Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlanglijstje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verlanglijstje

Zoals waarschijnlijk iedereen, heb ik ook wel wensen.
    Sinds kort ben ik in het bezit van een Nikon D7000 met een 18-105 kitlens. Die kan en moet nog worden uitgebreid. Maar het geld groeit mij nog niet op de rug. Ik ben wel een voorstander van om goede degelijke spullen aan te schaffen. Liever wat langer sparen voor iets goeds als "rommel" kopen.
    Nu heb ik al wel een klein verlanglijstje gemaakt.. De vraag aan jullie is welke volgorde kan ik hebt beste aanhouden? En wat ontbreekt er nog aan.
    1. Fototas
    2. ND filter 67mm
    3. UV filter 67mm
    4. 70-300 zoom lens + UV filter
    5. macrolens
    6. Accu EN-EL15
    7. Afstandsbediening
    8. pinhole bodydop

Mijn interesses gaan voornamelijk uit naar auto/motorsport en natuur fotografie (= landschappen) (Ik ben te ongeduldig om op dat bewuste vogeltje oid te wachten)

Al vast bedankt voor jullie inbreng.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

Re: verlanglijstje

punt 3 en 4.2 kunnen van de lijst af en 8 kun je zelf maken van je bestaande bodydop en tape als sluiter.(even googlen) als je geen statief hebt, kun je ook 7 verwijderen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De UV-filters zou ik kunnen toepassen als lensbeschermer bij bv motorcross, als dat je favoriete onderwerp is.
      Ik zou toevoegen:
      - een statief ivm je ND filter en zoomlens.
      - schoonmaakspulletjes zoals een blaaspeer, lensdoekje, flesje alcohol
      - zonnekap, voor zover niet meegeleverd met je lenzen.

Volgorde is wat lastig. Sommige spulletjes zijn niet duur, of hebben goede alternatieven, zoals occasion, of een verloopring, waarmee je één filtermaat op meerdere lenzen kunt toepassen. Het is ook wat het op dat moment beschikbare budget is.

Groet Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
        De UV-filters zou ik kunnen toepassen als lensbeschermer bij bv motorcross, als dat je favoriete onderwerp is.
        Ik zou toevoegen:
        - een statief ivm je ND filter en zoomlens.
        - schoonmaakspulletjes zoals een blaaspeer, lensdoekje, flesje alcohol
        - zonnekap, voor zover niet meegeleverd met je lenzen.

Volgorde is wat lastig. Sommige spulletjes zijn niet duur, of hebben goede alternatieven, zoals occasion, of een verloopring, waarmee je één filtermaat op meerdere lenzen kunt toepassen. Het is ook wat het op dat moment beschikbare budget is.

Groet Hans.
        Ik ben al in het bezit van een statief. De schoonmaak spullen is idd nog een goede. Die moet maar hoog op het lijstje want ik heb vlekken op sensor. De uv filters dienen voornamelijk als bescherming van de lens. Zonnekap heb ik al wel op de 18-105. Punt om in de gaten te houden.

Nog meer tips?

Comment

Ik heb net een nieuwe lens gekocht en een UV filter werd me afgeraden omdat dat schijnbaar steeds meer door het objectief wordt overgenomen.
          Natuurlijk is een filter wel nodig om je lens te beschermen tegen stoten en vuil. Ik begreep dat hiervoor een beschermingsfilter is gekomen wat veel meer licht door laat (door 97% glas oid) dan een UV filter. Een UV filter zou een gele gloed op je foto kunnen achterlaten.
          Het is wel vrij nieuw dus misschien hangt het er dan ook van af hoe oud je lens is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anneke1812 Bekijk bericht
            Ik heb net een nieuwe lens gekocht en een UV filter werd me afgeraden omdat dat schijnbaar steeds meer door het objectief wordt overgenomen.
            Natuurlijk is een filter wel nodig om je lens te beschermen tegen stoten en vuil. Ik begreep dat hiervoor een beschermingsfilter is gekomen wat veel meer licht door laat (door 97% glas oid) dan een UV filter. Een UV filter zou een gele gloed op je foto kunnen achterlaten.
            Het is wel vrij nieuw dus misschien hangt het er dan ook van af hoe oud je lens is.
            De UV filters zou ik met als hoofddoel voor mechanische bescherming aanschaffen ( stoten en stof) ik zal eens informeren naar de prijs van zo'n beschermingsfilter t.o.v. Een uv filter. De lens is een half jaar oud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anneke1812 Bekijk bericht
              ..
              Digitale sensoren zijn sowieso niet gevoelig voor UV.
              hier in onze lage landen dus niet nodig.
              misschien boven de 2500 meter wel vanwegen het dan misschien wat blauw worden van je opnamen door UV straling.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ga met al je objectieven naar een fotozaak monteer je langste zoom objectief op je camera.
                En zoek dan een tas waar de body inclusief zoom objectief in past zonder dat je hem zou moeten demonteren en waar je objectieven allemaal in passen.

