Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

    Heeft iemand ervaring met iets dergelijks? : ebaylink

    Ik ben op zoek naar iets waarmee ik mijn 2 SB-600's naast mijn macrolens kan positioneren en liefst zo dicht mogelijk aan het uiteinde van de lens.

    Ik ben dit tegengekomen maar ik vind het gek dat er nergens in de bekende shops (fotokonijnenberg, digital warehouse, cameranu, foto rubens, ...) iets dergelijks te vinden is. Ik zou namelijk liefst niet via ebay kopen

    Dus ik vroeg me af: is dit degelijk genoeg of is het niet stevig genoeg? Zijn er alternatieven bij de bekende BeNeLux shops te vinden?

    Alle suggesties welkom

  • #2
    Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

    Ja ik heb dat ook tegengekomen op ebay.
    Ben ook op zoek naar iets in die aard want de nikon R1 is wat te duur voor mij
    Wat ik me vooral afvraag: kan die 2 SB-900's dragen en in uw geval 2 SB-600's?

    Kheb daar serieus mijn twijfels aan.

    ik heb dit ook nog niet tegengekomen op internet shops dus ik vrees een beetje naar kwaliteit.
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

    Comment


    • #3
      Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

      Oorspronkelijk geplaatst door c_v Bekijk bericht
      Ik zou namelijk liefst niet via ebay kopen
      waarom schrikt dit je af?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

        ja inderdaad, geen schrik hebben van ebay integendeel betaal met paypal en je hebt kopersbescherming.

        Ik zal mij waarschijnlijk eens wagen om zo'n bracket te kopen
        Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

        Comment


        • #5
          Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

          Ik gebruik persoonlijk zeer graag een Rayflash, zeer goede distributie van het licht (niet zoals een chinees model dat ik eerst had). Soms is een bracket ook aangenaam om mee te werken, maar heb daar nog niet vaak nood aan gehad (heb er even 1 kunnen lenen, maar was niet echt m'n ding, camera + macrolens weegt al genoeg).

          Comment


          • #6
            Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

            Ik moet bekennen: Ik heb nog maar één keer met paypal betaald en dan was het ook op ebay; ik vond het toen nogal omslachtig.

            Omdat het de eerste keer was had ik niet veel meer dan het bedrag dat het koste overgezet naar die paypall account (duurt toch al direct even), dan wou ik het kopen en merkte ik op dat de paypal omzetting van € naar $ iets anders lag dan ik berekend had en kwam ik NET niet toe... Opnieuw geld overzetten een overschot dus eigenlijk deze keer en dan na die aankoop blijft er eigenlijk geld hangen bij paypal waar je niets mee doet. Dan duurt het bovendien nog een tijdje vooraleer je iets te weten komen over de verzending en dan duurt het mogelijk nog eens tot een week afhankelijk van waar je gekocht hebt alvorens je je pakketje hebt. Alles bij elkaar schat ik dat het me 2 weken heeft gekost om mijn radio triggers te bekomen.

            Waarschijnlijk ligt het aan mij maar als ik zondagavond iets bestel bij bvb de cameranu, heb ik meestal dinsdag de bevestiging dat ik mijn pakketje kan volgen en met wat geluk kan ik woensdag mijn pakketje in ontvangst nemen of op zijn minst opvolgen. Bovendien is dat dan nog een bedrijf waar je toch iets meer connectie mee hebt.

            Anderzijds kan ik zelfs zeggen: als ik bij de fotokonijnenberg gewoon op een half uurtje rijden iets zou kunnen gaan halen [of bvb bij de foto rubens of digital warehouse] dan kan ik nog eventueel feedback vragen ivm wat Lollie-be zich afvraagt over de draagcapaciteiten en dergelijke.

            Maar ik sluit niet uit dat het uiteindelijk van ebay zal gaan komen. Momenteel kan ik nog wel uit de voeten met wat eigen constructies Tenzij er natuurlijk nog iets anders uit dit forum naar voor zou komen.

            De Rayflash had ik al bekeken maar ik ben echt wel geneigd om met een 3 tal flashes te werken omdat ik bij voorkeur de flash output rond de 1/4de hou omwille van recycle times en flash duration times. Bovendien bied de setup van frontaal licht vanuit de SB-900 (waarvoor ik al een min of meer goed werkende DIY ringflash heb gemaakt, die miss wel minder goed werkt dan de Rayflash maar dan ook niet de hoofdbron van licht hoeft te zijn) en dan 1 of 2 zijdelingse SB-600's mij meer controle over mijn licht.
            Toch bedankt voor de suggestie!

            Comment


            • #7
              Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

              Je moet voor PayPal eigenlijk geen geld toevoegen hé... Je kan gewoon betalen met je kaart (dan ben je zogezegd PayPal guest).

              Comment


              • #8
                Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

                PayPal guest kende ik eigenlijk niet.

                Nu blijf ik me een beetje zorgen maken over de degelijkheid van de armen en hoeveel gewicht en beweging ze kunnen weerstaan alvorens de armen alle kanten op beginnen bewegen.

