Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer heeft een flitser nut?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wanneer heeft een flitser nut?

Ik heb nooit interesse gehad in flitsers tot ik een goede speedlite begon te gebruiken. Ik wil nooit meer terug naar lens wijd open, iso op max en sluitertijd net te lang.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik gebruik mijn flits vaak als tegenstander van de zon en bijna nooit in het donker en dan nog alleen als echt donker is.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Goed antwoord, maar wat antwoord je op deze vraag: "In hoeverre heb ik een flits nodig in samenwerking met een (flinke) tele?"
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Goed antwoord, maar wat antwoord je op deze vraag: "In hoeverre heb ik een flits nodig in samenwerking met een (flinke) tele?"
          Ik...niet want met de tele zit ik toch altijd in daglicht..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Dan heb je zo'n flitsbundelbundelaar nodig. Ik heb die dingen weleens op foto's gezien van natuur fotografen met iets van 600 of 800mm erop. Je moet dan de flitshoek bindelen tot iets dat ongeveer gelijk is aan de beeldhoek van de lens.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Is het al niet genoeg dat ze ONS flitsen, nu gaan ze de dieren nog flitsen.......

Ok, alle gekheid op een stokje.... Fltsen in de natuur met een tele, ik dacht dat je als natuurfotograaf zo onopvallend mogelijk moest zijn, dieren, vogels zijn bij de minste onraad weg....dus flitsen is 1 foto en dan gedaan.

Wat een flits in de algemene fotografie betreft, daar kan ik niet zonder. Ik gebruik zeer veel een flits of meerdere. Om schaduwen weg te werken, in te flitsen.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                Is het al niet genoeg dat ze ONS flitsen, nu gaan ze de dieren nog flitsen.......

Ok, alle gekheid op een stokje.... Fltsen in de natuur met een tele, ik dacht dat je als natuurfotograaf zo onopvallend mogelijk moest zijn, dieren, vogels zijn bij de minste onraad weg....dus flitsen is 1 foto en dan gedaan.

Wat een flits in de algemene fotografie betreft, daar kan ik niet zonder. Ik gebruik zeer veel een flits of meerdere. Om schaduwen weg te werken, in te flitsen.......
                Het onweert nooit in de natuur?

Comment

Working...
                X