Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlanglijstje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verlanglijstje

Maar bet werkt dat is wat telt.
    Je hoeft maar 3 je lens binnen te brengen en je heb het bedrag ook uitgegeven.

Vriendelijk groet ,
    Jessey

Comment

Een beetje handigheid is wel vereist om je sensor te cleanen met nat.
      'T is echter na een Artic buttrefly actie die meermaals uitgevoerd is soms de enige manier om sommige vlekjes weg te werken.
      Ik heb beide en 't werkt perfect. ik heb na een her berubbering van een deel van mijn D700, binnen garantie, een keer een cleaning bijgekregen. Gevolg was dat ik meer stofjes had na de cleaning dan er voor.
      dus ja wat mij betreft wat je zelf kan kan een ander niet beter.
      Maar zoals gezegd met een beetje hadingheid en wat oefening kan een mens meer dan dat hij denkt.
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Het is gewoon de eerste angst overwinnen. Naderhand denk je was dit alles

Vriendelijk groet ,
        Jessey

Comment

Ik heb onlangs de 70-300mm lens van mijn lijstje kunnen schrappen. Het die van Tamron geworden (met VC en een UV filter ter bescherming)

Ik verwacht binnenkort een Lowepro slingshot 202 AW aan te schaffen om mijn spullen in op te bergen en mee te nemen op foto uitstapjes.
          Website: cameraobschuura.nl
          Twitter: @CameraObSchuura
          FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Ik vind een extra accu altijd handig. Als je een daguitstap doet waar je heel veel shots maakt (en tussendoor de camera niet steeds aflegt), vind ik een extra accu toch een goede veiligheid.
            Volgens mij niets meer frustrerend als je plots je uitstapje moet onderbreken voor een lege accu. Is één van de eerste dingen die ik me extra aangeschaft heb, samen met een tas natuurlijk.
            Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
            Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

Comment

Deowepro 202 AW heb ik ook kunnen aanschaffen. Weer iets om van mm lijstje te schrappen. Ik heb overwogen om ook een setje extinsion ringen aan te schaffen maar die moet nog knar even wachten. Ik wil eerst een extra accu. Ik heb diverse niet orginele gezien voor 20 to 30 euro. De orginele is dubbel zo duur. Ik heb er ook 1 gezien met 2500Mah ipv 1900. Wat adviseren jullie?

Comment

Tja, ondanks de hogere prijs gaat er niets boven een originele Nikon accu denk ik
                heb er zelf ook eentje in reserve en ik koop liever een duurdere Nikon accu waarvan ik weet dat hij betrouwbaar is dan een accu die ik niet zo goed ken
                waarschijnlijk zijn er anderen die goede ervaringen hebben met non-originele accu's, maar ik hou het ondanks de meerprijs toch bij Nikon zelf
                Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

Comment

Misschien een batterygrip aanschaffen.
                  En een extra accu

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Ik weet niet of het altijd meer moet worden. Meer van dit, meer van dat.
                    Nog niet zo lang geleden heb ik een hoop spullen van de hand gedaan en
                    nu hou ik nog een kleine camera met één lensje over. Maar tevens veel
                    plezier aan mijn nieuwe, lichte hobby zonder al te veel gedoe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                      Zoals waarschijnlijk iedereen, heb ik ook wel wensen.
                      Sinds kort ben ik in het bezit van een Nikon D7000 met een 18-105 kitlens. Die kan en moet nog worden uitgebreid. Maar het geld groeit mij nog niet op de rug. Ik ben wel een voorstander van om goede degelijke spullen aan te schaffen. Liever wat langer sparen voor iets goeds als "rommel" kopen.
                      Nu heb ik al wel een klein verlanglijstje gemaakt.. De vraag aan jullie is welke volgorde kan ik hebt beste aanhouden? En wat ontbreekt er nog aan.
                      1. Fototas
                      2. ND filter 67mm
                      3. UV filter 67mm
                      4. 70-300 zoom lens + UV filter
                      5. macrolens
                      6. Accu EN-EL15
                      7. Afstandsbediening
                      8. pinhole bodydop

Mijn interesses gaan voornamelijk uit naar auto/motorsport en natuur fotografie (= landschappen) (Ik ben te ongeduldig om op dat bewuste vogeltje oid te wachten)

Al vast bedankt voor jullie inbreng.
                      Waarom bepaal je de prioriteit niet zelf nagelang de behoefte. Als je niet weet wat je nodig hebt dan mis je volgens mij ook niks toch ?. Ik zou pas spullen gaan aanschaffen als je het echt nodig hebt of iets mist....