blackrapid sport slim strap.
                Die miste ik op je lijstje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Digitale sensoren zijn sowieso niet gevoelig voor UV.
                  hier in onze lage landen dus niet nodig.
                  misschien boven de 2500 meter wel vanwegen het dan misschien wat blauw worden van je opnamen door UV straling.
                  grt,bouk.
                  Klopt, dit werd mij vanmiddag ook bevestigd. UV is dus achterhaald.
                  Het protection filter van Kenko kostte mij 128,-- .

Comment

Als het je een troost kan wezen, ik heb nog niemand gezien waarbij het geld op de rug groeit , en na dit lijstje, komt er een ander lijstje, en na dat lijstje komt er weer een ander lijstje.......en na...... hoe lang moet ik doorgaan . Maar akkoord je moet ergens mee beginnen, maar eindigen doet het nooit.
                    Groetjes

Comment

Je blijft dingen aanschaffen

Vriendelijk groet ,
                      Jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                        Je blijft dingen aanschaffen

Vriendelijk groet ,
                        Jessey
                        Ik heb mij gisteren een sensor reiniger aangeschaft. Vreemd dat de ene winkel het afraad om zelf te doen en de andere winkel het afraad om te laten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                          Ik heb mij gisteren een sensor reiniger aangeschaft. Vreemd dat de ene winkel het afraad om zelf te doen en de andere winkel het afraad om te laten doen.
                          Tja, hangt ook weer af van de ervaring van de verkoper. Elke handeling heeft zijn gevaren, en ik vermoed dat er wel al mensen hun toestel voor herstelling hebben moeten opsturen door een verkeerde handeling bij het schoonmaken.

Ik heb mijn sensor begin dit jaar zelf gereinigd. Gewoon met een SensorKlear II van Lenspen. Werkte heel snel en goed. Ik ga wel nog een Artic Butterfly aanschaffen tegen de volgende cleaning, omdat de SensorKlear laat heel kleine partikels achter die je pas ziet op F32. Maar die kun je heel simpel met de brush oppikken, en dan heb je een hele zuivere sensor.

Voor de hardnekkig vlekjes, bestaan er swabs, die ik nog nooit heb moeten gebruiken.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Zelfs op 4000m niet nodig.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Tja, hangt ook weer af van de ervaring van de verkoper. Elke handeling heeft zijn gevaren, en ik vermoed dat er wel al mensen hun toestel voor herstelling hebben moeten opsturen door een verkeerde handeling bij het schoonmaken.

Ik heb mijn sensor begin dit jaar zelf gereinigd. Gewoon met een SensorKlear II van Lenspen. Werkte heel snel en goed. Ik ga wel nog een Artic Butterfly aanschaffen tegen de volgende cleaning, omdat de SensorKlear laat heel kleine partikels achter die je pas ziet op F32. Maar die kun je heel simpel met de brush oppikken, en dan heb je een hele zuivere sensor.

Voor de hardnekkig vlekjes, bestaan er swabs, die ik nog nooit heb moeten gebruiken.
                              Ik heb de Artic Butterfly 724. Ik ben een hele tijd in de gedachten geweest dat reinigen zou moeten gebeuren met "wattenstaafjes" (=swabs) en iets van alcohol oid. Maar dat is echt je laatste redmiddel voordat je heb ten einde raad op stuurt. (iet wat overdreven hoor). Maar de AB724 werkt wel makkelijk en mijn sensor is nu schoon. Was wel een beetje schrikken van de prijs (€80,00). Dat is wel incl batterijen en opberg etui en beschermdoosje.

Comment

Working...
                              X