                Wat ik ondertussen wel ben tegengekomen en waarvan ik vooral de degelijkheid wel kan apprecieren is 330B
                Jammer aan deze constructie is wel dat de flitsen maar in 1 vlak kunnen bewogen worden; laat ons zeggen volgens de X-as.
                Bij voorkeur zou ik rond 3/4 assen willen roteren en/of bewegen:
                X as zoals hier natuurlijk om de flits dichterbij of verderaf te draaien ( tov de opening van de lens)
                Over deze X as bewegen (niet draaien) dichter bij body brengen/ compacter maken en gewichtsverdeling makkelijker beinvloeden.
                Over e Y-as bewegen, wat dan in dit voorbeeld zou willen zeggen: onder of boven de lens brengen niet onbelangrijk!
                Op de Y as draaien, wat dan de hoeveelheid strooilicht tov direct licht kan beinvloeden
                (er zijn natuurlijk nog manier die ik zou willen kunnen bewegen en het voorbeeld van eBay lijkt daarin natuurlijk ideaal)

                Idealiter zou ik de manfrotto 330B combineren met een minibalhoofd (zoals hier: minibalhoofd bracket) Maar dan zou nog de hoogte niet echt kunnen ingesteld worden, een balhoofd die dwars staat en daardoor alleen niet achteruit kan flitsen, zou hier wel de oplossing bieden.

                Nu is de manfrotto relatief gezien wel vrij duur voor iets wat neerkomt op een bevestigingsplaatje voor aan de body en twee plaatjes die je samen voor 15€ zou kunnen kopen.

                Ik denk er nog even over na, aangezien ik liever niet in 3 of 4 keer koop.
                Last edited by c_v; 20 februari 2013, 13:53.

                Comment


                • #9
                  Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

                  Die macro bracket mag ik al vergeten kheb juist eens gekeken en de max gewicht dat zo'n armpje kan dragen is : Max load: 0.35kg (each arm)

                  Mijn SB-900 weegt ongeveer 550 gr dus ik mag dit vergeten.

                  Maar ik zal die manfroto 330B eens bestuderen
                  Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lollie-be Bekijk bericht
                    Die macro bracket mag ik al vergeten kheb juist eens gekeken en de max gewicht dat zo'n armpje kan dragen is : Max load: 0.35kg (each arm)

                    Mijn SB-900 weegt ongeveer 550 gr dus ik mag dit vergeten.

                    Maar ik zal die manfroto 330B eens bestuderen
                    Heb je het over de ebay macro bracket?
                    over de minibalhead bracket vind ik namelijk al geen draagkracht...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

                      ja de ebay bracket kijk maar eens naar deze http://www.benl.ebay.be/itm/DUAL-MOU...item5aeb9f6911

                      in de beschrijving staat dat het gewicht per arm max. 350 gr mag zijn
                      Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

                        In principe zou de miniballhead bracket wel interessant kunnen zijn indien je in de body-schroef nog een tweede zou kunnen indraaien.
                        Dan zou je aan beide kanten van het uiteinde van de lens een flits kunnen positioneren.

                        Als de vijs natuurlijk zelf geen interne schroefdraad heeft dan bied deze oplossing maar 1 extra arm om een flits op te plaatsen...

                        Een dubbele miniballhead bracket zou een relatief goedkope oplossing zijn waarbij de flits bovendien nog vrij veel bewegingsvrijheid heeft. Alles hangt natuurlijk ook nog een beetje af van welk gewicht het ballheadje kan tillen en comfortabel manipuleren! Ik werk dan wel met de minder zware SB600 als zijflits maar ik maak meestal gebruik van radiotriggers omdat ik dan met mijn DIY ringflits niet constant het reële risico loop mijn draadloze flitsen niet te laten afgaan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flexibele Flash bracket voor macro fotografie (voorkeur Nikon compatibel)

                          Ik heb dit een tijd geleden gekocht (op ebay, met paypal - gelinkt aan mijn Visakaart - betaald)
                          Een SB900 of zo zou ik er inderdaad niet op plaatsen, ook al omdat het totaal gewicht heel hoog wordt.
                          Ik heb twee Chinese flitsertjes gekocht, 20 euro/stuk, niet instelbaar, maar met een stukje papier doe je wonderen. Ik wil wel andere flitsertjes vinden met regelbaar vermogen.
                          Verder werkt dit steuntje perfect, en voor die prijs is het uitstekend.
                          Een andere optie is een paar van die oude flitslatjes, ik weet niet of die nog nieuw te vinden zijn, aluminium latje van 15cm lang met 2 schroeven, één voor de camera, de andere voor een flitsvoetje. Soms met 3 schroeven, die gebruik je onder de camera, en dan nog twee waarmee je je flitsers verder naar voor/buiten kunt zetten.
                          Ik heb er nog een paar, sommige oude spullen doe je niet weg. En met wat dik aluminium en een draadsnijder kun je ze zelf maken.

                          ebay en paypal zijn erg makkelijk en betrouwbaar. paypal is naar mijn mening de veiligste manier om te betalen, omdat je met een "tussenrekening" werkt. Je gegevens worden niet aan de andere partij doorgegeven, is nergens voor nodig. En je bent meestal gedekt bij een miskoop of ander probleem (staat allemaal mooi uitgelegd bij kopersbeveiliging of zoiets)
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment

                          Working...
                          X