Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijsverloop filter op canon 10-22

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Grijsverloop filter op canon 10-22

Hallo iedereen
    Vraag zal wel meerdere malen gesteld zijn.
    Ik had graag een grijsverloop filter systeem.
    Maar welk en waar kopen?
    Groeten

Re: Grijsverloop filter op canon 10-22

Wat is je budget?

Cokin is de goedkopere variant. Lee filters zijn een stuk duurder.
    Grijsverloop filters zijn in verschillende gradaties te koop. Bijvoorbeeld 1 2 3 en 4 stops en dan heb je nog de harde en zachte variant.

Advies lees dit eens door
    Grijsverloopfilters worden veel gebruikt voor landschapsfotografie waar het belangrijk is dat het zowel in lichte delen als donkere delen genoeg detail zichtbaar is. Door een grijsverloopfilter te plaatsen is het niet meer nodig een compromis te vinden tussen uitgebeten luchten en zwarte schaduwen.

Hoe sterk moet het filter zijn waarmee je fotografeert, hoe deze het beste te plaatsen, hoe om te gaan met verticale elementen, etc. In dit artikel probeer ik op deze vragen antwoord te geven.

En toch het advies de zoek functie te gebruik. Je vraag is reeds meerderemalen beantwoord in andere topics

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
      Wat is je budget?

Cokin is de goedkopere variant. Lee filters zijn een stuk duurder.
      Grijsverloop filters zijn in verschillende gradaties te koop. Bijvoorbeeld 1 2 3 en 4 stops en dan heb je nog de harde en zachte variant.

Advies lees dit eens door
      Grijsverloopfilters worden veel gebruikt voor landschapsfotografie waar het belangrijk is dat het zowel in lichte delen als donkere delen genoeg detail zichtbaar is. Door een grijsverloopfilter te plaatsen is het niet meer nodig een compromis te vinden tussen uitgebeten luchten en zwarte schaduwen.

Hoe sterk moet het filter zijn waarmee je fotografeert, hoe deze het beste te plaatsen, hoe om te gaan met verticale elementen, etc. In dit artikel probeer ik op deze vragen antwoord te geven.

En toch het advies de zoek functie te gebruik. Je vraag is reeds meerderemalen beantwoord in andere topics
      Voor een 10-22 zal je een hele grote houder nog hebben, ik ben nooit verder gekomen dan filter er aan een hoekje voor te houden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt voor de reactie. De links had ik al is door gelezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Voor een 10-22 zal je een hele grote houder nog hebben, ik ben nooit verder gekomen dan filter er aan een hoekje voor te houden.
          Met een Lee foundation filter houder + een wide angel adaptering 77mm zou dit geen probleem moeten zijn. Dit is ieder geval geen probleem met de 16-35 II op Full Frame. (hier heb je een wide angel adapter ring 82mm voor nodig)
          Vingettering zou minimaal tot niet aanwezig zijn bij gebruik van 2 slots filter houder. Bij gebruik van een Lee CPL 105 filter wordt het een ander verhaal.

Hier paar quick and dirty test foto's met de Canon 5D III en 16-35 II en 24-70 II. Met een 2 slots filter houder en met een 1 slots filter houder + CPL 105.

Comment

Dus een wide angelhouder en een 77mm wide angel adapter ring.
            Waar kan ik dit kopen zonder weken te wachten

Comment

Heb die van mij hier besteld :
              LEE Filters, Zeiss lenses, Voigtlander camera bodies, studio equipment, lighting and studio accessories suppliers with expert UK support.

goede prijzen, veel artikels op stock
              Marnix Detollenaere
              web : www.photo-impress.be - www.f-art.be

Comment

Meeste koop ik hier. En volgende dag in huis.

Lee foundation holder kit + wide angel adapter ring 77mm

Comment

Graag zou ik me ook enkele grijsverloop of ND filters willen aanschaffen.
                  Ik denk voor de 84.5mm filters te gaan, volgens bronnen op internet zijn deze prijs/kwaliteit zeer degelijk.
                  Enkele vragen die ik me nog stel zijn:
                  - Welke maat van filters?
                  - Grijsverloop of ND
                  - Hard of Soft Edge filters?

Ik fotografeer een beetje vanalles, dus ik weet niet goed welke keuze te maken.
                  Een beetje hulp zou welkom zijn.

Alvast bedankt :-)

Comment

Working...
                  X