Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio achtergrond : Vinyl, papier of doek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: studio achtergrond : Vinyl, papier of doek

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
    Die vinyl is prima, maar heel moeilijk wit te houden.
    Ik heb er al met van alles opgezeten om hem te reinigen en krijg hem niet meer proper.
    Als je zelden het model ten voeten uit gaat fotograferen MOET je kiezen voor die vinyl
    Wil je er ook de voetjes op zetten van het model, ga dan maar voor papier.
    Hoezo moeilijk wit te houden? Verkleurt de vinyl? Wordt het soms gelig? Of door de vieze vlekken die er op komen dat je het er niet goed af krijgt?
    Grijzig?
    Ik wil er toch van wel uit kunnen gaan dat ik een model in zijn geheel er op neem. Ook zittend, kleine kinderen etc.
    En na iedere shoot je papier afknippen vind ik toch ook erg prijzig worden.

Comment

Witte muur is toch ook mooie optie?
      Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
        Witte muur is toch ook mooie optie?
        en wat met je vloer? en de overgang?
        daar zit voor velen de kwestie ook.
        en als je met klanten werkt, willen die ook een egaliteit veelal in hun beeld dus een witte muur & laminaat vloer, is dan mogelijks voor hen wel uit den boze.
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
          en wat met je vloer? en de overgang?
          daar zit voor velen de kwestie ook.
          en als je met klanten werkt, willen die ook een egaliteit veelal in hun beeld dus een witte muur & laminaat vloer, is dan mogelijks voor hen wel uit den boze.
          Ik ken superfotograaf en die werkt met witte muur en houten vloer en is fantastisch gewoon
          Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
            Ik ken superfotograaf en die werkt met witte muur en houten vloer en is fantastisch gewoon
            superfotograaf? dus er is maar 1 goede voor jou? of mss dan eerder 2 jezelf meegerekend

en de combinatie is ook een kwestie van smaak he, dat is ook wel een belangrijk gegeven dat je niet mag vergeten
            de ene heeft graag een combinatie van witte background met houten vloer, de andere niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anneke1812 Bekijk bericht
              Hoezo moeilijk wit te houden? Verkleurt de vinyl? Wordt het soms gelig? Of door de vieze vlekken die er op komen dat je het er niet goed af krijgt?
              Grijzig?
              Ik wil er toch van wel uit kunnen gaan dat ik een model in zijn geheel er op neem. Ook zittend, kleine kinderen etc.
              En na iedere shoot je papier afknippen vind ik toch ook erg prijzig worden.
              Bij mijn vinyl zijn het voornamelijk strepen en vlekken van schoenen die na een drie- / viertal jaren niet meer te verwijderen zijn. Hoewel de vlekken softwarematig nog wel te verwijderen zijn, is de achtergrond aan vervanging toe. Ben nog aan het overwegen of ik opnieuw voor vinyl zal kiezen: 1 rol vinyl kost nagenoeg evenveel als 4 papieren rollen...
              EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alfa147fun Bekijk bericht
                Ben nog aan het overwegen of ik opnieuw voor vinyl zal kiezen: 1 rol vinyl kost nagenoeg evenveel als 4 papieren rollen...
                en hoeveel rollen papier zou je tot op heden verbruikt hebben in plaats van je ene rol vinyl tot op heden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                  en hoeveel rollen papier zou je tot op heden verbruikt hebben in plaats van je ene rol vinyl tot op heden?
                  Goede opmerking!
                  Ik denk dat ik mijn vinyl iets langer kan gebruiken dat vier papieren rollen...

Een ander groot voordeel van vinyl: (kleine) kinderen lopen tijdens een fotosessie "per ongeluk" wel eens tegen de achterwand aan. De kans is zeer groot dat papier dan gelijk zou scheuren. Bij mijn vinyl is dat nimmer voorgekomen.
                  EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

Comment

merci

een perfecte oplossing bestaat hoegenaamd gewoonweg niet, omdat iedereen ook zijn voorkeuren heeft

Comment

Working...
                    X