Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson of Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Epson of Canon

    Bij Grobet in Antwerpen staat hij aan dezelfde prijs.


    In de start cart's van de 4900 zit maar 80 ml ( toen ik hem kocht )

    Maar als je een BTW-nummer hebt, ga eens in de groothandel kijken.


    PJW
    Last edited by pjw; 25 oktober 2013, 16:13.
    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

    Comment


    • #32
      Re: Epson of Canon

      van konijnenberg heb ik een mailtje gekregen dat de cardridges vol zijn;

      Comment


      • #33
        Re: Epson of Canon



        Volgens epson 80 ml, een cart waar maar 80 ml ingaat is vol met 80 ml.

        PJW
        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

        Comment


        • #34
          Re: Epson of Canon

          Voordeel van de 3880 is dat je nog een 10 x 15 printje kunt maken. Dat kan bij de4900 niet. Als je weinig print is de 3880 voordeliger, ook wat de inktprijs betreft. De 3880 heeft geen last van verstopte spuitkanaaltjes, ook al staat hij een maand stil. De 4900 zou er meer last va hebben. Ik heb een 3800 en een 4800. De 3800 eveneens geen last van verstoppingen, de 4800 ook niet maar dat ding kost een fortuin aan inkt die hij in de maintenacecartridge spuwt. Iederee week zo een 15ml. Ik vermoed dat het bij de 4900 hetzelfde verhaal zal zijn. Anderzijds, de 38x0 is een zeer goede printer maar in vergelijking met de 4800/4900 is het speelgoed......... veel lichter gebouwd.

          Comment


          • #35
            Re: Epson of Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            Voordeel van de 3880 is dat je nog een 10 x 15 printje kunt maken. Dat kan bij de4900 niet. Als je weinig print is de 3880 voordeliger, ook wat de inktprijs betreft. De 3880 heeft geen last van verstopte spuitkanaaltjes, ook al staat hij een maand stil. De 4900 zou er meer last va hebben. Ik heb een 3800 en een 4800. De 3800 eveneens geen last van verstoppingen, de 4800 ook niet maar dat ding kost een fortuin aan inkt die hij in de maintenacecartridge spuwt. Iederee week zo een 15ml. Ik vermoed dat het bij de 4900 hetzelfde verhaal zal zijn. Anderzijds, de 38x0 is een zeer goede printer maar in vergelijking met de 4800/4900 is het speelgoed......... veel lichter gebouwd.
            Ik print regelmatig 10 x 15 met mijn 4900, maar dan 9 stuks op een A3+ vel, of van de rol, 17", dan kan het in een veelvoud van 4.
            Het kleinste vel dat je normaal in een 4900 kan steken is een A4, met de 38** kan je kleiner.

            En die 15 ml elke week, tja dat is de automatische cleaning.......... maar je kan dat uitschakelen, bij mijn 4900 staat dat uit en ik doe telkens een spuitgaatjes-controle, en bij een verstopping een reiniging van die verstopte kleur ( samen met een tweede kleur ), voordat ik een serie foto's print.

            PJW
            Last edited by pjw; 30 oktober 2013, 22:19.
            Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

            Comment


            • #36
              Re: Epson of Canon

              het zou echt wel zijn om veel foto's te printen. Voor de communie alleen al zit ik toch gemakkelijk aan 2500 fotokaarten. ( 10x 20 of 13x13)
              Het is de bedoeling om deze te schikken op zeker A3 formaat en dan zelf te snijden.
              Vanaf januari begin ik ook met geboortekaartjes. dit zal in het begin nog niet zo veel zijn, maar ik hoop dat het na een jaartje vlot gaat lopen.
              ook de eindejaarskaartjes met foto's gaan vlot de deur uit. Alleen juli, augustus en september is het altijd minder druk. dus alleen die maanden zal de printer wat meer stil staan.
              Nu moest ik telkens wachten op de foto's voor de communie, met soms een verloren zending tot gevolg, via de post. De firma stuurde dan wel kosteloos nieuwe op, maar dan moest ik eerst nog eens een weekje afwachten.
              Dit voorjaar is het heel lang slecht weer geweest en ben ik veel later de foto's gaan nemen, met tot gevolg , voor mij, een stress situatie of alles wel op tijd werd geleverd. En dan moest alles nog afgewerkt worden.
              Dus ik denk dat ik naderhand voordeliger ben met de 4900, omdat de kost per print wel heel wat minder is.

              Comment


              • #37
                Re: Epson of Canon

                Het is de epson 4900 geworden, na lang twijfelen en vergelijken. Eind volgende week komen ze hem installeren.
                Zal binnen een maand nog wel iets laten weten of ik content ben.

                Comment


                • #38
                  Re: Epson of Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
                  Ik print regelmatig 10 x 15 met mijn 4900, maar dan 9 stuks op een A3+ vel, of van de rol, 17", dan kan het in een veelvoud van 4.
                  Het kleinste vel dat je normaal in een 4900 kan steken is een A4, met de 38** kan je kleiner.

                  En die 15 ml elke week, tja dat is de automatische cleaning.......... maar je kan dat uitschakelen, bij mijn 4900 staat dat uit en ik doe telkens een spuitgaatjes-controle, en bij een verstopping een reiniging van die verstopte kleur ( samen met een tweede kleur ), voordat ik een serie foto's print.

                  PJW


                  Ik heb al overal gezocht om die cleaning uit te schakelen maar tevergeefs. Als het toestel blijft opstaan en je doet na een week een nozzlecheck begint hij te reinigen. Zet ik het toestel volledig af en na een week terug op, dan vraagt hij om te reinigen. Dit kan je negeren, maar bij de eerste nozzlecheck of poging om te printen gaat hij een reiniging doen. Misschien is er een mogelijkheid om het uit te schakelen maar ik vind ze niet. Het is een 4800.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Epson of Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                    Ik heb al overal gezocht om die cleaning uit te schakelen maar tevergeefs. Als het toestel blijft opstaan en je doet na een week een nozzlecheck begint hij te reinigen. Zet ik het toestel volledig af en na een week terug op, dan vraagt hij om te reinigen. Dit kan je negeren, maar bij de eerste nozzlecheck of poging om te printen gaat hij een reiniging doen. Misschien is er een mogelijkheid om het uit te schakelen maar ik vind ze niet. Het is een 4800.
                    ftp://download.epson-europe.com/pub/...son23404eu.pdf

                    Hierboven kan je de handleiding van de 4800 vinden.
                    Hieronder is volgens mij de pagina waar je het kan vinden.



                    PJW
                    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Epson of Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
                      ftp://download.epson-europe.com/pub/...son23404eu.pdf

                      Hierboven kan je de handleiding van de 4800 vinden.
                      Hieronder is volgens mij de pagina waar je het kan vinden.



                      PJW

                      Ik heb dit al uitgeschakeld. De printer reinigt niet voor elke printjob maar voor de eerste print na bvb een week.

                      Ik krijg deze cleaning niet uitgeschakeld. Enige remedie is de printer afzetten als ik hem meer dan een week niet gebruik en dan terug opzetten de dag dat ik hem nodig heb. Maar dan doet hij een reiniging voor de eerste print.

                      Toch bedankt voor de info.

                      Comment

                      Working...
                      X