me idd een zeer goed statief maar is toch net wat boven m'n budget. Weet niet als ik dit er door krijg van m'n ouders xD
        Heb hierbij trouwens ook nog geen statiefkop... :/
        Last edited by RuneDg; 5 maart 2014, 19:51.
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Jullie raden me dus meer aan zoiets te kopen:

Btw. Wat de bevestigingsschroef betreft. Waar kan ik de maat van m'n statiefbevestiging van m'n D7000 vinden, deze vind ik niet terug in de handleiding.
          Is deze maat soms universeel?

Die schroef is universeel.
          Ik raad je niets aan. Jij vraagt welk statief ik gebruik en dat is de Benro en die bevalt mij ook nog eens goed. Uiteindelijk moet je zelf beslissen.
          Ga eens naar een winkel, neem je camera mee en vraag of je er een paar statieven mag proberen.
          http://www.smuttynose.nl

Comment

Moet een statief echt duur zijn om goed te zijn?
            En wat bepaalt er nu als een statief wankel is of niet. Het gewicht? Het materiaal? De verbindingen?
            Wat heet duur?

Zowel gewicht, materiaal, verbindingen, doorsnede poten, constructie (zonder middenzuil is een statief heel wat stabieler dan met), etc... bepalen de stabiliteit van een statief.

Lees gewoon de eerste reactie(van LesC) in het groot statieven-statiefkoppentopic . Ik heb een gelijkaardige ervaring met statieven en ik denk dat wij daarin zekere geen unieke gevallen zijn.
            Ik ben zoals LesC begonnen met een vrij goedkoop en licht statief van Hama om een compact op te bevestigen en zelfs dat resulteerde in onscherpe foto's bij lange sluitertijden.
            Daarom raad ik je aan om wat langer door te sparen en een iets duurder, maar toch degelijk statief te kopen. In het hiervoor geciteerde draadje vind je een aantal voorbeelden van Manfrotto, Benro, Sirui die nog aardig betaalbaar zijn en toch heel wat betrouwbaarder zijn dan het statief van Vanguard dat jij vermeldde. Ik begrijp je ongeduld om aan de slag te gaan en ook de financiële beperkingen. Ik vind het ook prijzenswaardig dat je jouw ouders niet onnodig op kosten wil jagen. Reden te meer om geen 70 euro over de balk te gooien of erger geconfronteerd te worden met een statief dat met jouw fotoapparaat erop omkiept.
            Ik denk dat je voor een degelijk statief en een goede en gebruiksvriendelijke kop toch op ongeveer 250 ŕ 300 euro moet rekenen. Dat is inderdaad al een aardige som, maar je bevestigt er toch een combinatie van fotoapparaat met objectief op dat meer dan 1000 euro kost.
            PS Indien je aan lange sluitertijdenfotografie wil doen, voorzie dan ook een afstandsbediening (kost voor de eenvoudige slechts enkele euro's)
            Geniet van foto's maken

Comment

Pro tip: Rij tijdens de periode dat je spaart voor een goed statief bij je lokale boerenbond of supermarkt binnen. Ga daar een grote zak rijst of droge erwten halen. Dat kost iets van een 5 euro en is een ideaal statief.
              Ik heb een goed statief en gebruik nog steeds regelmatig een rijstzak.
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Mijn statief http://www.vandenborre.be/andere-acc...mk393-h-tripod

Deze gebruik ik al enkele jaren en voldoet goed, heeft ook al in het water gestaan en andere dingen (koeien....), doet het nog steeds.

Comment

Bedankt voor de vele reacties!
                  Ik denk dat ik inderdaad nog even doorspaar...

Comment

Btw, iemand een mening over clipsluiting vs schroefsluiting?

Comment

Btw, iemand een mening over clipsluiting vs schroefsluiting?
                      Ik heb al een groot aantal sluitsystemen gebruikt.
                      Mijn Benro heeft een soort schroef- "lock" sluiting. Met een korte draai is het element volledig los en terug vast. Veel handiger en sneller dan de Gitzo die ik hier heb liggen (Een echte jaren 70 Gitzo, lijkt op deze en is loodzwaar) . Met de Gitzo (een gewoon schroefsysteem) ben ik per poot en element een "kwartier" aan het schroeven.

Met clipsluitingen kan je je ook snel opstellen, een clipsluiting is volgens mij wel gevoeliger voor schade en slijtage. Zeker bij de goedkopere, plastieke modellen (heb er al verschillende gebroken.)

Ik zou gewoon zelf eens kijken in de winkel wat jij het handigste vindt.
                      De Benro hierboven kan ik alleen maar aanbevelen!
                      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

De Benro hierboven kan ik alleen maar aanbevelen!
                        Welke statiefkop gebruik je?
                        Of welke betaalbare kan je aanbevelen?

Comment

met klipssluiting heb ik nooit problemen gehad maar ik had wel ooit met mijn monopod, die draaisluiting heeft, dat ik in de serre van de plantentuin plots niets meer los kreeg. Eenmaal buiten was er geen probleem meer. Ik vermoed dat dat te maken had met het feit dat ik de monopod op lengte had vastgezet buiten in de kou en hij is gaan uitzetten in de warme serre zodat hij veel vaster kwam te zitten, eenmaal terug in de koude zal dan alles terug wat gekrompen zijn zodat alles weer werkte zoals het hoort.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Bedankt voor de vele reacties!
                            Ik denk dat ik inderdaad nog even doorspaar...
                            Denk er maar eens goed over na zodat je na enkele maanden geen andere wil kopen wegens te licht, te zwaar, onhandig enz. Neem er dan ook ene met rubber aan twee statiefpoten. in warmer is de hand in de winter en beter om op de schouder te dragen. Bij het dragen zet ik altijd de drie poten een beetje open dat draagt gemakkelijker. Dus zoals je zegt liever nog een beetje doorsparen.

Deze gebruik ik http://webshop.verschoore.nl/statiev...1148_s2_a43432 en ben er best tevreden mee. Er zijn natuurlijk nog betere en dan ook duurder maar deze was voldoende voor het gewicht dat hij moet dragen.

Gr, Daniel.

Comment

Het statief achter de link wordt geleverd met een balhoofd. (een zwaarder type van benro).
                              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Welke link?

Comment

Working...
                                X