Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor voor foto- en video-editing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Monitor voor foto- en video-editing

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
    Yep displayport met quadro mobile met 2GB memory
    Dan kan je waarschijnlijk wel zelfs tot 4K-schermen aansturen .
    Kies gewoon het scherm dat jij denk nodig te hebben.
    Ik dacht dat de 30" wel 1,7 miljard kleuren gaf ipv 1,7 miljoen, dat is voor printen wel een voordeel...
    Last edited by playerofwar; 15 november 2013, 15:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Dan kan je waarschijnlijk wel zelfs tot 4K-schermen aansturen .
      Kies gewoon het scherm dat jij denk nodig te hebben.
      Ik dacht dat de 30" wel 1,7 miljard kleuren gaf ipv 1,7 miljoen, dat is voor printen wel een voordeel...
      De resolutie van de h3014 is het maximum wat de vgakaart aankan.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
        Dat is jouw gedacht, en mijn gedacht vind dat onzin :-)

Een goeie IPS monitor is beter dan een gewone TN monitor...
        Een gecalibreerde IPS monitor is beter dan een IPS monitor...
        Als je zelf print is een wide gamut beter dan een standard gamut...
        ...

Alles helpt.
        Ik begrijp niet waar je het niet mee eens bent, los van het feit dat je misschien een ander merk beter vindt dan een Eizo? Mijn punt was gewoon dat de ganse workflow onder controle moet zijn en alleen dan bereik je een degelijk eindresultaat. Eigenlijk was ik nog één zaak vergeten in de workflow en dat is aangepast omgevingslicht om in stabiele omstandigheden je beeld op scherm en papier te verifiëren. Maar toegegeven: dat laatste is er voor sommigen misschien over ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
          Mijn budget laat dat helaas niet toe. Althans toch niet wanneer ik datzelfde geld zou kunnen spenderen aan een stukje glas.

Zijn er nog zo veel mensen die thuis printen? En meteen daarop volgend, kennen jullie kwaliteitsvolle printservices hier in België.
          Ik ben op zoek naar zoiets als Adoramapix maar dan niet overzees.
          Volgens mij zijn er hier op het forum wel enkele mensen die kwaliteitsvolle afdrukken maken, woon je in de omgeving van Genk, ga dan maar eens in mijn handtekening zoeken.

PJW

PS: ik werk met 2 23" IPS schermen van LG, zeer tevreden van.
          Last edited by pjw; 20 november 2013, 20:55.
          Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
            PS: ik werk met 2 23" IPS schermen van LG, zeer tevreden van.
            Ah, da's goed om weten!
            LG is nog enigszins betaalbaar te noemen.

Die Dell's ultra sharp zijn leuk, maar als een LG hetzelfde kan voor minder, why not.
            't Is niet dat ik dit professioneel doe, dus geen reden om 500 euro of meer in een monitor te steken, ook al zijn die dan beter.
            Alles in perspectief plaatsen.

Comment

Ah, da's goed om weten!

Die Dell's ultra sharp zijn leuk, maar als een LG hetzelfde kan voor minder, why not.
              't Is niet dat ik dit professioneel doe, dus geen reden om 500 euro of meer in een monitor te steken, ook al zijn die dan beter.
              Neem eens een kijkje op monitorstore.be dan kan je vergelijken in prijs en kwaliteit .
              Dell ips ultrasharp schermen zijn zeker niet duur in formaat 23" , ze staan te koop voor 219 euro , Lg monitoren zijn nog iets goedkoper .

Grtz .

Dirk .
              Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Ik heb graag ook de mogelijkheid om het scherm verticaal te draaien, en deze goedkopere Dell monitoren bezitten die eigenschap niet.

Deze wel. En 1920x1200 is ook een vereiste. Daarom lijkt me dat de beste optie.

Comment

Ik heb graag ook de mogelijkheid om het scherm verticaal te draaien, en deze goedkopere Dell monitoren bezitten die eigenschap niet.

Deze wel. En 1920x1200 is ook een vereiste. Daarom lijkt me dat de beste optie.

Klik op "alle afbeeldingen" onder het scherm en je zal zien dat ze wel kantelbaar zijn .

Grtz .

Dirk .
                  Last edited by jendi; 22 november 2013, 18:07.
                  Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Ah, da's goed om weten!

Ik denk dat er hier twee grote verschillen zijn waar niet over geschreven is. Een LG 27" van ongeveer 269 euro kan maar een resolutie aan van 1920x1080. Een LG 27EA83R 27" kost 599 euro en kan een resolutie van 2560x1440 aan. Een DELL 27" Ultrasharp heeft ook een resolutie van 2560x1440 en kost dan ook 599 euro. Heb hier nog een Samsung S27C350H 27" staan 296 euro en een resolutie van 1920x1080 naast me nieuwe DELL 27" met de resolutie van 2560x1440 en je mag zeker zijn dat het een groot verschil is beeldscherpte en kleur als het om het bewerken van foto's gaat. Eerlijk wil ik toegeven dat wanneer ik de Samsung kocht ook geen rekening heb gehouden met de resolutie. Mijn HP 23" is beter van beeld met een resolutie van 1920x1080 dan de 27" van Samsung met de zelfde resolutie. De Samsung was dus eigenlijk een miskoop.
                    Het prijsverschil van 269 euro naar 599 euro tussen een scherm van 27" moet toch wel ergens in zitten. En nu met een Displayport op een Dell en de grafische kaart is het nog leuker werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jendi Bekijk bericht
                      http://www.monitorstore.be/product/1...p-u2312hm.html
                      Klik op "alle afbeeldingen" onder het scherm en je zal zien dat ze wel kantelbaar zijn .

Grtz .

Dirk .
                      Ja inderdaad, ik bleef zelf maar bij 24" kijken, vandaar de verwarring.
                      Blijft dus in the running

En Felix69, da's waar. Ik denk dat ik bij een 24" 1920x1200 ga blijven. Want als ik naar 27" ga, moet de resolutie ook meegroeien, anders is het qua kwaliteit niet echt beter. En dan kijken we inderdaad al naar rond de 500 euro. Ik heb ook geen plaats om zo'n groot scherm te zetten, en ik zit niet echt ver van m'n scherm dus ja.

Iemand ervaring met tweedehands een monitor kopen? Garantie met het oog op dode/hot pixels vind ik wel belangrijk. Of zijn de huidige schermen niet meer zo gevoelig voor deze problemen?

Comment

Working...
                      X