Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke filter?

    Hallo allemaal,

    Ik heb beslist om mij de Sigma 50-150 2.8 aan te kopen.
    Ik zou er graag een filter (77mm) op plaatsen om in de eerste plaats krassen op het glas te voorkomen.
    Kan iemand mij adviseren welke filters aan te raden zijn, en welke ik zeker moet vermijden?

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 550D
    Facebook

  • #2
    Re: Welke filter?

    Als goed is zit er een zonnekap bij die al voor nodige bescherming zorgt.

    Als je motorcross of dergelijke gaat fotograferen waar zand stenen etc opspat. Dan zou ik een bescherm filter eventueel overwegen. Anders enkel de zonnekap en beetje beheerst met je spullen omgaan.

    Zelf gebruik ik op geen enkel objectief een bescherm filter wel een zonnekap. Tevens alles zo verzekerd mocht er wat mee gebeuren dat het gerepareerd wordt.

    Er is trouwens over dit onderwerp al erg veel geschreven

    Comment


    • #3
      Re: Welke filter?

      Bedankt voor de tip!
      En nu maar lezen op BD
      Canon EOS 550D
      Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Welke filter?

        ik gebruik UV filters op mijn objectieven ter voorkoming van krassen of andere beschadiging
        beter een nieuwe filter dan een nieuwe lens (zeker als je zonder verzekering op je toestel werk)
        gaat over Hoya HMC C-Serie, kost je zo'n €30,95 voor een 77mm waar ik mijn materiaal aankoop
        Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
        Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

        Comment

        Working...
        X