Bijvoorbeeld een UV filter hier zie ik persoonlijk weinig tot geen toegevoegde waarde in, kan maar zo zijn dat een ander zegt die is onmisbaar. Persoonlijk heb ik de UV filters weggelaten en heb ik de spullen goed verzekerd. UV voegde voor mij niks toe. Zie het niet zitten om extra glas toe te voegen die niks toevoegt (voormij) Vorig jaar in Japan objectief een behoorlijk val gemaakt en UV filter had in deze niks uitgehaald :P http://www.flickr.com/photos/superdaantje/7602051834/

Tas en extra batterij kan handig zijn, maar of het noodzaak is. Tja kun je alleen zelf bepalen

Het is wat mij betreft niet belangrijk wat je bezit. Belangrijk voor je zelf moet zijn ga ik het ook gebruiken en voegt het ook iets toe.
                      Last edited by Apple; 21 mei 2013, 08:24.

Comment

Uv glas is vooral bescherming va n he5 objectief. En het is goedkoper om re vervangen.

Comment

Je wil iets kopen, maar je weet niet wat je nodig hebt.
                          Volgens mij kan je beter pas materiaal bijkopen op het ogenblik dat je merkt dat je iets specifiek nodig hebt (bijvoorbeeld een andere lens omdat de lenzen die je nu hebt niet lichtsterk genoeg zijn, of niet genoeg breedhoek of tele hebben...).
                          Een uv-fliter is geen noodzaak, als je een filter wil om het frontelement te beschermen, dan koop je een beschermfilter (als het goed is, dan zit daar een antireflectiecoating op om extra flarevorming zoveel mogelijk tegen te gaan).
                          Een reserve accu is wel aan te raden omdat je anders soms op de meest spannende momenten zonder stroom valt.
                          Heb je een tweede accu bij, dan heb je die zelden nodig, heb je die niet bij, dan zal je zien dat de accu in de camera net leeg is op het verkeerde moment...
                          Een grip koop je eigenlijk niet voor de extra accu die je er in kan steken, die koop je omdat dat handiger is voor portretfotografie (de ontspanknop van de grip zit dan op de juiste plaats als je de camera 90° draait).
                          Met de meeste DSLR's kan je zonder problemen 1000 foto's maken met één acculading, en je mag een lithium-ion accu bijladen, daardoor kan je altijd met een volle accu aan de volgende fotoshoot beginnen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                            Uv glas is vooral bescherming va n he5 objectief. En het is goedkoper om re vervangen.

Mechanische bescherming was / is ook de hoofdzaak dat ik er een uv filter voor heb. Op mijn Tamron heb ik een platglas filter. Deze heeft als enig doel en nut de mechanische bescherming. Met mechanisch bedoel ik krassen en stoten van de front lens.

Comment

Het gebruik van beschermfilters is en blijft een discussie. Je gebruikt het of je gebruikt het niet. Ik zie het nut er niet van in. Zelfs niet op objectieven als de Canon 24-70 II en 70-200 II.

Voor mij persoonlijk is een zonnekap voldoende en een verzekering op de apparatuur. Ik heb aantal UV en beschermfilters mogen testen en had bij alle filters wel problemen bij het fotograferen in de avond. Overdag was het pixel peepen.

Wil men perse een beschermfilter wie zijn wij of wie ben ik om te zeggen dat het onverstandig is (visa versa) ;-)

Comment

Ga ik naar het veldrijden (modder) of naar zee (zout), dan staat er een filter op mijn lens. Als er een spat of aanslag op is kan ik deze voldoende proper krijgen met wat gezever en een microvezeldoekje. Een filter is vlak en je loopt ook geen risico om vuil in de dichting tussen lens en huis te wrijven. Thuis reinig ik de filter dan volledig.
                                Ga ik naar een airshow of op wandel bij zonnig weer, dan staat er hetzij geen filter op, hetzij een polarisatiefilter. Licht stof verwijder ik dan met een borstelje en/of lenspen.
                                Voor mijn macrolens heb ik geen filter.
                                Voor ik de lens laat vallen haal ik er eerst de filter af, dan is tenmiste deze al niet stuk M.a.w ik gebruik ter bescherming tegen het vallen, maar vooral tegen het ergens tegenaan botsen, de zonnekap en niet een filter.

Voor het reinigen van de sensor heb destijds deze link op ons eigen forum gevonden. Sindsdien al meermaals succesvol toegepast (pincet, penseel en stukje scotch magic tape)
                                Last edited by cojon; 22 mei 2013, 00:48.
                                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
                                X