Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ben op zoek naar een stevige monopod (niet te duur) met een kop voor horiz als vertik stand, moet ±4kg kunnen dragen. Het is gewoon om mijn rug te ontlasten. Kan iemand mij goed advies geven ?
mvg,
Wat is niet duur ?
Welk materiaal wens je ? (Carbon)
welke hoogte moet het hebben ?
Zelf gebruik ik een Gitzo GM2541 met een Gitzo traveler QR balhoofd, maar dit is geen goedkope combi, maar kan wel het nodige gewicht aan. vandaar mijn vraag wat is je budget ;-)
het moet geen prof. materiaal zijn (carbon), ik ben een 1.73m wat is dan de beste hoogte ? maar mag niet inschuiven door gewicht, het is maar om nu en dan te gebruiken prijs 100 a 150 €
Ik gebruik de Manfrotto 680B met een 234RC kop. De monopod is niet van de lichtste, maar komt eigenlijk alleen uit de kast als ik in de zomer aan zee op "meeuwenjacht" ga met mijn 100-400mm tele. Ik ben ook ongeveer zo groot als jij.
De 234RC is zeker een goede kop om te gebruiken. Vond deze alleen niet zo prettig werken met de door mij gebruikte camera objectief combinatie. De 234RC dan ook te koop staan.
Comment